موضوعات ‌مرتبط: سیاسی بین الملل

a/154362 :کد

دبیر کل سازمان ملل

مردم غزه نه فقط با بمب بلکه به دلیل کمبود آب و غذا هم می‌میرند

  شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ — ۲۲:۵۳
تعداد بازدید : ۶۶   
 تحلیل ایران -مردم غزه نه فقط با بمب بلکه به دلیل کمبود آب و غذا هم می‌میرند

دبیر کل سازمان ملل گفت که مردم در غزه نه تنها با بمب بلکه به دلیل کمبود آب، غذا و برق هم می‌میرند.

به گزارش تحلیل ایران، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل روز شنبه در سخنانی بار دیگر خواستار آتش‌بس فوری در نوار غزه شد.

 

وی در سخنانی گفت: «مردم در غزه نه تنها به دلیل بمباران‌ها کشته می‌شوند بلکه به دلیل کمبود غذا، آب و برق نیز می‌میرند».

 

گوترش در ادامه سخنانش گفت: «هرگز از درخواست خود برای آتش‌بس فوری و آزادی بی قید و شرط تمام گروگان‌ها کوتاه نمی‌آیم».

 

در گزارش جمعه زنان سازمان ملل UN Women  آمده است: «جنگ غزه تقریباً سه برابر بیشتر از مجموع ۱۵ سال گذشته تلفات در این منطقه به جا گذاشته است».

این نهاد در گزارش مذکور گفت که بیش از ۲۴ هزار و ۶۲۰ فلسطینی از آغاز درگیری‌ها در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) در پی حملات اسرائیل و محاصره غزه شهید شده‌اند که با آمار وزارت بهداشت این منطقه همخوانی دارد. 

 

در این گزارش که به طور ویژه تاثیر جنگ بر زنان مورد توجه قرار گرفته، گفته شده که حدود ۷۰ درصد جانباختگان در غزه زنان و کودکان هستند و «در هر ساعت دو مادر فلسطینی کشته می‌شوند». 

به گفته سازمان ملل، دو پناهگاه موجود در غزه که مخصوص زنان بود، بسته شده و زنان فاقد آب و امکانات بهداشتی کافی از جمله برای مدیریت بهداشت خود هستند که بر سلامت روحی و جسمی آن‌ها تأثیر می‌گذارد.

پیش از این گزارش، صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که در طول جنگ کنونی حدود ۲۰۰۰۰ تولد در غزه وجود داشته که بسیاری از مادران به دلیل کمبود منابع پزشکی-بهداشتی در هنگام زایمان جان خود را از دست می‌دهند یا دچار آسیب و رنج می‌شوند و نوزادان خود را در شرایط اسفناک تنها می‌گذارند.

طبق گزارش نهاد زنان سازمان ملل، از آغاز تجاوز اسرائیل، یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر یعنی معادل ۸۵ درصد کل جمعیت غزه آواره شده‌اند که تخمین زده می‌شود یک میلیون نفر آن‌ها زنان و دختران این سرزمین هستند. 

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :