موضوعات ‌مرتبط: سیاسی انتخابات

a/154372 :کد

امروز 1 بهمن

جلسات ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در حال برگزاری است

  یکشنبه ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ — ۰۸:۵۶
تعداد بازدید : ۵۵   
 تحلیل ایران -جلسات ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در حال برگزاری است

دادستان کل کشور گفت: جلسات ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در حال برگزاری است.

به گزارش تحلیل یران به نقل ز مهر، نشست ضابطان قضائی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز (شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی دادستان کل کشور، محمدحسن صادقی‌مقدم معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان، امیری اصفهانی معاون سیاسی و امنیتی دادستانی کل کشور، منصوری معاون نظارت بر امور دادسراها و ضابطان دادستانی کل کشور، غلامرضا مولابیگی عضو حقوقدان شورای نگهبان و صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران در سالن اجتماعات شورای نگهبان برگزار شد.

در این نشست دادستان کل کشور با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار کرد: در شورای نگهبان و نهادهای درگیر امر انتخابات تلاش‌های بسیاری در حال انجام است تا انتخابات یازدهم اسفندماه هرچه باشکوه‌تر برگزار گردد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته انتخابات پیش‌رو با سلامت و امنیت بالایی برگزار شده و صحنه دیگری از اقتدار نظام جمهوری اسلامی به نمایش درآید.

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی افزود: همه ما باید در این رابطه تلاش کرده و اجازه ندهیم هیچ‌گونه شائبه‌ای در برگزاری باشکوه انتخابات به وجود آید. دشمن همچون گذشته برنامه دارد تا مردم عزیزمان در صحنه انتخابات حضور پررنگی نداشته باشند و در این رابطه طراحی‌ها و هزینه‌های بسیاری انجام داده و خواهد داد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه جلسات ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در مرکز، استان‌ها و شهرستان‌ها به صورت مرتب و منظم در حال برگزاری است، گفت: در این جلسات که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف تشکیل می‌شود تلاش بر این است که از وقوع تخلفات و جرایم انتخاباتی پیشگیری شده تا شاهد یک انتخابات پرشور و نشاط و سالم باشیم.

وی در ادامه خطاب به ضابطان قضائی عنوان کرد: دستورالعمل‌های لازم برای ضابطان قضائی انتخابات پیش‌رو آماده و تاکید شده که ضابطان در صورت بروز جرم و تخلف چه اقداماتی انجام دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی تصریح کرد: ضابطان خاص باید به ضابطین عام گزارش‌های خود را داده و آن‌ها در ارتباط با قاضی کشیک به پیگیری جرم و تخلف صورت گرفته بپردازند.

دادستان کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع «جهاد تبیین» اشاره کرد و گفت: موضوع جهاد تبیین از جمله مسائلی است که بارها از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تاکید قرار گرفته که نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه تبیین است؛ لذا بر همگان لازم است در هر جایگاه و مسئولیتی که هستند اقدامات فرهنگی و رسانه‌ای مناسبی در راستای جهاد تبیین انجام دهند.

وی در پایان گفت: از تلاش همه دستگاه‌ها به خصوص کارکنان شورای نگهبان و همکاران خود در دادستانی کل کشور قدردانی می‌کنم.

در این نشست آقایان امیری اصفهانی معاون سیاسی و امنیتی دادستانی کل، منصوری معاون نظارت بر امور دادیراعا و ضابطین دادستانی کل و صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران به ارائه گزارش و تشریح نکاتی در خصوص اقدامات انجام شده و دستورالعمل فعالیتی ضابطان قضائی پرداختند.

همچنین در ابتدای این نشست صادقی‌مقدم خلاصه‌ای از فرآیندهای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی را بیان و گفت: در حال حاضر انتخابات در مرحله بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان قرار داشته و اعضای این شورا در حال بررسی شکایات و اعتراض‌های داوطلبان تأیید صلاحیت‌نشده هستند.

وی با اشاره به ماده ۸۴ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طبق قانون از این دوره باید تعدادی از ناظران انتخاباتی شورای نگهبان تحت عنوان ضابطان قضائی با هدایت قوه قضائیه و دادستانی کل کشور عمل کنند.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان ضمن قدردانی از فعالیت‌های ناظران انتخاباتی که تعداد آن‌ها حدود ۳۰۰ هزار نفر بوده و از اقشار مختلف مردم هستند و هیچ‌گونه رابطه استخدامی با شورای نگهبان ندارند، تاکید کرد: ناظران انتخاباتی، مدافعان حریم «مردم‌سالاری دینی» هستند.

گفتنی است در این نشست بالغ بر ۲ هزار ضابط قضائی از سراسر کشور که در دوره‌های آموزشی حضور یافته‌اند به صورت ارتباط تصویری حضور داشتند.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :