موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی قران

a/154446 :کد

افتتاح دارالقران در کشور

افتتاح ۱۱۴ دارالقرآن بسیج کشور با سخنرانی سردار سلامی

  دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ — ۱۵:۰۴
تعداد بازدید : ۶۱   
 تحلیل ایران -افتتاح ۱۱۴ دارالقرآن بسیج کشور با سخنرانی سردار سلامی

فرمانده کل سپاه پاسداران در افتتاحیه ۱۱۴ دارالقرآن بسیج کشور گفت: تحقق جامعه قرآنی برای ما سخت نیست. ما جامعه‌ای غنی به لحاظ مادی و معنوی هستیم و خدا قرآن را برای خواندن آسان کرده

به گزارش تحلیل ایران ، آیین افتتاح ۱۱۴ دارالقرآن بسیج کشور با حضور سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفان و جمعی از فعالان قرآنی، ظهر امروز در سازمان بسیج برگزار شد.

 

در این برنامه سرلشکر سلامی طی سخنانی با تبریک میلاد امام جواد (ع) گفت: از این رویداد ارزنده خوشحالم که گامی بلند در بسیج و در جامعه در حال برداشته شدن است.

 

وی ادامه داد: سپاه و بسیج، حافظان حدود الهی هستند که باید حقایق قرآن را در جامعه جاری کنند تا جامعه ما تجلی گاه نور خدا در جهان باشد.

 

سلامی گفت: راه‌های آرامش جامعه از میان آیات الهی عبور می‌کند و اگر بخواهیم جامعه‌ای ایمن، آرام، سرشار از ایثار، گذشت و مهربانی داشته باشیم باید به سمت قرآن برویم؛ چون نور مبین است و برای هدایت بشر نازل شده است و منطق حق است و مومنان و بسیجیان برای ترویج دین الهی باید با قرآن انس و الفت دائمی داشته باشند.

 

فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه در خانه‌هایی که تلاوت قرآن صورت می‌گیرد، آن خانه منزلت پیدا می‌کند، گفت: خدا شفای همه دردهای جوامع و بشریت را در قرآن قرار داده و وقتی ما چنین گنجینه‌ای داریم، واقعا دوری کردن از قرآن ناسپاسی خداوند متعال است.

 

وی افزود: همه حقایق عالم در قرآن است و انسان‌هایی که با قرآن مأنوس هستند، صراط مستقیم الهی را بهتر پیدا می‌کنند.

 

سلامی با تقدیر از مجموعه بسیج گفت: کار دوستان در بسیج بسیار مقدس است و این کار، گام نخست است که ۱۱۴ دارالقرآن در کشور آغاز به کار کرده است و باید ادامه پیدا کند. تحقق جامعه قرآنی برای ما سخت نیست. ما جامعه‌ای غنی به لحاظ مادی و معنوی هستیم و خدا قرآن را برای خواندن آسان کرده و کلید آرامش در قرآن است.

 

وی ادامه داد: قرآن، راه جهاد، ایثار، صبر، توکل و ایمان را به ما یاد می‌دهد و همه در این کتاب عظیم بیان شده و هر آیه، راه جدیدی است که مقابل روی ما است.

 

وی با توصیه به اساتید قرآن گفت: جوانان را تا می‌توانید به سمت قرآن هدایت کنید و بدانید در این جهان پرآسیب، هیچ چیزی مانند قرآن نجات‌بخش نیست.

 

سلامی در پایان گفت: ان‌شاءالله به برکت بسیج، جامعه ما جامعه‌ای قرآنی شود و موفق باشید.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :