موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی پزشکی

a/154447 :کد

برای کاهش ابتلا به کووید:

۱۲ استراتژی برای پیشگیری از کووید۱۹ توصیه می شود

  دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ — ۱۵:۵۳
تعداد بازدید : ۷۹   
 تحلیل ایران -۱۲ استراتژی برای پیشگیری از کووید۱۹ توصیه می شود

با تلاش‌های خوب برای ادامه پیروی از اقدامات بهداشت عمومی برای محافظت از یکدیگر، و امیدواریم که یک واکسن موفق در آینده، نوری بعنوان تکنولوژی در تاریکی جهان وجود داشته باشد.

به گزارش تحلیل ایران  12 استراتژی  برای پیشگیری از کووید19  توصیه می شود

 

1. ماسک بزنیداستفاده از ماسکی که دهان و بینی شما را بپوشاند می تواند از انتقال ویروس به دیگران در افرادی که مبتلا به COVID19 هستند جلوگیری کند. شواهد اخیر نشان می‌دهد که ماسک‌ها حتی ممکن است برای استفاده کننده مفید باشد و سطحی از محافظت در برابر عفونت‌ها را ارائه دهد.

 

2. فاصله اجتماعی را رعایت کنیدCOVID19 عمدتاً در بین افرادی که برای مدت طولانی (حداقل 15 دقیقه) در فاصله 6 فوتی از یکدیگر (حدود دو دست) قرار دارند پخش می شود. انتقال ویروس ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که فرد مبتلا سرفه، عطسه یا صحبت کند که قطرات دهان یا بینی را به هوا می‌ریزد.افراد ممکن است بدون علامت باشند و بدون اینکه بدانند بیمار هستند، ویروس را پخش می کنند، که این امر باعث می شود که فاصله 6 فوتی از دیگران، چه در داخل و چه در خارج، بسیار مهم باشد. به علاوه، هر چه افراد بیشتری در یک گردهمایی با آنها تعامل داشته باشید و زمان بیشتری را صرف تعامل با هر یک از آنها کنید، خطر ابتلا به ویروس توسط فردی که آن را دارد بیشتر می شود.

 

3. دست ها و صورت را زود به زود بشوییدشستن دست‌ها و صورت  - و به خوبی - یک گام کلیدی برای جلوگیری از عفونت COVID-19 است. توصیه می شود که دست های خود را اغلب با صابون بشویید، به ویژه پس از اینکه در یک مکان عمومی بودید یا بینی خود را پاک کردید، سرفه یا عطسه کردید این کار را انجام دهید. توصیه می شود که باید دست های خود را حداقل 20 ثانیه بشویید و پشت دست های خود را کف کنید و بین همه انگشتان، زیر تمام ناخن ها و تا مچ دست بشویید. پس از شستن، آنها را کاملاً خشک کنید (با خشک کن هوا یا حوله کاغذی) و از دست زدن به سینک، شیر آب، دستگیره در و یا سایر اشیا خودداری کنید. اگر صابون در دسترس نیست، از ضدعفونی کننده دست با حداقل 60 درصد الکل استفاده کنید و ضدعفونی کننده را روی دستان خود بمالید تا خشک شوند. اگرچه راه اصلی انتشار ویروس از طریق تماس نزدیک فرد به فرد است، ممکن است با لمس سطح یا شیئی که ویروس روی آن وجود دارد و سپس دست زدن به دهان خود به COVID-19 مبتلا شوید. ، بینی یا چشم بنابراین، باید پس از دست زدن به هر چیزی که ممکن است آلوده شده باشد - مانند نرده یا دستگیره در یک مکان عمومی - و قبل از اینکه صورت خود را لمس کنید، دستان خود را بشویید.  

4 .مجالس و مهمانی را با تعداد کم برگزار کنیدزمستان و بهار  تعطیلات را به همراه دارند، زمانی که بسیاری از خانواده ها دور هم جمع می شوند. این می تواند به ویژه برای ما که در بخش هایی از کشور زندگی می کنیم که دیگر جمع شدن در خارج از آن آسان نخواهد بود دشوار باشد. دکتر می‌گوید: «پس از ماه‌ها فاصله در طول این همه‌گیری، ممکن است خانواده‌ها تمایل کمتری برای انجام یک تماس گروهی زوم داشته باشند. شاید امسال سالی باشد که باید خلاق باشیم و در مورد چگونگی جشن گرفتن با هم تجدید نظر کنیم.دکتر مایر می گوید که این ممکن است به معنای برنامه ریزی بیشتر برای تعطیلات باشد. «در صورت امکان، اجتماعات را به کمترین تعداد ممکن محدود کنید - شاید فقط خانواده و دوستان نزدیک. هنگامی که امکان بیرون رفتن وجود ندارد، مهمانان خود را تشویق کنید که در داخل خانه از ماسک استفاده کنند. پخش مواد غذایی و مکان‌های غذاخوری را در نظر بگیرید تا مردم در حین غذا خوردن با ماسک‌های پایین فاصله بگیرند.»

 

 5. با دقت بیرون غذا بخوریداگرچه بسیاری از رستوران ها غذاخوری در فضای باز ارائه می دهند که به گفته کارشناسان گزینه ایمن تر است، یک مطالعه اخیر  نشان داد که بزرگسالان مبتلا به عفونت COVID-19 دو برابر بیشتر از افراد بدون عفونت در دو هفته قبل از بیماری خود به رستوران مراجعه کرده اند.این مطالعه بین غذاخوری در فضای باز یا داخل خانه تمایزی قائل نشد یا رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک را در نظر گرفت. (افراد مبتلا به عفونت کووید-19 بیشتر گزارش می دهند که در مکان هایی ناهار خورده اند که تعداد کمی از افراد دیگر ماسک زده اند یا از نظر اجتماعی فاصله گرفته اند.)

 6. مطمئن و با اطلاعات کووید شهر مقصد سفر کنیددر حالی که اگر می توانید باید از سفر اجتناب کنید - همانطور که می گوید ماندن در خانه بهترین راه برای جلوگیری از COVID-19 است - گاهی اوقات این امر ضروری است. اما قبل از حرکت، می توانید بررسی کنید که آیا ویروس در مقصد شما پخش می شود یا خیر. موارد بیشتر در مقصد، خطر ابتلا به ویروس و انتشار آن به دیگران را افزایش می دهد. می توانید تعداد موارد هفتگی هر ایالت را در اینجا در وب سایت CDC مشاهده کنید. «همچنین فراموش نکنید که مقررات قرنطینه یا آزمایش در مقصد یا هنگام بازگشت به خانه را بررسی کنید. چه با ماشین، هواپیما، اتوبوس یا قطار سفر کنید، اقدامات احتیاطی وجود دارد که می توانید در طول مسیر انجام دهید. فهرست دقیقی از توصیه‌ها برای هر شیوه حمل و نقل دارد که عمدتاً از توصیه‌های ذکر شده در بالا در مورد رعایت فاصله اجتماعی، پوشیدن ماسک و شستن دست‌ها پیروی می‌کند، اما همچنین شامل توصیه‌های خاصی برای سناریوهای مختلف است.

 7. واکسن آنفولانزا بزنیدمقامات بهداشتی نگران هجوم موارد آنفولانزا و کووید-19 به بیمارستان‌ها هستند. بر اساس گزارش CDC، در فصل آنفولانزای مردم به دلیل آنفولانزا در بیمارستان بستری شدند. کارشناسان بهداشت عمومی می گویند امسال سالی نیست که باید واکسن آنفولانزا را نادیده گرفت. به گفته پزشکان، در حالی که اقدامات برای پیشگیری از COVID-19، از جمله پوشیدن ماسک، شستن دست‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی نیز می‌تواند از آنفولانزا محافظت کند، اما به گفته پزشکان، واکسن بسیار مهم و ایمن است.اگرچه بسیاری از مردم ادعا می‌کنند که واکسن آنفولانزا به آنها آنفولانزا داده است، اما امکان ابتلا به ویروس آنفولانزا از طریق خود واکسن وجود ندارد. او توضیح می‌دهد: «این واکسن از ویروس غیرفعال ساخته شده است و برای «غلغلک دادن» سیستم ایمنی به منظور پاسخ دادن به چیز واقعی با دیدن آن طراحی شده است. شایع‌ترین عارضه جانبی واکسن آنفولانزا، درد یا قرمزی در محل تزریق است که ظرف یک یا دو روز برطرف می‌شود.واکسن آنفولانزا برای افراد بالای 6 ماه توصیه می شود. با پزشک خود در مورد یافتن واکسن در نزدیکی خود بررسی کنید.

 8. بین آنفولانزا، سرماخوردگی و کووید-19 تفاوت قائل شویدبسیاری از مردم احتمالاً برای تمایز بین آنفولانزا، سرماخوردگی و کووید-19 که همگی علائم مشابهی دارند، مبارزه خواهند کرد. برای مثال، هم کووید-۱۹ و هم آنفولانزا می‌توانند باعث تب، تنگی نفس، خستگی، سردرد، سرفه، گلودرد، آبریزش بینی، درد عضلانی یا بدن درد و همچنین استفراغ و اسهال شوند ( اگرچه این دو مورد آخر بیشتر هستند. رایج در کودکان). در همین حال، سرماخوردگی ممکن است خفیف‌تر از آنفولانزا باشد و بیشتر شامل آبریزش یا گرفتگی بینی باشد. با این حال، یک تفاوت این است که COVID-19 با از دست دادن چشایی و بویایی همراه است.    بنابراین، اگر شما یا یکی از اعضای خانواده تان با هر یک از این علائم مواجه شدید، چه کاری باید انجام دهید؟ «اول، شما باید تا حد امکان از دیگران دوری کنید و قبل از تماس با صورت خود دست‌ها را بشویید. و اگر علائم جدی مانند تب بالا یا تنگی نفس دارید، حتماً به پزشک یا بیمارستان مراجعه کنید. در غیر این صورت، انجام آزمایش کووید-19 در یک مرکز آزمایش در نزدیکی شما به شما کمک می‌کند تا نوع بیماری تنفسی خود را مشخص کنید و همچنین به افرادی که با آنها در تماس بوده‌اید توصیه کنید.»والدین باید در مورد این علائم با پزشکان اطفال فرزندان خود تماس بگیرند زیرا در غیر این صورت احتمالاً فرزندان آنها نمی توانند به مدرسه بازگردند.: «همچنین اضافه می‌کنم که افرادی که مسن‌تر هستند و شرایط پزشکی زمینه‌ای دارند باید آستانه پایینی برای مراقبت از هر یک از این علائم داشته باشند. زودتر بهتر است، به خصوص برای آنفولانزا، زیرا داروهای ضد ویروسی داریم که اگر در عرض 72 ساعت پس از شروع علائم تجویز شوند، موثر هستند.

 9. به دنبال مراقبت های معمول پزشکی باشیدشما باید به دنبال مراقبت های معمول یا اورژانس پزشکی یا درمان های مورد نیاز خود باشید. بسیاری از مراکز بهداشتی و پزشکان قرار ملاقات از راه دور (از طریق ویدیو یا تلفن) ارائه می دهند و اکثر آنها پروتکل هایی برای به حداقل رساندن خطر قرار گرفتن در معرض ویروس کرونا دارند. دریافت مراقبت های اضطراری در مواقعی که به آن نیاز دارید از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در اوایل بیماری همه گیر، پزشکان اطفال و بزرگسالان تعداد کمتری بازدید از بخش اورژانس را گزارش کردند که این نگرانی را به وجود آورد که بیماران به دلیل ترس از ابتلا به COVID-19 از مراجعه به مراقبت اجتناب می کنند.به همان اندازه که ادامه مراقبت از مسائل پزشکی شناخته شده مهم است، این نگرانی نیز وجود دارد که مردم از مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه خود عقب می مانند، مانند گرفتن روش های معمول از جمله کولونوسکوپی و پاپ اسمیر و همچنین واکسن ها. «این مسائل بهداشتی دیگر فقط به دلیل وجود یک بیماری همه گیر از بین نمی روند. اگر مطمئن نیستید چه چیزی باید دریافت کنید، با پزشک مراقبت های اولیه خود تماس بگیرید.»

 10. مراقب سلامت روان خود باشیدبسیاری از مردم در طول همه گیری همه گیر دچار اضطراب، افسردگی و سایر مسائل مربوط به سلامت روان می شوند زیرا زمان استرس و عدم اطمینان است. متخصصان سلامت روان که توصیه می‌کنند برای مدیریت بهتر آن‌ها، به خود اجازه دهید همه احساسات طبیعی باشد.کارشناسان توصیه می‌کنند در صورتی که رویدادهای جهان در حال حاضر بیش از حد هستند، قرار گرفتن در معرض اخبار کووید را محدود کنید، تمرین تمرکز حواس (حتی فقط تمرینات تنفسی)، تغذیه سالم، و فعال ماندن از نظر بدنی را توصیه می‌کنند. برای بچه‌هایی که هنوز با کمبود تاریخ بازی، فعالیت‌های لغو شده و برنامه‌های مختلف مدرسه سازگار هستند، والدین می‌توانند با گوش دادن کامل به نگرانی‌های آنها و ارائه پاسخ‌های متناسب با سنشان به سؤالاتشان کمک کنند. با صحبت با بچه ها در مورد آنچه می دانند ، والدین ممکن است بتوانند تشخیص دهند که آیا حمایت عاطفی بیشتری مورد نیاز است یا خیر.

  11. مراقب وزن خود باشیددر زمانی که کار روزانه مختل شده باشد  بسیاری از افراد در خانه کار می کنند - جایی که تنقلات به راحتی در دسترس هستند ، برخی ممکن است وزن اضافه کنند. اکنون بیش از هر زمان دیگری، پزشکان توصیه می کنند که بر روی خوردن یک رژیم غذایی سالم، ورزش منظم، داشتن خواب خوب و یافتن راه های سالم برای مدیریت استرس تمرکز کنید.چاقی به عنوان یک عامل خطر مستقل برای بیماری شدید COVID-19   حتی در بین بیماران جوان‌تر در حال ظهور است. یک مطالعه که بیماران بستری COVID19 زیر 60 سال را مورد بررسی قرار داد، نشان داد که احتمال نیاز به بستری شدن در بیمارستان در افراد مبتلا به چاقی دو برابر بیشتر از افرادی است که آن را نداشتند و حتی بیشتر به مراقبت های ویژه نیاز دارند.

 12. به کار خوب (ایمنی) ادامه دهیداین احتمال وجود دارد که COVID-19 برای مدتی با ما باشد. «اما با تلاش‌های خوب برای ادامه پیروی از اقدامات بهداشت عمومی برای محافظت از یکدیگر، و امیدواریم که یک واکسن موفق در آینده، نوری بعنوان تکنولوژی در تاریکی جهان وجود داشته باشد.

 

 توجه: اطلاعات ارائه شده در پایگاه خبری تحلیل ایران،  فقط برای اهداف اطلاعاتی عمومی است. هیچ محتوایی در مقالات هرگز نباید به عنوان جایگزین توصیه های پزشکی توسط پزشک یا سایر پزشکان واجد شرایط استفاده شود. در مورد هر گونه سوالی که در مورد یک بیماری دارید، همیشه از مشاوره فردی ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود استفاده کنید. 

 

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :