موضوعات ‌مرتبط: سیاسی بین الملل

a/154470 :کد

تلاش وزیر فرانسوی در تل‌آویو

تلاش وزیر فرانسوی در تل‌آویو برای جلوگیری از جنگ با حزب‌الله

  ﺳﻪشنبه ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ — ۰۶:۱۲
تعداد بازدید : ۵۹   
 تحلیل ایران -تلاش وزیر فرانسوی در تل‌آویو برای جلوگیری از جنگ با حزب‌الله

وزیر دفاع فرانسه در جریان دیدارهای شامگاه دوشنبه با مقامات صهیونیست، از تلاش پاریس برای جلوگیری از وقوع جنگ تمام‌عیار این رژیم با حزب‌الله خبر داد.

به گزارش تحلیل ایران، «سباستین لکورنو» وزیر دفاع فرانسه که به فلسطین اشغالی سفر کرده، شامگاه دوشنبه با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار و گفتگو کرد.

 

یک مقام فرانسوی که خواست نامش فاش نشود، بامداد سه‌شنبه گفت که لکورنو به مقامات صهیونیست از تلاش پاریس برای جلوگیری از وقوع جنگ تمام‌عیار با حزب‌الله خبر داده است.

 

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، وزیر دفاع فرانسه این اظهارات را در دیدارها با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر، «یوآو گالانت» وزیر جنگ، «تساحی هانقبی» مشاور امنیت داخلی و «بنی گانتز» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی بیان کرد.

 

این مقام فرانسوی به این وبگاه صهیونیستی توضیح داد: ««با ۷۰۰ سرباز فرانسوی مستقر در یونیفل، فرانسه به طور فعال در میدان مشارکت دارد و به تعامل برای راه حل دیپلماتیک در امتداد مرز شمالی اسرائیل ادامه خواهد داد. اساس چنین راه حلی در اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل توسط هر دو طرف نهفته است».

 

بر این اساس، وزیر دفاع فرانسه ضمن تاکید بر تداوم کمک‌های پاریس به مردم نوار غزه، گفت که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور این کشور از وزارت دفاع خواسته تا ایجاد بیمارستان صحرایی در مصر برای مداوای مجروحان فلسطینی را بررسی کند.

 

پیش از این نیز «استفان سژورنی» وزیر خارجه فرانسه روز دوشنبه ضمن تاکید بر لزوم اجرای راهکار دو دولتی در فلسطین، گفت که پاریس انتظار دارد تا اتحادیه اروپا در آینده نزدیک تحریم‌هایی را علیه شهرک‌نشیان صهیونیست اعمال کند. 

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :