موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی برق رسانی

a/154473 :کد

تامین برق یک چهارم برق تهران با آشغال ها

این آشغال‌ها یک چهارم برق تهران را تولید می‌کنند!

  ﺳﻪشنبه ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ — ۰۶:۲۱
تعداد بازدید : ۵۵   
 تحلیل ایران -این آشغال‌ها یک چهارم برق تهران را تولید می‌کنند!

در حالی که نیم قرن است در تهران زباله‌ها دفن و خطرات زیست محیطی زیادی تولید می کنند؛ گفته می شود قراراست تمامی زباله‌های شهر سوزانده و از آنها برق تولید شود.

به گزارش تحلیل ایران به نقل از فارس ، «بوی گازِ این آشغال‌ها ۵۰ سال است» که نفس ما را گرفته است؛ باور کنید خود مسوولان هم نمی‌توانند چند ساعت این بو را تحمل کنند. خسته شدیم از اینکه زباله های تهرانی را برای ما می آورند؛ «گناه ما چیست، جنوب شهر نشینی؟» اینها فقط بخشی از گلایه مردم کهریزک است.

 

 

 

روزانه بیش از ۵۰۰۰ تن زباله پایتخت‌نشینان به آرادکوه منتقل و با دفن بخش عمده از آن مشکلات فراوانی از جمله تولید شیرابه، سموم، آلوده کردن آب‌های زیر سطحی و ... ایجاد می شود؛ حال قرار است با کمک چشم بادامی‌ها این مشکل با ورود یک دستگاه زباله سوز برطرف شود.

 

تفاهم نامه خرید یک دستگاه زباله سوز ۷۰۰۰ تنی با چینی‌ها چندی پیش بسته شده تا تکلیف زباله های شهر مشخص شود. در تهران یک دستگاه زباله سوز ۲۰۰ تنی ۸ سال پیش خریداری شدکه با «سوزندان زباله ها ۳ مگاوات برق تولید می‌کند.»

 

 

 

 حدود ۱۰ میلیارد قرار است برای خرید دستگاه زباله سوز چینی هزینه شود. این دستگاه مخلوط سوز است و زباله های خشک و تر با یک درجه حرارات استاندار سوزانده می شود و «فقط حدود ۲ تا ۳ درصد دفن خواهیم داشت. »گفته می‌شود با این کار حدود« یک چهارم برق شهر تهران تامین می‌شود.»

 

 

 

 امحای زباله سیاست چینی‌ها و روس‌هاست و «در کشورهای اروپایی هم همچنان ۵۰ درصد زباله‌ها را می‌سوزانند» اما در ایران «بیش از ۷۰ درصد زباله ها دفن می شود.»

 

در حالی که کارشناس محیط زیست نفسیه حق‌وند می ‌گوید «دستگاه زباله سوز آلودگی زیست محیطی ایجاد می‌کند» و باید سراغ تولید کمپوست رفت که کارشناس مسایل شهری و محیط زیست رضا کیاوند می‌گوید «آب های زیر سطحی از شیرابه های ناشی از دفن زباله آلوده می شوند» و نه تنها به محیط زیست بلکه به مردم هم آسیب وارد می کنند و باید دفن زباله بسیار ناچیز باشد.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :