موضوعات ‌مرتبط: ورزشی قهرمان آسیا

a/154496 :کد

شانس فینالیست شدن ایران در اسیا

قاسمپور: قلعه‌نویی باید صبور باشد، شانس فینالیست شدن تیم ملی کمتر ا

  ﺳﻪشنبه ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ — ۱۶:۵۴
تعداد بازدید : ۶۱   
 تحلیل ایران -قاسمپور: قلعه‌نویی باید صبور باشد، شانس فینالیست شدن تیم ملی کمتر ا

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: شانس ما برای رسیدن به فینال کمتر از دیگر مدعیان جام ملت‌های آسیا نیست.

 

به گزارش تحلیل ایران:ابراهیم قاسمپور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی، درمورد شرایط تیم ملی فوتبال کشورمان پیش از بازی آخر مرحله گروهی، اظهار داشت: از همان ابتدا هم گفته بودم تیم ما در مرحله اول مشکل خاصی ندارد. گروه سختی هم نداشتیم. اکثر تیم هایی که مدعی قهرمانی هستند در مرحله اول مشکلی ندارند چون هم گروهی‌های آن‌ها معمولا تیم‌های درجه 3-2 هستند. در هرصورت خوشحالیم که از گروه‌مان صعود می‌کنیم. امیدوارم در مرحله بعدی هم با اقتدار نتیجه بگیریم تا به فینال برسیم.

 

اگر ایراد را دیدیم و انتقاد نکردیم، خیانت است

 

وی درمورد اینکه با توجه به برد پرگل مقابل فلسطین انتظار بر این بود که تیم ملی با یک بازی روانتر مقابل هنگ کنگ برد پرگل تری را کسب کند اما پیروزی اقتصادی با وجود موقعیت سوزی‌های زیاد، باعث شد موج جدید انتقادات را شاهد باشیم، گفت: زمان کی‌روش و اسکوچیچ هم خیلی‌ها انتقاد می‌کردند. کسی که سال‌ها درفوتبال است، درجای خودش انتقاد می‌کند. هرچند انتقاد هم باید سازنده باشد نه تخریب کننده، خود من هم جزو کسانی بودم که از نوع بازی، ترکیب و چیدمان تیم انتقاد کردم. کسی که ضعف و ایرادی می‌بیند و انتقاد نکند، خیانت کرده است.

 

مقابل تیمی مثل هنگ کنگ باید مقتدرتر بازی کنیم

 

قاسمپور تصریح کرد: این طبیعی است وقتی با یک تیم درجه دو یا سه بازی می‌کنید، مردم انتظار دارند یک بازی روانتر، منسجم تر و تاکتیکی‌تر ببینند. بله، موقعیت‌های زیادی داشتیم اما حریف ما هم موقعیت داشت. وقتی با چنین تیمی بازی می‌کنیم نباید انقدر فرصت بدهیم. باید به مراتب مقتدرتر و با صلابت‌تر بازی کنیم ولی این اتفاق نیفتاد. درست است که اتفاقات فوتبالی باعث می‌شوند یک تیم در روز خوبش نباشد. شاید ما هم در روز خوب‌مان نبودیم ولی مساله اشتباهات فاحشی است که رخ داد. 

 

قلعه نویی باید صبور باشد و انتقادات فنی را قبول کند

 

وی افزود: همه بحث‌ها و انتقاداتی که مطرح شد این بود که مقابل تیم‌های قوی‌تر مانند کره جنوبی، ژاپن، استرالیا و حتی عربستان اگر یکی از این اشتباهات تکرار شوند جبران ناپذیر است. من در کمیته فنی هم که بودم از انتخاب مربی ایرانی حمایت کردم و الان هم معتقدم باید از قلعه نویی حمایت شود ولی او نیز باید صبور باشد و انتقادات فنی را قبول کند. به عنوان یک دوست به او می‌گویم. 

 

استفاده از طارمی بیرون 18 قدم حریف، خاصیتش را از بین می‌برد

 

کارشناس فوتبال گفت: البته هرمربی سلیقه خاص و تفکرات خودش را دارد ولی به عنوان مثال مهدی طارمی در محوطه جریمه حریف یک بازیکن خطرناک است. زمانیکه شما او را از 18 قدم خارج می‌کنید، تمام خاصیت و توانایی‌هایش را از بین می‌برید. او یک بازیکن درگیر شونده نیست که درمیانه زمین بازی کند. وقتی 3-2 بازیکن سر زن داریم مقابل تیمی مثل هنگ کنگ انتظار این است که از قدرتشان استفاده شود. 

 

جا به جایی‌ها دارای اشکال بود و فرصت‌ها را هم راحت از دست می‌دهیم

 

وی افزود: به این دلیل انتقاد می‌شود که جا به جایی‌ها دارای اشکال بود و فکر می‌کنم نوع بازی که ارائه شد نیز حرف من را تایید می‌کند. ضمن اینکه فرصت‌ها را خیلی راحت از دست می‌دهیم. جلوی تیمی مانند کره جنوبی این همه فرصت به دست نمی‌آوریم که اگر این نشد از موقعیت بعدی استفاده می‌کنیم. حتی ممکن است تیم مقابل اولین فرصت خودش را تبدیل به گل کند و کار مشکل شود. اکثر انتقادات هم مغرضانه نبود و فنی بود.

 

مالک بازی بودیم ولی برنامه خاصی برای گلزنی نداشتیم

 

کارشناس فوتبال تصریح کرد: مربی تیم هنگ کنگ هم گفت یک بازی پایاپای بود. ما زمان بیشتری صاحب توپ و میدان بودیم، فرصت زیاد داشتیم ولی برنامه خاصی برای رسیدن به گل نداشتیم. قائدی هم روی خلاقیت خودش دروازه حریف را باز کرد. درواقع خلاقیت بازیکن اجرا شد و تیم به گل رسید اما حرکات ترکیبی، ارسال‌های خوب، استفاده از شوت‌های خوب و قدرت سرزنی را نداشتیم. به جز این موارد، فاکتور دیگری در فوتبال برای رسیدن به گل وجود ندارد. چند ارسال خوب هم که داشتیم، سرزنی انجام نشد چون سرزن اصلی بیرون از 18 قدم بود و به این ترتیب یک فاکتور از بین رفته است.

 

مقابل هنگ کنگ عجول و احساسی بودیم

 

قاسمپور درخصوص اینکه آیا امارات هم ممکن است تیم ملی را غافلگیر کند یا ایران با بردی پرگل راهی مرحله بعد می‌شود، گفت: سخت‌ترین حریف ما امارات است اما تیم سال‌های گذشته نیست. البته فوتبال هم اصلا قابل پیش بینی نیست و دیدیم که عراق، ژاپن را شکست داد. مقابل هنگ کنگ خیلی عجول و احساسی بودیم. فوتبال 90 دقیقه است. به تازگی هم 10 دقیقه وقت اضافه می‌گیرند که 100 دقیقه می‌شود. اگر روز عادی ما هم باشد و از موقعیت‌های خلق شده به خوبی استفاده کنیم، می‌توانیم امارات را هم با نتیجه پرگل شکست بدهیم.

 

ژاپن تیمی نیست که در بوق و کرنا شده

 

کارشناس فوتبال درخصوص مسیر تیم ملی تا فینال جام ملت‌های آسیا، اظهار داشت: قبل از شروع بازی‌ها، بازی رقیبان مثل ژاپن با آلمان که 4 گل زد یا بازی‌های عربستان در جام جهانی را دیدم، شانس را برای تیم ملی خودمان کمتر می‌دیدم. الان می‌بینم ژاپن هم آن تیمی نیست که در بوق و کرنا شده، عربستان هم مشکلات و درگیری‌های داخلی دارد. شرایط جام جهانی را ندارد. کره جنوبی هم همینطور، بنابراین شانس ما هم کمتر از آن‌ها نیست. اگر بازیکنان در شرایط خوب خودشان باشند و از آن‌ها خوب استفاده شود.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :