موضوعات ‌مرتبط: سیاسی اخبار

a/154529 :کد

خبر هایی از اتفاقات اخیر در نقاط مختلف

بمباران شدید مواضع نیرو‌های مقاومت عراق توسط جنگنده‌های آمریکایی

  چهارشنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ — ۱۰:۴۳
تعداد بازدید : ۶۶   
 تحلیل ایران -بمباران شدید مواضع نیرو‌های مقاومت عراق توسط جنگنده‌های آمریکایی

مباران شدید مواضع نیرو‌های مقاومت عراق توسط جنگنده‌های آمریکایی، مشارکت ۲۴ کشور در حمله به یمن، شلیک موشک‌های کروز کره شمالی به سوی دریای زرد، سفر دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به روسیه

به گزارش تحلیل ایران، بمباران شدید مواضع نیرو‌های مقاومت عراق توسط جنگنده‌های آمریکایی، مشارکت ۲۴ کشور در حمله به یمن، شلیک موشک‌های کروز کره شمالی به سوی دریای زرد، سفر دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به روسیه و درخواست امیرعبداللهیان از دبیر کل سازمان ملل، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
 
 
 

بمباران شدید مواضع نیروهای مقاومت عراق توسط جنگنده های آمریکایی+ فیلم/ مشارکت 24 کشور در حمله به یمن/ شلیک موشک های کروز کره شمالی به سوی دریای زرد

 بمباران شدید مواضع نیرو‌های مقاومت عراق توسط جنگنده‌های آمریکایی، مشارکت ۲۴ کشور در حمله به یمن، شلیک موشک‌های کروز کره شمالی به سوی دریای زرد، سفر دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به روسیه و درخواست امیرعبداللهیان از دبیر کل سازمان ملل، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

شبکه «المیادین» گزارش داد که صدای دست کم پنج انفجار مهیب در پی حمله هوایی به جرف‌النصر به گوش رسیده است.

 

یک خبرنگار صهیونیست خبرگزاری «رویترز» نیز مدعی شد، در این حملات، مواضع برخی گروه‌های مقاومت عراقی هدف قرار داده شده است.

برخی منابع غیررسمی می‌گویند که احتمالاً دانشکده نظامی در جرف‌النصر و منطقه‌ای نزدیک گذرگاه «طریبیل» در مرز عراق-اردن هدف حملات قرار گرفته‌اند.

 یک مقام نظامی آمریکایی بامداد چهارشنبه به شبکه «الجزیره» گفت که نیروهای این کشور هم‌اکنون مشغول انجام حملاتی به پایگاه‌های نظامی در غرب عراق هستند.

الجزیره به نقل از این مقام آمریکایی گزارش داد که حملات به کتائب حزب‌الله عراق در واکنش به عملیات‌ اخیر علیه پایگاه‌های این کشور انجام شده است.

اداره درمان استان بابل نیز گفت که چندین آمبولانس به سمت محل حملات در جرف‌النصر اعزام شده و بخش اورژانس بیمارستان‌ها نیز آماده‌باش هستند.

در ادامه رسانه‌های عراقی گزارش دادند که بخشی از شهر «القائم» واقع در غرب این کشور نیز هدف حملات تجاوزکارانه آمریکایی‌ها قرار گرفته است.

صابرین‌نیوز گزارش داد که جنگنده‌های آمریکایی در حملات جداگانه‌ای به استان‌های بابل و الانبار، پایگاه‌های الحشد الشعبی وابسته به دفتر نخست‌وزیری عراق را هدف قرار دادند.

دقایقی بعد این رسانه عراقی نوشت که بر اساس گزارش‌های اولیه، دو رزمنده الحشد الشعبی در حملات آمریکا به شهر القائم، به شهادت رسیده‌اند.

مقام‌های آمریکایی می‌گویند، این حملات را در واکنش به زخمی‌ شدن تعدادی از نیروهای این کشور بر اثر حملات موشکی بالستیک به پایگاه عین‌الاسد انجام دادند.

مشارکت ۲۴  کشور در حمله به یمن

بامداد امروز چهارشنبه دولت انگلیس ادعا کرد که در تجاوز نظامی شب گذشته به پایگاه‌های ارتش یمن، ۲۴ کشور از جمله هلند، نیوزیلند، بحرین و کانادا شرکت داشتند.

در این بیانیه ادعا شده است: «این حملات به منظور کاهش توانایی حوثی‌ها برای انجام حملات علیه تجارت جهانی و همزمان اجتناب از تشدید تنش‌ها طراحی شده بودند.»

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، لندن ضمن اشاره به انجام شدن حملات علیه هشت مکان متعلق به جنبش انصارالله یمن، مدعی شد: «این حملات در پاسخ به تهاجم غیرقانونی و بی‌پروای حوثی‌ها علیه کشتی‌های عبوری از دریای سرخ و آبراه‌های اطراف آن انجام شدند.»

بامداد سه‌شنبه بود که جنگنده‌های آمریکا و انگلیس به چند پایگاه نظامی متعلق به جنبش مقاومت انصارالله از جمله پایگاه هوایی الدیلمی در شمال صنعا حمله کردند.

مقام‌های ارشد جنبش انصارالله یمن نیز در واکنش به این تجاوزها گفتند که هدف آمریکا و انگلیس از تجاوز به یمن ـ که همان توقف عملیات علیه رژیم صهیونیستی است ـ محقق نخواهد شد.

شلیک موشک های کروز کره شمالی به سوی دریای زرد

 ارتش کره جنوبی اعلام کرد، کره شمالی امروز چهارشنبه چندین موشک کروز به سمت دریای زرد شلیک کرده است.

به گزارش خبرگزاری کیودو نیوز، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفت این موشک‌ها حدود ساعت ۷ صبح به وقت محلی شلیک شده است.

این پرتاب‌ها چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که پیونگ یانگ اعلام کرد در پاسخ به تمرینات نظامی مشترک آمریکا، کره جنوبی و ژاپن، یک سیستم تسلیحات هسته‌ای زیرآبی را آزمایش کرده است.

گمان می‌رود از شهریورماه این اولین باری است که کره شمالی موشک‌های کروز آزمایش می‌کند.

رسانه دولتی کره شمالی یک روز پس از پرتاب ۱۱ شهریور گزارش داد که این کشور دو موشک کروز دوربرد را به عنوان بخشی از تمرین تاکتیکی حمله هسته‌ای پرتاب کرده است.

این خبرگزاری ۲۴ دی نیز اعلام کرده بود کره شمالی یک موشک بالستیک سوخت جامد میان برد که حامل کلاهک مافوق صوت بود را آزمایش کرده است.

بر اساس گزارش روز ۲۹ دی خبرگزاری کره شمالی (KCNA)، پیونگ یانگ همچنین یک سیستم تسلیحات هسته‌ای زیر آب به نام "Haeil-۵-۲۳" را آزمایش کرد که هنوز در دست توسعه است.

بنا به گزارش کیودو نیوز، در همین حال، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، خواستار تغییر قانون اساسی برای تعریف کره جنوبی به عنوان «دشمن اصلی و غیرقابل تغییر» کره شمالی را شده است.

سفر دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به روسیه

 نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، شامگاه سه‌شنبه در سفری رسمی به دعوت همتای روس خود وارد مسکو شد.

 علی اکبر احمدیان به دعوت نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی روسیه در راستای توسعه مناسبات رو به رشد دوجانبه به مسکو سفر کرده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در سفر به مسکو، علاوه بر دیدار با همتای روس خود با برخی مقامات بلندپایه روسیه درباره توسعه و گسترش روابط دوجانبه و همکاری‌های بین‌المللی دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو در فرودگاه بین‌المللی ونوکووا از سردار احمدیان استقبال کرد.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :