موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی رادیو و تلویزیون

a/154531 :کد

۸۰ مجری از تهران و مراکز

پخش آزمایشی کانال‌های انتخاباتی شروع شد

  چهارشنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ — ۱۴:۲۱
تعداد بازدید : ۶۵   
 تحلیل ایران -پخش آزمایشی کانال‌های انتخاباتی شروع شد

معاون امور استان‌های صداوسیما خبر داد که فعالیت بیش از ۱۹۰ کانال انتخاباتی با پخش آزمایشی شروع شده است.

به گزارش تحلیل ایران انتخابات مجلس شورای اسلامی مجاز شد که زمینه را برای ایجاد فضای انتخاباتی و تبلیغاتی نامزدها فراهم کند. تاکید می‌کنم که صداوسیما مکلف نبود بلکه مجاز شد اما ما همین مجاز بودن را هم به عنوان یک تکلیف قانونی برای خود تلقی کردیم.

 

وی اضافه کرد: ما تلاش کردیم این زمینه فراهم شود چراکه آن را جزو جهاد تبیین می‌دانیم، بنابراین ما ۲۰۰ کانال تلویزیونی را راه اندازی کردیم و تقریباً می‌توان گفت همه این کانال‌ها به صورت آزمایشی فعال هستند. همه مراکز به نوعی مشغول به کار هستند و فقط دو مرکز در انتظار شروع فعالیت هستند.

 

عابدینی تصریح کرد: این مراکز که بیش از ۱۹۰ کانال را شامل می‌شوند به صورت آزمایشی روزانه ۲ ساعت برنامه دارند. در این ۲ ساعت سرود ملی جمهوری اسلامی با تصاویری بومی از مناطقی که کانال‌ها در آنها هستند، پخش می‌شود. همچنین طبیعت دیدنی این استان‌ها و شهرستان‌ها به نمایش گذاشته می‌شود و جاذبه‌های مذهبی این مناطق نیز دیده می‌شود.

 

وی درباره جزئیات این برنامه‌ها عنوان کرد: ما یک سلسله برنامه‌های ویژه انتخابات را هم طراحی کرده ایم؛ یک بخش برنامه‌های منعطف استانی صبحگاهی، عصرگاهی و شامگاهی است که در هر استان به اقتضای منطقه خود روی آنتن می‌رود. بخشی هم برنامه‌هایی است که در خود معاونت سیاسی و معاونت سیما طراحی شده است و مناظره‌ها را هم داریم که اینها هم می‌تواند در این کانال‌ها به پخش برسد. در نهایت ما این آمادگی را داریم که شبکه‌ها به صورت ۲۴ ساعته فعالیت داشته باشند.

 

عابدینی درباره حضور مجریان در این برنامه‌ها یادآور شد: برنامه‌های نامزدها تولیدی است و به افراد گفته می‌شود خودشان ویدیوهایی را تولید کنند. ۸۰ نفر از مجریان استان‌ها و تهران نیز در این برنامه‌ها حضور دارند که سوال‌ها را می‌پرسند و جواب‌های نامزدها هم دیده می‌شود.

 

وی درباره چرایی نبود برنامه‌های زنده در کانال‌های انتخاباتی بیان کرد: تعداد نامزدها زیاد است و امکان پخش برنامه زنده نیست. در حال حاضر هر نامزد ۲۰ دقیقه می‌تواند برنامه ویدئویی تولیدی داشته باشد که البته پخش آن در شبانه روز هم تکرار می‌شود.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :