موضوعات ‌مرتبط: سیاسی سیاست داخلی

a/154547 :کد

محورهای رایزنی دبیران شورای امنیت

محورهای رایزنی دبیران شورای امنیت ملی روسیه و ایران

  چهارشنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ — ۲۳:۳۹
تعداد بازدید : ۶۱   
 تحلیل ایران -محورهای رایزنی دبیران شورای امنیت ملی روسیه و ایران

دبیران شورای امنیت ملی روسیه و ایران امروز در مسکو دیدار و درباره همکاری‌های امنیتی و اقتصادی و نیز روابط میان دو کشور گفت‌وگو کردند.

به گزارش تحلیل ایران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شورای امنیت ملی روسیه امروز چهارشنبه از دیدار دبیر شورای امنیت ملی این کشور با همتای ایرانی وی در مسکو خبر داد.

 

در بیانیه صادره از سوی شورای امنیت ملی روسیه در این خصوص آمده است که «نیکولای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی روسیه و «علی احمدیان» همتای ایرانی وی در مسکو دیدار کردند.

 

بر اساس اعلام این خبرگزاری، «نیکولای پاتروشف» و «علی احمدیان» درباره همکاری‌های امنیتی و اقتصادی، روابط میان دو کشور و دیگر مسائل در دستور کار دوجانبه گفت‌وگو کردند.

 

بر اساس اعلام خبرگزاری اسپوتنیک، شورای امنیت ملی روسیه در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: طیف گسترده‌ ای از مسائل مرتبط با همکاری‌های امنیتی روسیه- ایران مورد بحث قرار گرفت. تمرکز این گفت‌وگوها بر تعامل شوراهای امنیت ملی، نهادهای پلیس و سرویس‌ های اطلاعاتی ۲ کشور معطوف بود.

 

این بیانیه اضافه کرد: به موضوع مبارزه با تروریسم، مسائل مربوط به اطلاعات امنیتی، مشکلات تأمین امنیت اقتصادی ایران و روسیه در شرایط فشار تحریم‌های کشورهای غربی، همچنین مبارزه با تلاش ها برای مداخله خارجی در امور این کشورهای مستقل مورد توجه قرار گرفت.

 

بیانیه مذکور خاطرنشان کرد: پیشبرد یک توافق جامع بلندمدت و جدید نیز مورد بحث قرار گرفت. همچنین تاکید شد که به نتیجه رسیدن این سند مهم موجب توسعه بیشتر همکاری‌های مفید و مؤثر دوجانبه در تمامی حوزه ها خواهد شد.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :