موضوعات ‌مرتبط: سیاسی انتخابات

a/154571 :کد

نتایج صلاحیت‌های داوطلبان مجلس خبرگان ابلاغ ش

احتمال افزایش تایید صلاحیت‌شدگان مجلس شورای اسلامی

  جمعه ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ — ۰۹:۴۶
تعداد بازدید : ۵۴   
 تحلیل ایران -احتمال افزایش تایید صلاحیت‌شدگان مجلس شورای اسلامی

شب گذشته اسامی تأییدصلاحیت‌شدگان و عدم تأیید صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری را از شورای نگهبان دریافت کرده و برای کلیه داوطلبان پیامک دادیم.

به گزارش تحلیل ایران به نقل از تسنیم، درخصوص نتایج بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: شب گذشته اسامی تأیید صلاحیت‌شدگان و عدم تأیید صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری را از شورای نگهبان دریافت کردیم و به‌محض دریافت، برای کلیه داوطلبان این انتخابات با سرشماره وزارت کشور پیامک دادیم.

 

 

وی افزود: ابلاغ پیامکی صورت گرفته و این نتایج برای فرمانداری‌های مراکز حوزه‌ها هم ارسال شده و امروز این ابلاغ را انجام خواهند داد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: براساس قانون، مهلت ابلاغ نتایج 4 و 5 بهمن ماه بوده و ما ابلاغ را چهارم بهمن‌ماه انجام دادیم.

 

اسلامی اظهار داشت: اگر داوطلبی نسبت به بررسی نتایج اعتراضی داشته باشد، بر اساس قانون می‌تواند درخواست رسیدگی مجدد کرده و 6 تا 8 بهمن با ورود به درگاه شورای نگهبان این درخواست بررسی مجدد را ثبت کند.

 

وی اضافه کرد: هم‌چنین از تاریخ 9 تا 18 بهمن‌ماه به‌مدت 10 روز رسیدگی به این تقاضاها صورت می‌پذیرد و 19 بهمن‌ماه اعلام عمومی اسامی داوطلبان تأیید‌ شده را خواهیم داشت.

 

دبیر ستاد انتخابات اعلام کرد: تبلیغات انتخابات مجلس خبرگان رهبری 15 روز است و از 25 بهمن شروع و 9 اسفندماه پایان خواهد یافت. اگر داوطلبی قصد انصراف دارد، باید 72 ساعت قبل از رأی‌گیری به‌صورت کتبی اعلام کند. هم‌چنین جابجایی در حوزه‌ی انتخابیه نیز از تاریخ 20 تا 22 بهمن‌ماه از طریق مراجعه به فرمانداری‌های مراکز حوزه و یا ستاد انتخابات امکان‌پذیر است و تصمیم‌گیری در این زمینه با شورای محترم نگهبان است.

 

اسلامی درباره آمار جدید تأییدصلاحیت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز تصریح کرد: ما هم‌چنین اسامی 678 نفر داوطلب تأیید صلاحیت‌شده را دریافت کردیم و برای کلیه این 678 نفر پیامک تأیید را ارسال کردیم و این نتایج دیشب به فرمانداری‌ها ابلاغ شد.

 

وی گفت: مجموعاً تا الان 12711 نفر داوطلب تأیید‌صلاحیت‌شده برای انتخابات مجلس شورا داریم و تا قبل از 19 بهمن، احتمال افزایش این آمار وجود دارد.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :