موضوعات ‌مرتبط: محیط زیست آب و هوا

a/154608 :کد

هشدار بارش سنگین برف و باران در ۸ استان

سامانه بارشی جدید در راه ایران

  شنبه ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ — ۱۰:۱۲
تعداد بازدید : ۷۴   
 تحلیل ایران -سامانه بارشی جدید در راه ایران

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی فعالیت سامانه بارشی در ۸ استان و احتمال کولاک برف و بهمن از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی روز سه‌شنبه خبر داد.

به گزارش تحلیل ایران به نقل از تسنیم،‌ پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز سامانه بارشی در نیمه غربی کشور،‌ ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس و ارتفاعات و دامنه‌های البرز غربی، برخی مناطق جنوبی کشور،‌ استان‌های واقع در شمال شرق و شرق و سواحل دریای خزر فعال است.

 

فردا یکشنبه بارش‌ها در شمال غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی کاهش یافته و در شمال شرق و سواحل دریای خزر با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت. همچنین در این روز در جنوب استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بارش‌های پراکنده روی می‌دهد.

 

روز دوشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر و شمال غرب بارش‌ پیش‌بینی شده و در سایر مناطق کشور جو نسبتاً پایداری حاکم خواهد شد.

 

روز سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی جدید بارش‌ها در غرب، شمال غرب و سواحل دریای خزر ادامه خواهد داشت. چهارشنبه با تقویت سامانه بارشی در غرب،‌گستره بارش‌ها با مناطقی از مرکز، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز و زاگرس کشیده خواهد شد.

 

به گزارش تسنیم، امروز در مرکز،‌شرق، جنوب شرق و شمال غرب،‌فردا در مرکز،‌شرق، شمال شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و روز چهارشنبه در مناطق مرکزی کشور افزایش سرعت وزش باد، گاهی وزش باد شدید و خیزش گردوخاک روی می‌دهد. یکشنبه نیز خلیج‌فارس، تنگه هرمز و روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه دریای خزر مواج است.

 

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

 

زمان پایان: شنبه 1402/11/07

 

نوع مخاطره: بارش برف و باران، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط رعد و برق، در نواحی کوهستانی کولاک برف و احتمال بهمن

منطقه اثر:

 

شنبه 1402/11/07: نوار غربی آذربایجان غربی، غرب کردستان، ایلام، لرستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، شمال و شرق خوزستان، غرب اصفهان، شمال کرمانشاه.

 

اثر مخاطره: اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، یخزدگی و لغزندگی زمین در گردنه‌های کوهستانی به سبب بارش برف، انسداد گردنه های مسیرهای برف‌گیر، کاهش دید، بهمن، کولاک برف، سیلابی شدن مسیل‌ها، آب‌گرفتگی معابر و احتمال قطعی برق در نواحی روستایی در نقاط سردسیر

 

توصیه: پرهیز از سفرهای غیر ضروری بویژه در گردنه های برف گیر و مجهز بودن خودروها به وسایل زمستانی در مناطق سردسیر، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، پرهیز از فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر و صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :