موضوعات ‌مرتبط: سیاسی بین الملل

a/154692 :کد

نشریه آتلانیتک:

آمریکا در آستانه فروپاشی است

  دوشنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ — ۰۶:۰۸
تعداد بازدید : ۶۹   
 تحلیل ایران -آمریکا در آستانه فروپاشی است

نشریه آتلانتیک نوشت که آمریکا با رد ارائه کمک‌های بیشتر به اوکراین به جهان ثابت کرده است که در آستانه فروپاشی است.

به گزارش تحلیل ایران، «آن اپلباوم» روزنامه‌نگار و نویسنده معروف آمریکایی، در مقاله‌ای در نشریه آتلانتیک، به انتقاد از سیاست‌‌های دولت جو بایدن در قبال اوکراین پرداخت.

 

او نوشت: «به زودی میلیون‌ها اروپایی را قانع می‌کنیم که نمی‌توانند به ما اعتماد کنند و این پیام را به روسیه و چین مخابره خواهیم کرد که سخن آن‌ها درباره اینکه ایالات متحده یک قدرت متزلزل و در آستانه احتضار و فروپاشی قرار دارد، درست است».

 

به نوشته او، ایالات متحده آمریکا سیاست خارجی «ناسازگاری» را دنبال می‌کند، چرا که ابتدا پول و تسلیحات در اختیار اوکراین قرار می‌دهد و سپس این کمک‌ها را قطع می‌کند.

 

این استاد اقتصاد دانشکده اقتصاد لندن افزود: «ایالات متحده صرفا یک متحد غیر قابل اعتماد نیست، بلکه یک متحد سهل‌انگار و هم‌پیمانی احمق به شمار می‌رود. آمریکا در ارسال سلاح از اتحادیه اروپا عقب مانده است، کشورهایی که به شکل دسته‌جمعی بیش از مقداری که آمریکا کمک کرده، به اوکراینی‌ها پول و سلاح می‌دهند، اما اتحادیه اروپا دیگر توانایی تولید این مقدار سلاح را ندارد؛ اما آمریکا ذخایر سلاح و مهمات زیادی دارد که می‌تواند به اوکراین بفرستد و اکنون واشنگتن در یک قدمی مخالفت با این اقدام است».

 

موضع «آن اپلباوم» در نشریه آتلانتیک پس از آن است که «جیمز آبراین» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا گفته که واشنگتن دیگر نمی‌تواند به شکل مستمر به اوکراین کمک کند و کی‌یف خود باید شروع به پرداخت هزینه‌هایش بکند.

 

طبق گزارش رسانه‌های آمریکایی، کمک‌های این کشور به اوکراین از مرز ۱۰۰ میلیارد دلار عبور کرده است.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :