موضوعات ‌مرتبط: اقتصادی اقتصاد

a/154720 :کد

وصول 1.5 میلیارد دلار مطالبات صندوق توسعه ملی

وصول ۱.۵ میلیارد دلار مطالبات صندوق توسعه ملی در سال جاری

  دوشنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ — ۱۳:۲۵
تعداد بازدید : ۶۲   
 تحلیل ایران -وصول ۱.۵ میلیارد دلار مطالبات صندوق توسعه ملی در سال جاری

عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی از وصول ۱.۵ میلیارد دلار از مطالبات سررسید‌شده صندوق توسعه ملی در سال جاری خبر داد.

به زگارش تحلیل ایران به نقل از فارس،‌ از وصول کردن 1.5 میلیارد دلار از مطالبات سررسید شده بابت تسهیلات صندوق توسعه ملی در سال جاری خبرداد.

 

وی در مورد مطالبات سررسید شده صندوق توسعه ملی نیز گفت: یک میلیارد دلار از مطالبات صندوق توسعه ملی از نیروگاه‌ها است که در حال مذاکره با وزارت نیرو هستیم و 5 میلیارد دلار هم از پروژه‌های نفتی است که قرار شد بابت مطالبات از شرکت نفت در طرحهای بالادستی سرمایه‌گذاری کنیم و از محل عایدی طرح، مطالبات صندوق را به شکل نفت خام برداریم.

 

عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی در مورد مطالبات صندوق توسعه ملی از بخش خصوصی تصریح کرد: عمده مطالبات خود از بخش خصوصی را وصول کرده‌ایم و تا کنون 25 طرح تسویه حساب کامل شد.

 

میرمحمد صادقی در مورد زمان شروع سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در بالا دست نفت،‌ خاطرنشان کرد، منتظر مصوبه برنامه هفتم هستیم،‌ ولی مقدمات و مذاکرات شروع شده است و اگر مصوبات برنامه هفتم بیاید،‌ با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

 

عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی در مورد این که بانک مسکن چه درآمد ارزی دارد که قرارداد 2میلیارد دلاری با صندوق توسعه ملی بسته است، گفت: 2 میلیارد دلار از منابع صندوق در این بانک سپرده‌گذاری با نرخ سود 2 درصد می‌شود که صرف جبران کاهش نرخ سود تسهیلات برای مسکن می‌شود، اما 2 میلیارد دلار دیگر مربوط به شبکه بانکی است که اذن رهبری در مورد آن گرفته شده و در قالب 10.8 میلیارد دلار تهاتر با نفت صرف سرمایه‌گذاری در طرحهای حمل و نقل و مسکن می‌شود.

 

میرمحمد صادقی در توضیح بیشتر گفت: وزارت راه و شهرسازی حواله‌های نفتی دریافت می‌کند،‌ حواله‌هایی که مدت‌دار است که تا 6 ماه آینده قابل تبدیل به نفت است را به صندوق توسعه ملی می‌دهد و ما با نرخ سود مشخص،‌دلار در اختیار وزارت راه می‌دهیم که از طریق بانک مسکن در طرحهای حمل و نقل و طرح مسکن ملی سرمایه‌گذاری کند.  

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :