موضوعات ‌مرتبط: سیاسی بین الملل

a/154746 :کد

اسکاتلند:

غزه نیازمند کمک‌های فوری است

  دوشنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ — ۲۱:۵۵
تعداد بازدید : ۵۲   
 تحلیل ایران -غزه نیازمند کمک‌های فوری است

نخست وزیر اسکاتلند روز دوشنبه در مصاحبه‌ای تاکید کرد که باریکه غزه نیازمند کمک‌های فوری است.

به گزارش تحلیل ایران ، «حمزه یوسف» نخست وزیر اسکاتلند روز دوشنبه گفت که این کشور با توقف تامین مالی سازمان آنروا (آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی) مخالف بوده و مردم غزه نیازمند کمک‌های فوری هستند.

 

وی که با شبکه خبری الجزیره مصاحبه می‌کرد، افزود: «همچنان به بلند کردن صدای خود درباره آتش‌بس در غزه و تشکیل دولت فلسطینی ادامه خواهیم داد».

 

یوسف اضافه کرد: «از تحقیقات دیوان بین‌المللی دادگستری در خصوص نقض‌های احتمالی قوانین بین‌المللی در غزه حمایت می‌کنیم».

 

دیوان بین‌المللی دادگستری در پاسخ به درخواست آفریقای جنوبی برای موضعگیری سریع در پرونده شکایت از اسرائیل به اتهام نسل‌کشی در غزه، از اسرائیل خواست، طی یک ماه از اینکه ارتشش در غزه اقداماتی در راستای نسل‌کشی انجام نمی‌دهد و از اینکه کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه می‌رسد، اطمینان حاصل کند و ظرف یک ماه گزارش آن را برای دیوان بفرستد. 

«جوآن دونوگو» رئیس و قاضی دادگاه لاهه در جلسه روز جمعه گذشته گفت: «دیوان از فاجعه‌ای که در غزه رخ می‌دهد کاملا آگاه است و کشتار جاری در غزه را محکوم می‌کند». «اسرائیل باید الزامات کنوانسیون عدم نسل‌کشی را رعایت کند».

آفریقای جنوبی اواخر ماه دسامبر از اسرائیل به اتهام نسل کشی در جنگ غزه شکایت کرد و خواستار صدور احکام فوری در این خصوص شد.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :