موضوعات ‌مرتبط: ورزشی فوتبال

a/154940 :کد

جدال مدعیان قهرمانی و شگفتی‌سازان جام

  جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ — ۱۱:۵۰
تعداد بازدید : ۷۰   
 تحلیل ایران -جدال مدعیان قهرمانی و شگفتی‌سازان جام

مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۳ قطر امروز (جمعه) با برگزاری دو دیدار آغاز می‌شود و مدعیان جام رودرروی یکدیگر قرار می‌گیرند.

به گزارش تحلیل ایران، مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های 2023 قطر از امروز (جمعه) آغاز می‌شود و در دیداری مهم، دو مدعی قعرمانی، استرالیا و کره‌جنوبی برابر هم قرار می‌گیرند و تاجیکستان و اردن دو شگفتی‌ساز این جام، با هم بازی خواهند کرد.

 

دو مدعی قهرمانی جام ملت‌های 2023، با شرایط متفاوتی پا به این مرحله گذاشته‌اند. شاگردان گراهام آرنولد پس از صدرنشینی در گروه B، در مرحله یک هشتم نهایی کار سختی نداشتند و در یک بازی یک‌طرفه با 4 گل اندونزی را شکست دادند. کانگوروها که در مرحله گروهی در 3 بازی تنها 4 گل به ثمر رسانده بودند، مقابل اندونزی به نوعی تمرین گلزنی کردند تا با روحیه‌ای بالا به مصاف کره‌جنوبی بروند. 

 

شرایط اما برای کره‌جنوبی در گروه E خیلی سخت پیش رفت.  پس از اینکه مشخص شد ژاپن به عنوان تیم دوم گروه D صعود خواهد کرد و با توجه به اینکه باید با صدرنشین گروه E  در مرحله یک هشتم بازی می‌کرد، 3 تیم اردن، بحرین و کره‌جنوبی برای صدرنشین نشدن تلاش کردند و در آخر شرایط به گونه‌ای رقم خورد که کره‌جنوبی در رتبه دوم قرار گرفت و حریف عربستان در نخستین بازی حذفی شد.

 

شاگردان کلینزمن مقابل عربستان هم بازی دشواری انجام دادند و در ثانیه‌های آخر گل تساوی را به ثمر رساندند و در ضربات پنالتی توانستند شاگردان روبرتو مانچینی را از پیش رو بردارند و امروز در دومین آزمون سخت حذفی خود به مصاف استرالیا می‌روند.

می‌توان گفت برنده این دیدار (کره‌جنوبی - استرالیا) نسبت به دو تیم دیگر (اردن - تاجیکستان)  شانس بالاتری برای رسیدن به فینال دارند و یکی از دو تیم کره و استرالیا اگر از این مرحله به سلامت عبور کند، مسیری راحت برای رسیدن به فینال خواهد داشت.

 

* تاجیکستان -اردن

پیش از شروع جام ملت‌های آسیا، کمتر کسی تصور می‌کرد یکی از تیم‌های حاضر در مرحله یک‌چهارم نهایی، تاجیکستان باشد. تاجیک‌ها در نخستین حضور خود در جام ملت‌ها توانستند صعود به مرحله حذفی را جشن بگیرند و خودشان را به عنوان شگفتی‌ساز جام معرفی کنند. شاگردان شگرت در مرحله گروهی با 4 امتیاز بالاتر از چین و لبنان قرار گرفتند تا در مرحله یک هشتم نهایی حریف امارات شوند و با سرسختی تیم بنتو را در ضربات پنالتی حذف کردند.

شکست امارات، به یاران وحدت هنانوف (بازیکن پرسپولیس) روحیه مضاعفی بخشیده تا به ادامه رؤیاپردازی‌شان در این جام فکر کنند. در سوی مقابل اردنی قرار دارد که در گروه E، تا قبل از بازی سوم شانس صدرنشینی این گروه را داشت اما برای فرار از بازی با ژاپن، مقابل بحرین شکست خورد تا در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف عراق برود.

اردنی‌ها مقابل همسایه خود در دیداری دراماتیک در 2 دقیقه پایانی وقت‌های اضافه بازی توانستند ورق را برگردانند و شکست را با پیروزی عوض کنند تا شاگردان حسین عموته روی کاغذ شانس خوبی برای رسیدن به نیمه نهایی داشته باشند، هرچند تاجیکستان نشان داده حریفی سرسخت است و به راحتی پا پس نمی‌کشد.

برنامه روز اول مرحله یک چهارم نهایی به شرح زیر است:

جمعه 13 بهمن 1402

دیدار شماره 45: تاجیکستان - اردن، ساعت 15، ورزشگاه احمد بن علی

دیدار شماره 46: استرالیا - کره‌جنوبی، ساعت 19، ورزشگاه الجنوب

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :