موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی فرهنگ و ادب

a/154984 :کد

پایان کار جشنواره فجر

پایان کار سه جشنواره و دو انتصاب با بوی فجر/هفته جایزه‌های ادبی

  جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ — ۲۳:۱۸
تعداد بازدید : ۴۳   
 تحلیل ایران -پایان کار سه جشنواره و دو انتصاب با بوی فجر/هفته جایزه‌های ادبی

سه جشنواره کتاب و رسانه، هدهد سفید و شعر فجر در این هفته با تقارن آغاز دهه فجر به ایستگاه پایانی رسیدند.

 

 

  1. به گزارش تحلیل ایران _ گروه فرهنگ و ادب: در مرور اخبار این هفته فرهنگ و ادب 8 خبر مهم به چشم می آیند.

 

تقارن آغاز برنامه های دهه فجر با این هفته موجب تعدد برگزاری مراسمات مختلف در حوزه فرهنگ شد و هفته را تبدیل به هفته جایزه‌های ادبی کرد. چون سه جشنواره کتاب و رسانه، هد هد سفید و هجدهمین شعر فجر به ایستگاه پایایی خود رسیدند.

 

اما این هفته دو انتصاب را نیز به خود دید و علی رمضانی با حکم یاسر احمدوند به عنوان قایم مقام سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شد. همچنین جواد کامور بخشایش به عنوان دبیر بیست و یکمین جشنواره قلم زرین انتخاب شد.

 

معرفی نامزدهای گروهای مختلف چهل و یکمین جایزه کتاب سال، اعطای نشان درجه یک هنری به سیمین دخت وحیدی و فروش حضوری کتابفروشی‌های عضو سامانه کتاب به مناسب ایام دهه فجر هم از جمله دیگر اخباری هستند که در این گزارش مرورشان می کنیم.

 

معرفی نامزدهای جایزه کتاب سال

 

نامزدهای گروه «علوم اجتماعی» چهل‌ویکمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در هشت موضوع «جامعه‌شناسی»، «ارتباطات و رسانه»، «علوم سیاسی»، «اقتصاد»، «حقوق»، «مدیریت»، «محیط زیست» و «آموزش و پرورش»؛گروه «زبان»، «علوم کاربردی»، «علوم خالص» با موضوع‌های «کلیات و تاریخ علم»، «ریاضیات»، «آمار»، «فیزیک»، «شیمی»، «زیست‌شناسی» و «زمین‌شناسی» توسط دبیرخانه این‌جایزه معرفی شدند.

 

همچنین نامزدهای گروه «علوم کاربردی»، «هنر» و «تربیت بدنی» تو دبیرخانه این رویداد معرفی شدند.

 

انتصاب قایم مقام سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب

 

یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور حکمی علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران را به عنوان قائم مقام سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منصوب کرد.

 

اعلام فروش حضوری کتابفروشی‌های عضو سامانه «بازار کتاب»

 

کتابفروشی‌های عضو سامانه «بازار کتاب» به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در ایام دهه فجر، از ۱۲ تا ۲۲ بهمن همزمان با فروش مجازی، فروش حضوری نیز دارند.

 

به این ترتیب کتابفروشان می‌توانند تا ۷۰ درصد اعتبار خود را به صورت حضوری مصرف کنند. برای فروش در این طرح، کتابفروشان باید در سامانه «بازار کتاب» و سامانه «پست کتاب» عضو باشند و کتاب‌های موجود خود را بارگذاری کنند.

 

معرفی برگزیدگان جشنواره کتاب و رسانه

 

آئین اختتامیه بیست و یکمین دوره جشنواره کتاب و رسانه و معرفی برگزیدگان این رویداد عصر روز یکشنبه هشتم بهمن در حوزه هنری برگزار شد..

 

علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات، سیاوش صلواتیان دبیر جشنواره کتاب و رسانه، یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرشاد مهدی پور معاون رسانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اصحاب رسانه و اهالی حوزه فرهنگ در این مراسم حضور داشتند.

 

معرفی دبیر جایزه قلم زرین

 

با تصویب هیأت مدیره انجمن قلم ایران، جواد کامور بخشایش نویسنده و پژوهشگر به‌عنوان دبیر بیست و دومین دوره جشنواره قلم زرین معرفی شد.

 

اعطای نشان درجه یک هنری به سیمین دخت وحیدی

 

در آستانه اختتامیه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، رضا اسماعیلی عضو هیأت علمی هجدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر، یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، محمدعلی مرادیان مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اهالی فرهنگ و ادبیات رو سه‌شنبه دهم بهمن به دیدار بانو سیمین‌دخت وحیدی، شاعر انقلاب و غزل سرای شاخص معاصر رفتند.

 

در این مراسم یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نشان عالی درجه یک هنری را به سمین دخت وحیدی اعطا کرد.

 

معرفی برگزیدگان نشان هد هد سفید

 

آئین اختتامیه ملی دومین دوسالانه جشنواره نشان هد هد سفید به همراه معرفی برگزیدگان این رویداد عصر روز چهارشنبه ۱۱ بهمن در کتابخانه مرکزی پارک شهر برگزار شد.

 

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، محمدرضا هراتی معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور حامد علامتی مدیر عامل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان و اسماعیل جانعلی پور مدیرکل مجامع تشکل‌ها و فعالیت‌های معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد از حاضران این مراسم بودند.

 

معرفی برگزیدگان جشنواره شعر فجر

 

مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان هجدهمین جشنواره شعر فجر، شامگاه روز چهارشنبه یازدهم بهمن در سالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :