موضوعات ‌مرتبط: سیاسی بین الملل

a/155053 :کد

مرزهای ما با روسیه مسدود خواهد ماند

مرزهای ما با روسیه مسدود خواهد ماند

  یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ — ۰۶:۰۴
تعداد بازدید : ۵۵   
 تحلیل ایران -مرزهای ما با روسیه مسدود خواهد ماند

فنلاند، عضو تازه ائتلاف ناتو تحت رهبری آمریکا روز شنبه از ادامه مسدود بودن مرزهای خود با روسیه خبر داد.

به گزارش تحلیل ایران، نخست وزیر فنلاند، از کشورهای تازه پیوسته به ائتلاف ناتو تحت رهبری آمریکا روز شنبه از ادامه مسدود بودن مرزهای این کشور با روسیه خبر داد.

 

 به گزارش وبگاه «پراودا»، «پتری اورپو»، نخست وزیر فنلاند مدعی شد که هزاران نفر از اتباع کشورهای ثالث در مناطق مختلف مرز روسیه منتظر ورود غیرقانونی به فنلاند هستند.

 

اورپو گفت که در چنین شرایطی، گشایش پاسگاه‌های بازرسی در مرز با روسیه قابل بحث نیست.

 

بر اساس این گزارش، فنلاند چندی قبل مرز ۱۳۴۰ کیلومتری خود با روسیه را تا ۱۴ ژانویه (۲۴ دی) بر مبنای این ادعا که جلوی موج ورود مهاجران غیرقانونی اهل آفریقا و خاورمیانه به خاک خود را بگیرد، مسدود کرد.

 

هلسینکی ادعا کرد،‌ مسکو در حال اجرای حمله‌ای ترکیبی به فنلاند با سازماندهی بحران مهاجرت در این کشور است، اما کرملین این ادعا را تکذیب کرد.

 

نخست وزیر فنلاند ادامه داد:«بدیهی است که نمی‌توانیم مرزها را باز کنیم. در عین حال، باید اقداماتی را برای مقابله با هرگونه ورود غیرقانونی انجام دهیم.»

 

فنلاند و سوئد در پی آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، در ماه مه ۲۰۲۲ رسما درخواست پیوستن خود به ائتلاف ناتو را مطرح کردند. فنلاند در چهارم آوریل ۲۰۲۳ تبدیل به سی و یکمین عضو این ائتلاف نظامی غربی شد اما درخواست سوئد برای پیوستن به این ائتلاف هنوز مورد پذیرش مجارستان و ترکیه قرار نگرفته است.

 

روسیه به هلسینکی هشدار داده که تصمیمش برای کنار گذاشتن سیاست دیرینه عدم تعهدش و پیوستن به ائتلاف ناتو منجر به «تدابیری متقابل» خواهد شد.

 

دولت فنلاند همچنین اواخر آذر ماه اقدام به امضای توافقی با آمریکا بر سر تقویت همکاری‌های نظامی کرد.

 

نخست وزیر فنلاند افزود:«هیچ راه حل آسانی وجود نخواهد داشت. با این حال، تضمین امنیت مرزهای فنلاند و امنیت کشور در درجه اول قرار دارد.»

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :