موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی سلامت

a/155063 :کد

اندازه‌گیری عوارض زیان‌آور بنزین درجایگاه‌ها

اندازه‌گیری عوارض زیان‌آور بنزین درجایگاه‌های سوخت

  یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ — ۰۶:۴۴
تعداد بازدید : ۵۲   
 تحلیل ایران -اندازه‌گیری عوارض زیان‌آور بنزین درجایگاه‌های سوخت

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، با اشاره به اندازه‌گیری عوارض زیان‌آور بنزین از طریق سامانه‌ای هوشمند، گفت: این سامانه به زودی در جایگاه‌های سوخت نصب می‌شود.

به گزارش تحلیل ایران، در سلسله نشست‌های در وزارت بهداشت، اظهار داشت: هوشمند سازی نظارت‌ها در دستور کار قرار دارد. همچنین اندازه‌گیری برخط و هوشمند عوامل زیان‌بار بیولوژیک و شیمیایی محیط از دیگر برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی با بیان اینکه مؤلفه‌های زیان‌آور متعددی را بررسی می‌کنیم، افزود: به طور مثال، عوارض زیان‌آور بنزین از طریق سامانه هوشمندی که تعریف کرده‌ایم، اندازه‌گیری می‌شود. این سامانه هوشمند به زودی در جایگاه‌های سوخت نصب می‌شود.

 

وی با اشاره به اهمیت توجه به پسماندهای بیمارستانی، خاطرنشان کرد: برنامه‌های متعددی در هوشمندسازی در کانون توجه قرار دارد و در نظر داریم که با بهره گرفتن از روش‌های مختلف که در سایت مرکز هوشمندسازی طراحی کرده‌ایم نسبت به کاهش میزان پسماندهای بیمارستانی اقدام کنیم.

 

وی با بیان اینکه موضوع کاهش پسماندهای بیمارستانی به وسیله هوشمندسازی در برخی از استان‌ها اجرا می‌شود، ادامه داد: این طرح به صورت پایلوت در استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی اجرا می‌شود.

 

جندقی با بیان اینکه وزارت بهداشت در حال طراحی یک اپلیکیشن است، ادامه داد: به وسیله این اپلیکیشن در نظر داریم روش‌های نظارتی را به مردم آموزش دهیم. همچنین با این اپلیکیشن می‌توان مواد غذایی تقلبی را شناسایی کرد.

 

وی با اشاره به استفاده از هوش مصنوعی برای شناسایی مواد غذایی تقلبی گفت: با هوش مصنوعی می‌توان تقلب‌های زعفران، گلاب و عسل را تشخیص داد. شرکت‌های دانش بنیان که در حوزه هوش مصنوعی فعالیت می‌کنند به زودی این ابزار را تولید می‌کنند.

 

جندقی با اشاره به هزینه شناسایی مواد تقلبی افزود: ما با ابزارهای نوین و هوشمند می‌توانیم مواد غذایی تقلبی را شناسایی کنیم.

 

وی با بیان اینکه فناوری‌های نوین در پیشگیری از بیماری‌های حشرات و جوندگان کاربرد دارند، افزود: در نظر داریم فاز اول شناسایی بیماری‌های ناشی از حشرات و جوندگان را طی هفته جاری در یکی از استان‌های کشور با ایجاد آزمایشگاه اولیه اجرا کنیم.

 

جندقی درباره دفاتر خدمات سلامت، گفت: گسترش دفاتر خدمات سلامت از طریق روش‌های نوین که با پُر کردن اظهارنامه انجام می‌شود، در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :