موضوعات ‌مرتبط: سیاسی بین الملل

a/155064 :کد

حمله جنگنده‌های اسرائیلی به رفح

حمله جنگنده‌های اسرائیلی به رفح

  یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ — ۰۶:۴۸
تعداد بازدید : ۵۷   
 تحلیل ایران -حمله جنگنده‌های اسرائیلی به رفح

پایگاه خبری الجزیره از حملات شبانه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به یک منطقه در رفح در جنوب غزه خبر داد.

به گزارش تحلیل ایران، برخی منابع خبری شامگاه امروز شنبه از شنیده شدن صدای چند انفجار در نزدیکی میدان گازی «کونیکو» در شرق سوریه خبر می‌دهند. این میدان در استان دیرالزور قرار دارد و نظامیان آمریکایی از آن به عنوان پایگاه استفاده می‌کنند.

 

شبکه العربی قطر به نقل از منابع خود گزارش داد که این انفجارها به خاطر حملات راکتی است که به پایگاه آمریکاییها صورت گرفته است.

 

این شبکه خبر داد که در این حملات، پایگاه آمریکا با 9 راکت هدف قرار گرفته است. برخی از منابع، تعداد راکتها را 8 عدد عنوان کردند. شبکه المنار هم وقوع این انفجارها را تأیید کرده است. البته هنوز هیچ منبع رسمی این خبر را تأیید یا تکذیب نکرده است.

 

وزارت دفاع آمریکا نیز ساعتی پیش، درباره حملات اخیر خود به سوریه و عراق، ادعا کرد: «به دنبال جنگ گسترده‌تر یا درگیری با ایران نیستیم اما به انجام هر کاری که لازم باشد برای بازخواست کسانی که به نیروهای ما حمله می‌کنند ادامه خواهیم داد».

 

این نهاد آمریکایی همچنین اضافه کرد: «اطمینان داریم که توانسته‌ایم اکثر اهداف را بزنیم و به موفقیت مورد نظر دست یافتیم».

 

بامداد امروز بود که ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) در بیانیه‌ای اعلام کرد در واکنش به کشته شدن سه نظامی خود در حمله یکشنبه به پایگاه «برج-۲۲» در مرز سوریه و اردن حملاتی را به مواضع "گروه‌های تحت حمایت ایران" در عراق و سوریه انجام داده است.

 

سنتکام اعلام کرد که ساعت ۱۶ به وقت منطقه زمانی شرقی به بیش از ۸۵ نقطه در خاک عراق و سوریه حمله کرده و در حمله به این مواضع از هواپیماهای متعدد از جمله بمب‌افکن‌های دوربرد که از ایالات متحده پرواز کردند، استفاده شده است. 

 

دولت عراق این اقدام را «تجاوز جدید» آمریکا به حاکمیت این کشور خواند و اعلام کرد طی این حمله منطقه‌های «عکاشات» و «القائم» در غرب عراق و چند نقطه غیرنظامی در مجاورت این مناطق توسط جنگنده‌های آمریکایی هدف قرار گرفته است.

 

براساس بیانیه دولت عراق، در پی این حمله، ۱۶ نفر از جمله چند غیرنظامی شهید و همچنین ۲۵ نفر دیگر مجروح شده‌اند و به برخی ساختمان‌های مسکونی و اموال شخصی مردم خسارت وارد شده است.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :