موضوعات ‌مرتبط: سیاسی بین الملل

a/155113 :کد

کمبود آب در غزه

آب آشامیدنی سالم در غزه در دسترس مردم نیست

  یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ — ۲۱:۳۸
تعداد بازدید : ۵۲   
 تحلیل ایران -آب آشامیدنی سالم در غزه در دسترس مردم نیست

آنروا (آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل متحد) روز یکشنبه اعلام کرد که فلسطینی‌ها دسترسی بسیار محدودی به آب آشامیدنی سالم دارند.

به گزارش تحلیل ایران ، آنروا (آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل متحد) روز یکشنبه اعلام کرد که فلسطینی‌ها در بحبوحه حمله مرگبار رژیم اسرائیل به نوار غزه، دسترسی بسیار محدودی به آب آشامیدنی سالم دارند.

 

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» آنروا در بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی «ایکس» اعلام کرد: «آب مایه حیات است و غزه بدون آب آشامیدنی مانده است. در بحبوحه بمباران بی امان، دسترسی به آب تمیز و سرویس بهداشتی بسیار محدود شده است.»

 

آژانس سازمان ملل هشدار داد که بحران انسانی در غزه هزاران نفر از مردم آسیب پذیر را در معرض خطر بیماری قرار داده است.

 

سازمان ملل متحد اعلام کرده است که تهاجم اسرائیل ۸۵ درصد از جمعیت غزه را به دلیل کمبود شدید غذا، آب سالم و دارو آواره کرده است، در حالی که ۶۰ درصد از زیرساخت‌های غزه آسیب دیده یا ویران شده است.

 

وزارت بهداشت نوار غزه، بعدازظهر امروز (یکشنبه)، از افزایش شمار شهدای فلسطینی در حملات ارتش اسرائیل خبر داد.

 

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد ارتش اسرائیل طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ کشتار جمعی در غزه انجام داده که منجر به شهادت ۱۲۷ فلسطینی و جراحت ۱۷۸ نفر دیگر شده است.

 

براساس این بیانیه، همچنان شمار زیادی از شهدا در خیابان‌ها و زیر آوار هستند و نیروهای اسرائیلی اجازه انتقال آن‌ها را به امدادگران و کادر درمان نمی‌دهند.

 

وزارت بهداشت غزه در پایان خبر داد شمار شهدای فلسطینی به ۲۷ هزار و ۳۶۵ نفر افزایش یافته و تعداد مجروحان به ۶۶ هزار و ۶۳۰ نفر رسیده است.

 

این وزارتخانه پیشتر اعلام کرده بود که حدود ۷۰ درصد شهروندانی که در حملات ارتش اسرائیل به شهادت می‌رسند، زن و کودک هستند.

 

ارتش اسرائیل از هفتم ماه اکتبر حملات ویران‌کننده‌ای را علیه نوار غزه آغاز کرده که منجر به نابودی بسیاری از زیرساخت‌های این منطقه بخصوص زیرساخت‌های بهداشتی غزه شده است.

 

اکثر مردم غزه به دنبال ویرانی خانه‌هایشان در این حملات آواره شده‌اند و در بیمارستان‌ها، مدارس و چادرها سکونت دارند.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :