موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی کردستان

a/155150 :کد

شور نشاط انتخابات

شور و حال انتخاباتی در دیار کردنشینان برپا شده است

  دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ — ۱۷:۲۹
تعداد بازدید : ۴۹   
 تحلیل ایران -شور و حال انتخاباتی در دیار کردنشینان برپا شده است

سنندج- کمتر از یک ماه تا انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی مانده اما فضای مجازی و محافل استان کردستان، حال و هوای انتخاباتی را به خود گرفته است.

 

 

به گزارش تحلیل ایران - گروه استان‌ها: یازدهم اسفندماه سال جاری، دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری برگزار خواهد شد و سرنوشت مردم برای چهار سال به یک نماینده در حوزه قانون گذاری و دفاع از حقوق مردم داده می‌شود.

 

اهمیت انتخابات به اندازه‌ای است که مقام معظم رهبری از ابتدای سال تاکنون در این خصوص و برگزاری آن بارها تأکیدات راهبردی و مهمی داشته‌اند و به چهار مؤلفه سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت اشاراتی کرده‌اند.

 

استان کردستان همواره در تمامی صحنه‌های انقلاب حضور پر رنگ و مؤثری از خود به نمایش گذاشته و در دفاع از آرمان‌های والای جمهوری اسلامی ایران جان خود را فدا کرده است.

 

مردم دیار کردستان در مشارکت انتخابات نیز همیشه نقش مهمی داشته‌اند و با شور و شوق بسیار حضوری گسترده را در این رویداد مهم ثبت می‌کنند.

 

کردستان دیار مجاهدت‌های خاموش یا بهتر بگوییم سرزمین دلاوری و از خود گذشتگی است و فضای انتخاباتی در این استان شور و حال خاصی به خود گرفته است.

 

علی رغم اینکه کمتر از یک ماه تا شروع انتخابات باقی مانده شاهد حضور کاندیداها در سطح روستاها و محافل و جمع‌های خانوادگی هستیم وهر کاندید از برنامه‌های خود برای آینده بهتر سخن می‌گوید.

 

هنوز به زمان رسمی آغاز تبلیغات کاندیداها کمتر از یک ماه مانده اما این طبل تبلیغ محکم‌تر نواخته شده و رنگ و بوی انتخابات و تبلیغات کاندیداها اوج گرفته است و بسیاری از این افراد تبلیغات مجازی خود را نیز آغاز کرده‌اند.

 

با آنچه که دیده می‌شود شور و شوق انتخاباتی در سطح استان کردستان داغ شده و شهروندان برای رسیدن روز رأی گیری لحظه شماری می‌کنند.

 

نامزدهای این انتخابات در استان کردستان برای دستیابی به ۶ کرسی قوه مقننه با یکدیگر رقابت می‌کنند.

 

تعداد نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان کردستان قبلاً ۱۳۳ نفر بود که با تائید صلاحیت ۴ نفر دیگر این تعداد به ۱۳۷ نفر رسید.

 

هر چند که هنوز تبلیغات انتخاباتی رسماً آغاز نشده است اما تبلیغات در محافل و مهمانی‌های مردم نقل و نبات بین مجالس است.

 

بحث انتخابات و تبلیغات در عالم واقع اگرچه تا حدوی پرشور است اما فضای مجازی هم ابزاری کاربردی در این کارزار بوده و تبلیغات در آن بسیار پررنگ‌تر است.

 

خیلی از ما تصورمان از انتخابات و تبلیغات فقط مربوط به شهرها است اما روستاییان هم از این قافله عقب نماندند و در روستاها هم تنور تبلیغات و یارکشی انتخاباتی داغ است.

 

اما خوشبختانه با اینکه هنوز تا روز انتخابات نزدیک به یک ماه مانده است، بر خلاف تبلیغات دشمنان جو استان حاکی از شوری وسیع و حضور گسترده در انتخابات دارد.

 

حضور و مشارکت مردم در انتخابات دارای اهمیت وسیعی است تا میزان علاقمندی به نظام را نشان دهد، و موضوع مهم و حائز اهمیت در این کارزار سیاسی مشارکت وسیع مردم است و نه تنها تبلیغ برای یک شخص خاص چرا که جمع نفر به نفر کاندیداها میزان رأی ملت به دولت را می‌سنجد.

 

اصل مهم حفظ سلامت انتخابات است

 

استاندار کردستان با اشاره به اینکه تشویق مردم برای حضور در مشارکت حداکثری از لازمه‌های انتخابات است، گفت: لزوم بی‌طرفی همه مسئولان در انتخابات مورد تاکید است و در فرآیند انتخابات بر امنیت و مشارکت بالای انتخابات، سلامت، رقابتی بودن تمرکز شود.

 

اسماعیل زارعی‌کوشا بیان کرد: هر کدام از ما اگر بر شرایط فعلی جهان و منطقه واقف باشد می‌داند که مشارکت در انتخابات بسیار حیاتی و مؤثر است چرا که عرصه، عرصه تقابل جبهه حق و مقاومت در مقابل جبهه باطل و استکبار است.

 

وی افزود: مشارکت در انتخابات یکی از نمادهای پشتوانه مردمی از نظام است و موجب تقویت جبهه حق و مقاومت خواهد شد.

 

استاندار کردستان اذعان کرد: برگزاری انتخابات سالم و تأمین امنیت برای برگزاری انتخابات وظیفه مهمی است که باید برای تحقق آن جهادی تلاش شود.

 

زارعی‌کوشا گفت: قطعاً خروجی انتخابات بر اساس آنچه سلیقه و انتخاب مردم است موجب تسریع پیشرفت و توسعه استان خواهد بود.

 

وی ادامه داد: انتخابات اسفند ماراتن سیاسی بسیار مهمی است که مردم کردستان با حضور گسترده پای صندوق‌های رأی، توطئه بدخواهان و دشمنان را نقش بر آب خواهند کرد.

 

استاندار کردستان افزود: برای رفع محرومیت و کاهش فاصله کردستان با استان‌های دیگر در بحث توسعه، نیازمند همدلی و تلاش برای جلب توجه ویژه دولت به منطقه هستیم که مشارکت بالا در انتخابات زمینه‌ساز رسیدن به توسعه است.

 

کردستان ۸ هزار رأی اولی دارد

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: لازم است زمینه حضور رأی اولی‌ها که در استان کردستان حدود ۸ هزار نفر هستند فراهم شود.

 

هاشم ناظمی‌جلال بیان کرد: موضوع انتخابات، و تلاش برای پرشور بودن این عرصه مهم و زمینه‌سازی این مهم و تشویق به حضور پرشور در انتخابات باید از مدارس آغاز شود.

 

وی افزود: معیار دلسوزی برای نظام و انقلاب حمایت از حضور گسترده مردم در انتخابات است و در این برهه باید صرفاً بر مشارکت گسترده مردم تمرکز شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اذعان کرد: همایش رأی اولی‌ها هم که با نام جشن تکلیف سیاسی شاهد برگزاری باشکوه آن خواهیم بود، یک برنامه شاخص برای استان است.

 

ناظمی‌جلال عنوان کرد: امیدواریم با هم افزایی و همدلی در نهایت با حضور وسیع و گسترده از رأی اولی‌ها و دیگر احاد مردم یک جشن شاخص و سرآمد را در پایان انتخابات داشته باشیم.

 

پیش‌بینی ۱۳۰۰ شعبه اخذ رأی در کردستان برای انتخابات

 

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان گفت: برای انتخابات ۱۱ اسفندماه یک هزار و ۲۹۶ شعبه ثابت و سیار در سطح شهرها و روستاهای استان کردستان پیش‌بینی شده است.

 

مهدی رمضانی افزود: همه باید موضوع انتخابات را یک تکلیف برای خود بدانیم تا انتخاباتی پرشور در استان را نظاره‌گر باشیم.

 

وی بیان کرد: تلاش در راستای مشارکت حداکثری و پرشور مردم در انتخابات باید اولویت همه باشد و هرکس حضور در پای صندوق رأی را یک وظیفه برای خود بداند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان تصریح کرد: در استان برای حفظ امنیت و سلامت انتخابات تمام تمهیدات لازم سنجیده شده و تلاش ما بر این است که کوچک‌ترین خدشه‌ای به اجرای انتخابات وارد نشود.

 

رمضانی عنوان کرد: سناریو شناسی دشمنان برای مقابله با هر اقدامی یک مؤلفه پر اهمیت است چرا که ناامیدی مردم و تشویق به عدم حضور پای صندوق رأی تنها سلاح دشمن است که سعی دارد این امر را دست آویزی برای اهداف خود قرار دهد.

 

وی افزود: برگزاری انتخابات در نظام جمهوری اسلامی یکی از ارکان مهم کشور، یکی از مجاری و مبادی اعمال قدرت مردم و نماد مردم سالاری دینی و تضمین کننده ثبات سیاسی کشور است.

 

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان گفت: در هر مقطعی که از تاریخ انقلاب جلو آمدیم، حجم و کیفیت تهدیدات دشمنان نظام هم بالاتر رفت و با تمرکز و توجه جدی‌تری سعی در ناامید کردن مردم از نتیجه حضور در انتخابات داشته‌اند.

 

رمضانی خاطرنشان کرد: اهمیت انتخابات به عنوان یکی از نمادهای تحقق مردم سالاری دینی و بیان اینکه زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم است، مطرح است.

 

آنچه اهمیت دارد تنها حضور مردم است و تنها مردم با رأی خود و با حضور خود می‌توانند بار دیگر به ریشه باورها و اعتقادات و آرمان‌های نظام آب اعتماد ببخشند تا دشمن را مأیوس و دل‌زده کند.

 

هرچند دشمنان انقلاب بیش از چهار دهه با هر بار مأیوس شدند از رسیدن به اهداف خود دست نکشیدن اما اینکه هر بار سنگ روی یخ می‌شوند خود سیلی محکم برای آنها خواهد بود.

 

اهمیت انتخابات دوازدهمین دور مجلس هم از این لحاظ مهم است که با توجه به تحولات منطقه و جریان‌های سیاسی داخلی و خارجی و ترغیب دشمن برای عدم مشارکت مردم بیشتر از میزان چند دهه اخیر اهمیت دارد.

 

هر چند نباید حضور گروه‌های سیاسی مختلف را هم در این برهه نادیده گرفت چرا که رقابتی شدن فضای انتخاباتی کشور با حضور گروه‌ها و احزاب مختلف ممکن می‌شود و چهره رقابتی و هیجانی به خود می‌گیرد.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :