موضوعات ‌مرتبط: اقتصادی اقتصاد کلان

a/155152 :کد

کاهش تورم

کاهش شدید انتظارات تورمی در یک هفته گذشته

  دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ — ۱۸:۰۲
تعداد بازدید : ۵۵   
 تحلیل ایران -کاهش شدید انتظارات تورمی در یک هفته گذشته

بررسی‌ها نشان می‌دهد طی یک هفته گذشته و با ایجاد آرامش در بازار ارز و سکه، انتظارات تورمی در اقتصاد کشور کاهش یافته است.

به گزارش تحلیل ایران ، می گویند «امروز بخری بهتر از فرداست». این جمله را می‌توان سرمنشا بسیاری از خریدهای غیرضروری در کشور دانست.

 

البته که تداوم شرایط تورمی در کشور در این موضوع بی تاثیر نبوده است. اما کارشناسان اقتصادی در این باره می گویند بخش عمده ای از تورم در کشور به موضوع انتظارات تورمی بازمی گردد.

 

کارشناس اقتصاد ایران کامران رحیمی در این باره می گوید که هر دولتی که بتواند پیش بینی پذیری به اقتصاد را ترمیم کند، می تواند بخش عمده ای تورم را از طریق کاهش انتظارات تورمی مهار کند.

 

طی هفته های گذشته انتظارات تورمی با موضوعاتی چون در رفتن فنر نرخ ارز، کاهش ذخایر ارزی و طلایی بانک مرکزی و سایه جنگ در منطقه به شدت رشد یافته بود. بررسی ها نشان می دهد، این انتظارات در روز دهم بهمن ماه به اوج خود رسیده و در حال حاضر با کاهش چشمگیری روبرو شده است.

 

 

 

کاهش انتظارات تورمی نشان دهنده موفقیت برنامه بازارساز در زمینه مهار رشد نرخ ارز و طلا بوده است. در صورتی که این برنامه بازهم با همین روند ادامه پیدا کند می توان شاهد بیشتر انتظارات تورمی و تورم در کشور باشیم.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :