موضوعات ‌مرتبط: سیاسی بین الملل

a/155155 :کد

دبیرکل سازمان ملل متحد

گوترش حمله به لیسیچانسکی را محکوم کرد

  دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ — ۱۸:۳۷
تعداد بازدید : ۶۸   
 تحلیل ایران -گوترش حمله به لیسیچانسکی را محکوم کرد

دبیرکل سازمان ملل متحد حمله به شهر لیسیچانسکی را محکوم و اعلام کرد که تمامی حملات علیه غیرنظامیان غیرقابل قبول بوده و باید فورا متوقف شود.

به گزارش تحلیل ایران به نقل از خبرگزاری رویترز، دفتر آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: دبیرکل سازمان ملل حمله به لیسیچانسک در لوهانسک را محکوم کرد.

در بیانیه صادره از سوی دفتر دبیرکل سازمان ملل متحد در این خصوص آمده است: وی همه حملات علیه غیرنظامیان را غیرقابل قبول دانسته و خواستار توقف فوری آنها شده است.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین هم امروز اعلام کرد که حمله موشکی اخیر ارتش اوکراین به یک نانوایی در شهر لیسیچانسک در لوهانسک را اقدامی وحشیانه و تروریستی توصیف کرد.

رسانه‌های روسی در تازه‌ترین آمار اعلام کردند که شمار کشته و زخمی‌هایِ حمله اخیر نیروهای ارتش اوکراین به شهر لیسیچانسک به ۲۸ کشته و ۱۰ زخمی افزایش یافت.

دیروز یکشنبه وزارت فوریت‌های اضطراری روسیه اعلام کرد در پی حمله ارتش اوکراین به شهر لیسیچانسک در لوهانسک و بمباران یک نانوایی، دست کم ۲۰ نفر کشته شدند.

دونتسک و لوهانسک و مناطق زاپروژیا و خرسون در سپتامبر ۲۰۲۲ برای پیوستن به روسیه همه‌پرسی برگزار و اکثریت رای‌دهندگان با الحاق این مناطق به روسیه موافقت کردند. این مناطق هم‌اکنون بخشی از روسیه محسوب می‌شوند.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :