موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی آموزش و پرورش

a/155157 :کد

رئیس سازمان مدارس

معلمان مدارس غیردولتی ۳۶۰ ساعت صلاحیت معلمی را می‌گذرانند

  دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ — ۱۹:۴۰
تعداد بازدید : ۶۰   
 تحلیل ایران -معلمان مدارس غیردولتی ۳۶۰ ساعت صلاحیت معلمی را می‌گذرانند

معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: معلمان مدارس غیردولتی ۳۶۰ ساعت دوره صلاحیت معلمی را سپری می‌کنند.

به گزارش تحلیل ایران به نقل از مهر، نشست معاونان وزیر آموزش و پرورش با منتخبان جامعه فرهنگیان در اردبیل اظهار کرد: آموزش و پرورش با مسئولیت‌های متنوع تلاش می‌کند تا رویکرد تربیتی و پرورشی را در کنار موضوعات آموزشی مورد توجه و اهتمام قرار دهد.

وی تصریح کرد: در کف مدارس اتفاقات شایسته و مناسبی در راستای ارتقای توانمندی دانش‌آموزان رخ می‌دهد که منطبق بر استانداردها و با هدف توانمندسازی نسل آینده است.

معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش ضرورت ارتقای دانش و مهارت معلمان را یادآور شد و گفت: باید معلمان همه ساله در دوره‌های آموزشی برنامه‌ریزی شده توسط دانشگاه فرهنگیان حضور پیدا کرده تا رتبه و جایگاه علمی خود را افزایش دهند.

در همین راستا ۳۶۰ ساعت برای معلمان مدارس غیردولتی در قالب صلاحیت معلمی دوره‌هایی را برگزار می‌کنیم تا شاهد افزایش توانمندی آنها در عرصه تدریس و انتقال مفاهیم به نسل آینده باشیم.

وی استفاده از ظرفیت شورای آموزش و پرورش و همراهی سایر دستگاه‌ها را در ارتقای شایستگی‌های نظام تعلیم و تربیت یادآور شد و خاطرنشان کرد: در بحث توسعه هنرستان‌ها، کاهش آسیب‌های اجتماعی و همچنین مولدسازی اقدامات خوبی در آموزش و پرورش انجام شده و برنامه‌های توسعه کمی و کیفی در مدارس غیردولتی نیز در حال اجرا است.

در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: اولویت ما هدایت دانش‌آموزان به رشته‌های آموزشی مهارت‌محور و فنی و حرفه‌ای است تا بتوانیم از ظرفیت مدارس سما، راهیان کوثر، دانشگاه علوم قرآنی، پیام نور و سایر حوزه‌ها استفاده کرده و نظام تعلیم و تربیت را رو به جلو حرکت دهیم.

وی ارتقای شاخص در همه ابعاد را در نظام تعلیم و تربیت در دولت سیزدهم بر مبنای سند تحول یادآور شد و بیان کرد: نقش فرهنگیان نقش گروه مرجع و پیشتاز است و این نقش‌آفرینی می‌تواند زمینه گسترش مشارکت‌های فراگیری را نیز مهیا کند.

معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با گرامیداشت ایام دهه فجر، این دهه را تحول‌آفرین در مسیر حرکت جامعه در ابعاد مختلف اعلام کرد و ادامه داد: در یوم‌الله ۲۲ بهمن مشارکت پرشور و حداکثری مردم می‌تواند دشمن را ناامید و دوستداران انقلاب را امیدوارتر کند.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :