موضوعات ‌مرتبط: اقتصادی خودرو

a/155166 :کد

خودروهای انبار شده چه زمانی به دست مردم می‌رس

خودروهای انبار شده چه زمانی به دست مردم می‌رسد؟

  دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ — ۲۱:۴۳
تعداد بازدید : ۵۴   
 تحلیل ایران -خودروهای انبار شده چه زمانی به دست مردم می‌رسد؟

در پی پیگیری ها و مطالبه مردم، سازمان تعزیرات سه نشست با مدیران بزرگترین خودروساز کشور برگزار کرد و این خودروساز تعهد کرد که تا پایان سال آینده رقم قابل توجهی خودرو به مردم واگذار کند.

به گزارش تحلیل ایران به نقل از فارس پیرو مسائلی که در خصوص عدم تحویل به موقع خودروهای پژو پارس بوجود آمد، از عدم تحویل خودروهای پژو پارس با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ گلایه و عنوان کردند با وجود اینکه از ماه‌ها پیش در نوبت تحویل خودرو قرار دارند اما خبری از تحویل خودروهایشان نیست. 

 

در این باره عنوان کردند که در مرحله اول عرضه خودرو در سامانه یکپارچه خودرو‌، خودروی پژو پارس را انتخاب کردند که بعد از نوبت‌دهی موعد تحویل این خودرو برای آنها ‌زمستان ۱۴۰۲ اعلام شد اما اکنون که موعد تحویل خودرو به این متقاضیان فرا رسیده است فراخوان واریز وجه از سوی شرکت خودروساز برای آنها صادر نشده  خواستند تا این موضوع را از مسئولان مربوطه پیگیری کند تا این متقاضیان پس از ماه ها انتظار بتوانند خودرویی که برای آن ثبت نام کرده اند را تحویل بگیرند.

 

 این موضوع را از سازمان تعزیرات حکومتی پیگیری کرد و احمد اصانلو رئیس این سازمان قول پیگیری موضوع و برخورد با تخلفات صورت گرفته را داد. 

 

در همین راستا نیز محسنی، مدیر روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی هفته گذشته با انتشار پیامی اعلام کرد: تعهد کرده بودیم در خصوص عدم ایفای تعهدات یک شرکت خودرو ساز ورود کنیم، رئیس سازمان تعزیرات شخصا این موضوع را پیگیری می‌کند. سفر رئیس جمهور منجر به تأخیر در برگزاری نشست افراد تأثیرگذار در این خصوص شد. نتیجه این جلسه را اطلاع رسانی خواهیم کرد. 

 

در همین رابطه محمدعلی اسفنانی، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی امروز طی نشست خبری خود با اصحاب رسانه اعلام کرد: برای یکی از بزرگترین خودروسازان تخلفی مطرح می‌شود ولی هنوز در قالب تخلف نیست و اگر تخلف شد و سازمان مربوطه گزارش آن را ارائه داد برخورد قانونی انجام خواهد شد. 

 

تعهد بزرگترین خودرو ساز کشور به سازمان تعزیرات  

وی با اشاره به برگزاری سه نشست تعزیرات با مدیران این خودروسازی اضافه  کرد: این خودروساز تعهد کرده که تا پایان سال آینده رقم قابل توجهی خودرو به مردم واگذار کند. گفتنی است اخیرأ سازمان استاندارد اعلام کرده که اگر استانداردها را رعایت نکند، اجازه تولید خودرو ندارد. ورود تعزیرات به این دلیل است که اقدامات پیشگیرانه به نفع مردم داشته باشد و با متخلفان برخورد کند. 

 

سخنگوی تعزیرات حکومتی در پاسخ به درخواست خبرنگاران برای اعلام اسامی متخلفان به منظور بازدارندگی تکرار تخلف گفت: پس از صدور احکام قطعی حتی اسم این خودرو ساز را اعلام خواهیم کرد و اگر لازم باشد گزارش تصویری تخلف را هم منتشر می شود. 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تخلف انبار کردن خودرو توسط ایران خودرو و تحویل ندادن به متقاضیان گفت: در استان‌های بابل، کرمانشاه، خراسان شمالی و خراسان رضوی بیش از ۱۰ هزار خودرو انبار شده بود که با موضوع تخلف امتناع کالا به مردم مجبور به عرضه شدند و این روند ادامه دارد و این شرکت خودروساز مکلف است تا پایان تابستان سال آینده خودروها را به مردم تحویل دهد.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :