موضوعات ‌مرتبط: سیاسی بین الملل

a/155186 :کد

رسانه محلی تایوان اعلام کرد:

آمریکا موشک استینگر را به تایوان تحویل داد

  ﺳﻪشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ — ۰۹:۰۳
تعداد بازدید : ۴۷   
 تحلیل ایران -آمریکا موشک استینگر را به تایوان تحویل داد

رسانه‌های محلی تایوان اعلام کردند که آمریکا در تازه‌ترین بسته کمک نظامی به این جزیره خودمختار، سامانه‌های موشکی استینگر را نیز ارسال کرده است.

به گزارش تحلیل ایران به نقل از رسانه‌های محلی تایوان، اعلام کردند که آمریکا بخش دیگری از سامانه‌های موشکی استینگر، پدافند هوایی قابل‌حمل توسط انسان (MANPAD) را به این جزیره تحویل داده است.

روزنامه «تایپه‌تایمز» به نقل از منابع آگاه در دولت تایوان افزود که «واحدهای دفاع از پایتخت، مانند پلیس نظامی، سپاه تفنگداران دریایی، و واحدهای نیروهای ویژه ارتش، برای دریافت تسلیحات در اولویت قرار گرفتند که توسط قانون مجوز دفاع ملی ایالات متحده (NDAA) برای تقویت قابلیت‌های دفاع شخصی تایوان مجاز شده بودند.»

به گفته این منبع آگاه روزنامه تایپه‌تایمز، تازه‌ترین بسته کمک نظامی آمریکا به تایوان شامل ۱۰۰۰ اسلحه M۲۴۰B ۸۰۰۰۰ مجموعه تجهیزات جنگی، سیستم های رادار هوایی و سیستم های آموزشی موشک هارپون است.

اوضاع در اطراف تایوان پس از سفر نانسی پلوسی، رئیس وقت مجلس نمایندگان آمریکا به تایپه در سال گذشته تشدید شد. چین تایوان را بخشی از خاک خود می داند و با هرگونه تماس رسمی خارجی با این جزیره مخالف است.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :