موضوعات ‌مرتبط: سیاسی بین الملل

a/155196 :کد

انتخابات آمریکا

محبوبیت بایدن به پایین‌ترین سطح رسید

  ﺳﻪشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ — ۱۱:۱۳
تعداد بازدید : ۹۹   
 تحلیل ایران -محبوبیت بایدن به پایین‌ترین سطح رسید

نظرسنجی‌های جدید در آمریکا نشان می‌دهد که سیر نزولی محبوبیت رییس‌جمهور آمریکا، برخلاف رقیب جمهوری‌خواه او در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری، همچنان ادامه دارد.

به گزارش تحلیل ایران به نقل از، شبکه ان‌بی‌سی‌نیوز با بررسی نظرسنجی های جدید (نظرسنجی موسسه مورنینگ کنسالت و سی ان ان) اعلام کرد که سیر نزولی محبوبیت جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا همچنان ادامه دارد.

نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد که بایدن ۵ درصد از دونالد ترامپ، ریس‌جمهور سابق و رقیب جمهوری خواه خود در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری عقب‌تر است.

پیش از این نیز نشریه نیوزویک گزارش داده بود که کاهش میانگین محبوبیت بایدن به کمتر از ۵۰ درصدنشان می‌دهد بیش از نیمی از شهروندان آمریکایی از عملکرد او به‌عنوان رئیس‌جمهوری راضی نیستند.

میزان محبوبیت جو بایدن در سال اول ریاست جمهوری حدود ۵۰ درصد بود، اما این عدد به تدریج به زیر ۵۰ درصد سقوط کرد. گرچه آخرین نظرسنجی سراسری نشان می‌دهد که بایدن فاصله خود را نسبت به ترامپ به ۲ درصد رسانده( ۴۴ درصد ترامپ در برابر ۲۲ درصد بایدن)، اما این میزان محبوبیت برای رییس‌جمهور مستقر امیدوارکننده نیست.

میزان محبوبیت جو بایدن در حالی سیر نزولی دارد که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا امسال برگزار می شود.

با این حال در پیش‌بینی‌های انتخاباتی شبکه سی‌ان‌ان در روز یکشنبه بایدن بیش از ۹۶ درصد آرا را به دست آورد، در حالی که رقبای دموکرات او، دین فیلیپس، نماینده کنگره و ماریان ویلیامسون، هر کدام کمتر از ۲ درصد از آرای مردم را به دست آوردند. امسال اولین باری است که کارولینای جنوبی در صدر تقویم رسمی نامزدی دموکرات‌ها ظاهر می‌شود و این تغییری است که عمدتاً پس از اصرار بایدن انجام می‌گیرد.

در همین رابطه، رئیس جمهور ۸۱ ساله ایالات متحده که برای شرکت در رویدادی رای جمع آوری کمک های مالی عصر شنبه در لس آنجلس بود، گفت که کارولینای جنوبی او را در مسیر پیروزی قرار داده است.

او افزود: «در سال ۲۰۲۰، این رای دهندگان کارولینای جنوبی بودند که به منتقدان ثابت کردند که اشتباه می‌کنند، روح تازه‌ای به مبارزات انتخاباتی ما دمیدند و ما را در مسیر پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری قرار دادند.» تکرار می‌کنم که من شک ندارم که آنها من را در مسیر پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری قرار داده اند.

انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا قرار است نوامبر آینده (اواسط آبان ۱۴۰۳) برگزار شود و سال۲۰۲۳، بایدن اعلام کرد که قصد دارد برای دومین دوره ریاست جمهوری نامزد شود. از طرفی ترامپ جمهوری خواه نیز ورود خود را به رقابت های انتخاباتی در نوامبر ۲۰۲۲ اعلام کرد.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :