موضوعات ‌مرتبط: سیاسی بین الملل

a/155218 :کد

حمله موشکی حزب‌الله

حمله‌های موشکی جدید حزب الله به مسکاف عام و المرج

  ﺳﻪشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ — ۱۷:۰۵
تعداد بازدید : ۵۴   
 تحلیل ایران -حمله‌های موشکی جدید حزب الله به مسکاف عام و المرج

مقاومت اسلامی لبنان حمله های موشکی جدیدی به مراکز تجمع نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی انجام داد.

 

 

به گزارش تحلیل ، گروه بین الملل: همزمان با تداوم حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه بعد از چهار ماه یورش‌های بامداد اشغالگران صهیونیست علیه بخش‌های مختلف کرانه باختری نیز ادامه دارد.

 

حمله های موشکی جدید حزب الله به مسکاف عام و المرج

 

منابع خبری از شنیده شدن صدای آژیر خطر در مرگلیوت در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

 

از سوی دیگر حزب الله لبنان در بیانیه‌ای از هدف قرار گرفتن مراکز تجمع نظامیان صهیونیست در برکه ریشا و پادگان زرعیت در الجلیل غربی خبر داد.

 

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از شلیک ۴ موشک از لبنان به مسکاف عام خبر دادند.

 

این منابع از اصابت موشک‌هایی به تلة رامیم بدون اینکه آژیر خطر به صدا درآید، خبر دادند.

 

مقاومت اسلامی لبنان همچنین از هدف قرار گرفتن مرکز تجمع نظامیان صهیونیست در المرج نیز خبر داد.

 

همزمان خبرنگار المیادین در جنوب لبنان از حمله پهپادی با دو موشک به شهرک مروحین خبر داد.

 

رژیم صهیونیستی همچنین به حومه شهرک الناقوره نیز حمله پهپادی انجام داد.

 

شهادت شماری دیگر از ساکنان غزه در حمله های ددمنشانه صهیونیست‌ها

 

خبرنگار الجزیره اعلام کرد زنی فلسطینی در منطقه المواصی در غرب خان یونس در جنوب نوار غزه به ضرب گلوله تک‌تیرانداز صهیونیست به شهادت رسیده است. با شهادت این زن، شمار شهدای امروز در خان یونس به ۱۴ نفر افزایش یافت.

 

از سوی دیگر منابع فلسطینی اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی در حال بمباران شدید مناطق غربی خان یونس در جنوب نوار غزه است.

 

در همین حال، ارتش صهیونیستی حمله‌های گسترده‌ای را هم به مناطق جنوبی غزه انجام داده که در پی آن صدای انفجارهای مهیبی در این شهر شنیده شده است.

 

این درحالی است که وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ کشتار و جنایت را در این باریکه مرتکب شده است. در این جنایات ۱۰۷ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۴۳ نفر هم زخمی شدند.

 

وزارت بهداشت فلسطین در غزه تاکید کرد که شمار کلی شهدای غزه تا این لحظه به ۲۷۵۸۵ نفر و شمار مجروحان به ۶۶۹۷۸ نفر افزایش یافته است. هنوز حدود ۷۰۰۰ نفر هم مفقود و زیر آوار هستند.

 

مقاومت اسلامی لبنان یک پایگاه دیگر نظامیان صهیونیست را هدف قرار داد

 

حزب الله لبنان در بیانیه ای اعلام کرد که یک مرکز نظامی دیگر صهیونیستها را هدف قرار داده است.

 

در بیانیه حزب الله آمده است: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه و یاری مقاومت شجاع و شریف آن، رزمندگان مقاومت اسلامی در ساعت ۱۱:۲۰ امروز سه شنبه ۶ فوریه ۲۰۲۴ مرکز تجمع نظامیان صهیونیست را در حومه پادگان رامیم با موشک هدف قرار داده و ضربات مهلکی به آن وارد کردند.

 

حزب الله لبنان در بیانیه دیگری پیش از این اعلام کرده بود که در راستای حمایت از ملت مقاوم فلسطین و مقاومت شجاع و شریف آن، رزمندگان مقاومت اسلامی در ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی امروز سه شنبه ششم فوریه ۲۰۲۴، مرکز تجمع نظامیان صهیونیست را در حومه مرکز جل العلام با موشک فلق ۱ هدف قرار دادند.

 

مقاومت اسلامی لبنان همچنین مرگلیوت را هم با موشک هدف قرار داد که بر اثر آن دو نظامی صهیونیست زخمی شدند.

 

شهادت ۱۰۷ فلسطینی و زخمی شدن ۱۴۳ تن دیگر در غزه

 

وزارت بهداشت غزه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ جنایت ضد خانواده‌ها و ساکنان نوار غزه مرتکب شده‌اند که در نتیجه این اقدامات ۱۰۷ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۴۳ تن دیگر زخمی شده‌اند.

 

این بیانیه تصریح کرد که پیکر تعدادی از قربانیان جنایت‌های رژیم صهیونیستی همچنان زیر آوارها و در مسیرهای مواصلاتی قرار دارد و اشغالگران مانع از دسترسی کادر امدادی و دفاع مدنی به آنها و انتقال آنها می‌شوند.

 

به این ترتیب تعداد شهدای جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه از ۷ اکتبر تاکنون به ۲۷۵۸۵ نفر رسیده و بیش از ۶۶۹۷۸ نفر نیز در این حملات زخمی شده‌اند.

 

دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در نوار غزه با گذشت ۴ ماه از ۷ اکتبر اعلام کرد که رژیم صهیونیستی بیش از ۲۳۲۵ جنایت توسط ارتش خود انجام داده که در نتیجه این اقدامات ۳۴۲۳۸ فلسطینی به شهادت رسیده یا مفقود شده‌اند. از این تعداد پیکر ۲۷۲۳۸ شهید فلسطینی به بیمارستان‌ها رسیده است که از این تعداد ۱۲ هزار نفر کودک و ۸۱۹۰ نفر زن هستند. ۷ هزار فلسطینی همچنان مفقود هستند که ۷۰ درصد آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

 

این گزارش با اشاره به اینکه حملات صهیونیست‌ها تاکنون به آواره شدن ۲ میلیون نفر در نوار غزه منجر شده، تصریح کرد که این حملات باعث تخریب ۱۴۰ مقر حکومتی شده و ۱۰۰ مدرسه و دانشگاه و ۱۸۳ مسجد به صورت کامل منهدم شده است.

 

حملات و موشک باران ارتش اسرائیل باعث تخریب کامل ۷۰ هزار واحد مسکونی در غزه شده و ۲۹۰ هزار واحد مسکونی نیز به گونه‌ای آسیب دیده که قابل سکونت نیست.

 

صهیونیست‌ها در این جنایت بی سابقه ۶۶ هزار تن مواد منفجره بر سر مردم غزه ریخته اند. در نتیجه این حملات ۳۰ بیمارستان غزه از مدار خدمت‌رسانی خارج شده و ۱۵۳ مرکز درمانی نیز دیگر قادر به فعالیت نیست.

 

ارتش رژیم صهیونیستی نیروهای خود را در مرز لبنان کاهش می‌دهد

 

رژیم صهیونیستی از آسیب دیدن ۴۲۷ منزل مسکونی در شهرک‌های صهیونیست نشین مجاور مرزهای لبنان از ابتدای جنگ غزه تاکنون خبر داد.

 

بر اساس گزارشی که وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در این خصوص صادر کرده، ۸۰ درصد از این منازل از ابتدای درگیری‌ها با حزب الله و گروه‌های فلسطینی مورد اصابت موشک قرار گرفته‌اند.

 

این وزارتخانه اعلام کرد که به دنبال ارزیابی خسارت‌های این منازل است و تلاش دارد هماهنگی‌های لازم برای بازسازی مجدد آنها را دنبال کند.

 

این در حالی است که روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نیز اعلام کرد که ارتش اسرائیل تعداد نظامیان خود در مرزهای لبنان را کاهش می‌دهد.

 

بر اساس این گزارش پس از این تیم‌های هشدار و حفاظت محلی مسوولیت تامین امنیت برای شهرک‌های صهیونیستی اطراف مرزهای لبنان را بر عهده خواهند داشت و در صورت لزوم ارتش نیز وارد عمل خواهد شد.

 

این تصمیم ارتش رژیم صهیونیستی حس انزوا و رها شدگی را در میان شهرک‌نشینان صهیونیستی افزایش داده است. فرمانده یکی از تیم‌های نجات محلی در این زمینه به روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت گفت: آنها وعده حمایت از ما بعد از جنگ را دادند، اما در حالی که هنوز جنگ ادامه دارد، ما را رها کرده‌اند.

 

در حال حاضر بسیاری از شهرک‌های صهیونیستی اطراف لبنان به صورت کامل تخلیه شده و ساکنان آن اعلام کرده اند که تا زمان رفع کامل خطر حملات موشکی حزب الله به منازل خود باز نمی گردند.

 

رسانه‌های مقاومت اسلامی لبنان به تازگی با انتشار گزارشی اعلام کردند که حزب‌الله از زمان آغاز جنگ غزه ۹۶۱ عملیات نظامی انجام داده است که در جریان آن ۲۲ شهرک صهیونیست نشین را ۷۲ مرتبه و ۴۵ موقعیت مرزی را حدود ۶۷۰ بار و ۱۹ منطقه دور از مرز را حدود ۶۱ بار و ۵۳ منطقه مرزی را حدود ۱۲۲ بار موشک باران کرده است.

 

این گزارش با اشاره به تخلیه شدن جبهه شمالی دشمن در این مناطق تصریح کرد که شعاع مناطق تخلیه شده حدوداً ۵ کیلومتر است و تعداد شهرک‌های تخلیه شده که رسما اعلام شده نیز ۴۳ شهرک است. این در حالی است که به این ترتیب تعداد شهرک‌نشینان آواره باید از عدد ۸۱ هزار نفر فراتر نرود، این در حالی است که تعداد واقعی آوارگان شمال سرزمین‌های اشغالی بنا بر اعلام رسانه‌های این رژیم بالغ بر ۲۳۰ هزار شهرک‌نشین است.

 

ارتش رژیم صهیونیستی نیروهای خود را در مرز لبنان کاهش می‌دهد

 

وخامت اوضاع معیشتی و بهداشتی آوارگان فلسطینی در رفح

 

گزارش‌های رسانه‌ای منتشر شده از اوضاع آوارگان فلسطینی در شهر رفح بیانگر آن است که شرایط بهداشتی در این منطقه به شدت وخیم شده است.

 

بر اساس این گزارش، مقادیر زیادی از فاضلاب در میان چادرهای آوارگان فلسطینی در رفح جمع شده است و این افراد از ساده‌ترین امکانات برای ادامه زندگی در این چادرها محروم هستند.

 

خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داد: شهر رفح همزمان با تشدید حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه منازل مسکونی شهروندان فلسطینی شاهد استقرار تعداد زیادی از آوارگان فلسطینی است.

 

ده‌ها خانواده فلسطینی در این اوضاع مجبور هستند در گورها چادر بزنند و زندگی کنند.

 

آوارگان فلسطینی همزمان با افزایش دمای هوا و بارش باران از دسترسی به وسایل گرمایشی محروم بوده و به آب و مواد غذایی نیز دسترسی ندارند.

 

یونیسف به تازگی بار دیگر به اوضاع وخیم کودکان در غزه اشاره و اعلام کرد که ۶۱۰ هزار کودک در غزه در خیابان‌ها زندگی می‌کنند.

 

این نهاد بین المللی اعلام کرد: حدود ۱.۳ میلیون نفر که شامل ۶۱۰ هزار کودک می‌شود در خیابان‌ها و جاده‌ها در شهر رفح واقع در جنوب باریکه غزه زندگی می‌کنند.

 

وخامت اوضاع معیشتی و بهداشتی آوارگان فلسطینی در رفح

 

بمباران منازل مسکونی و پناهگاه‌های آوارگان

 

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی در حمله‌های بامداد و صبح امروز خود علیه بخش‌های مختلف نوار غزه به صورت مشخص منازل مسکونی را هدف قرار دادند.

 

بر اساس این گزارش، در جریان بمباران خان یونس واقع در جنوب نوار غزه دست کم ۱۷ شهید فلسطینی برجای مانده است.

 

بخش‌های جنوبی خان یونس نیز هدف حمله‌های هوایی ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

 

بمباران پناهگاه‌های آوارگان فلسطینی در غزه

 

همچنین در جریان بمباران یک منزل مسکونی در محله السلام واقع در شرق شهر رفح که پناهگاه تعدادی از آوارگان فلسطینی بود چند شهروند بی گناه به شهادت رسیدند.

 

فلسطین الیوم نیز گزارش داد که بخش‌های شمالی نوار غزه توسط جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی طی ساعت‌های گذشته بمباران شده است.

 

بازداشت گسترده فلسطینی‌ها در کرانه باختری

 

از سوی دیگر اشغالگران صهیونیست مانند روزهای گذشته به بخش‌های مختلف کرانه باختری یورش بردند.

 

منطقه الیامون واقع در غرب شهر جنین بامداد امروز شاهد حمله این نظامیان اشغالگر بود.

 

هلال احمر فلسطین اعلام کرد در جریان حمله و تیراندازی نظامیان صهیونیست به ساکنان منطقه قفین واقع در شمال کرانه باختری یک جوان فلسطینی زخم شده است.

 

نظامیان اشغالگر همچنین به اریحا واقع در شرق کرانه باختری و اردوگاه‌های عین السلطان و عقبه جبر حمله کرده و تعدادی از شهروندان فلسطینی را بدون دلیل بازداشت کردند.

 

منطقه‌های حجه و کفرقدوم واقع در شرق قلقیلیه نیز شاهد یورش وحشیانه نظامیان صهیونیست طی بامداد امروز بوده است.

 

این عناصر صهیونیست به منطقه النصاریه واقع در نابلس در شمال کرانه باختری نیز حمله کردند. اشغالگران در حمله به روستای رمانه در غرب شهر جنین به خانه‌های شهروندان فلسطینی یورش برده و آن‌ها را تفتیش کردند.

 

گلوله باران عناصر صهیونیست توسط نیروهای مقاومت

 

این در حالی است که نیروهای مقاومت فلسطین در برابر این تجاوز اشغالگران صهیونیست به مقابله پرداختند.

 

نیروهای فلسطینی به سمت عناصر صهیونیست در روستای النصاریه واقع در شرق شهر نابلس تیراندازی کردند.

 

همچنین گزارش‌های رسانه‌ای از وقوع درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای فلسطینی و اشغالگران در منطقه یامون واقع در غرب شهر جنین حکایت دارد.

 

نیروهای فلسطینی با بمب‌های دست ساز عناصر صهیونیست را هدف قرار دادند.

 

نیروهای مقاومت همچنین عناصر اشغالگر را در ورودی منطقه السیله الحارثیه واقع در غرب جنین گلوله باران کردند.

 

بمباران پناهگاه‌های آوارگان فلسطینی در غزه

 

منازل مسکونی خان یونس با خاک یکسان شده است

 

این در حالی است که شبکه الجزیره با انتشار گزارشی نوشت: تصاویر ماهواره‌ای در تاریخ ۴ فوریه که به دست شبکه الجزیره رسیده چگونگی استقرار تجهیزات نظامیان صهیونیست در خان یونس را نشان می‌دهد.

 

در ادامه این گزارش آمده است: تجهیزات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در غرب شهر خان یونس مستقر شده است. در این تصاویر خرابی و ویرانی گسترده در خان یونس و با خاک یکسان شدن منازل مسکونی در اردوگاه این شهر مشخص است.

 

الجزیره همچنین گزارش داد: تصاویر ماهواره‌ای ارسالی نشان می‌دهد که در منطقه‌های شمالی، جنوبی و شرقی خان یونس شاهد ویرانی‌ها و تخریب‌های بسیار گسترده هستیم.

 

اذعان رسانه‌های صهیونیستی به قدرت حزب الله و حماس

 

از سوی دیگر رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند که حزب الله لبنان امروزه به صورت کاملاً آشکار مواضع خود را به گوش شرق و غرب می‌رساند. حزب الله تا زمانی که درگیری‌ها در غزه ادامه پیدا کند به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد.

 

رسانه‌های صهیونیستی اضافه کردند: تمام میانجی گرها از مصر و قطر گرفته تا حتی آمریکا طوری رفتار می‌کنند به این معنی که حماس باقی خواهد ماند.

 

این رسانه‌ها تاکید کردند: حماس در نوار غزه ریشه دارد و هیچ جای دیگری نمی‌رود.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :