موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی حج و زیارت

a/155255 :کد

زائران تا کِی منتظر برقراری عمره باشند؟

زائران تا کِی منتظر برقراری عمره باشند؟

  چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ — ۰۶:۳۳
تعداد بازدید : ۴۸   
 تحلیل ایران -زائران تا کِی منتظر برقراری عمره باشند؟

نام‌نویسی عمره رمضانیه در روزهای آینده از سوی سعودی‌ها به پایان می‌رسد و پس از آن دیگر امکان نام‌نویسی از متقاضیان نیست.

به گزارش تحلیل ایران به نقل از فارس«از ۴۰ هزار نفر فقط ۱۱ هزار نفر از عمره مفرده انصراف داده‌اند.» این را معاون سازمان حج غلامرضا رضایی می‌گوید.

 

زمان ارسال پیام از سوی سعودی‌ها و تعیین تکلیف آن طولانی شده است. بر همین اساس نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت سیدعبدالفتاح نواب از مسئولان سازمان حج خواست که «وضعیت عمره را با هماهنگی دولت و دستگاه‌های دست اندرکار طی روزهای آینده نهایی و اطلاع رسانی کنند.»

 

 

 

اعزام زائران به عمره از ۲۸ آذر به ۱۳ دی موکول شد که به دلیل نداشتن مجوز پرواز از سوی سعودی‌ها تاکنون هیچ زائری به سرزمین وحی اعزام نشده است. سازمان حج هم اعلام کرده که زائران می‌توانند هزینه خود را بدون از دست دادن اولویت پس بگیرند.

 

بیش از یک ماه تا ماه رمضان باقی مانده است و تشرف به عمره در رمضان سازوکار خاصی دارد و سعودی‌ها هم ثبت‌نام از متقاضیان را از ۲ ماه قبل آغاز کرده‌اند. بر همین اساس یک منبع مطلع می‌گوید که «تا پایان رمضان خبری از اعزام زائران ایرانی نیست.» با این وجود، معاون حج سازمان حج و زیارت می‌گوید که «در صورت دریافت موافقت کشور میزبان، زائران در قالب بسته‌های جدید به عمره می‌روند.»

 

مسجدالحرام در رمضان گذشته

 

عربستان در روزهای آینده ثبت‌نام از متقاضیان عمره رمضانیه را متوقف می‌کند و در صورتی که وضعیت اعزام عمره گزاران ایرانی مشخص نشود، در رمضان هم امکان حضور زائران ایرانی در سرزمین وحی نخواهد بود؛ به طوری که تا اواخر فروردین ۱۴۰۳ زائران ایرانی به عمره نخواهند رفت. این در حالی است که هر ساله زائران بسیاری از کشورها به عمره می‌روند، اما بیش از ۹ سال است که ایرانیان از این توفیق، محروم هستند.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :