موضوعات ‌مرتبط: اقتصادی اقتصاد

a/155303 :کد

سیر تحول در بنادر

مازندران هاب تجارت در کریدور شمال - جنوب

  پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ — ۱۲:۱۳
تعداد بازدید : ۷۷   
 تحلیل ایران -مازندران هاب تجارت در کریدور شمال - جنوب

سوت کشتی ها با فجر انقلاب اسلامی در بنادر مازندران نواخته شد تا این استان به هاب تجاری در کریدور شمال - جنوب مبدل شود.

به گزارش تحلیل ایران دستاوردهای انقلاب اسلامی در کرانه دریای خزر بیش از دیگر مناطق مشهود بوده و مازندران قبل از انقلاب اسلامی فقط یک بندر داشت و به برکت فجر انقلاب اسلامی ایران دو بندر دیگر در آن احداث شده است.

 

در حال حاضر ظرفیت بنادر مازندران شامل امیرآباد، نوشهر و فریدونکنار بیش از ۱۰ میلیون تن رسیده این در حالی که قبل از انقلاب اسلامی فقط بندر نوشهر با امکانات محدود و با کاربری تفریحی فعال بود و روند توسعه بنادر در سال‌های بعد از انقلاب سبب شده تا مازندران به هاب تجاری در کریدور شمال جنوب تبدیل شود.

 

بندر نوشهر قدیمی ترین بندر مازندران و شمال به شمار می‌رود و فقط در سال جاری بیش از یک میلیون تن انواع کالا در این بندر تخلیه و بارگیری شد و رکورد تخلیه کشتی‌ها در سال جاری در این بندر شکسته شد.

 

سعید کیا کجوری مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران با بیان اینکه مجموعه عملکرد ما در سال‌جاری یک میلیون و ۲۲۵ هزار تن بوده است، گفت: این آمار نسبت به سال‌های گذشته ۷۹ درصد افزایش داشته و این افزایش مربوط به فعالیت‌های بنادر نوشهر و فریدونکنار است.

 

رشد پهلوگیری کشتی‌ها در بنادر مازندران

 

وی با اشاره به اینکه ۹۱۵ هزار تن در بندر نوشهر و ۳۱۰ هزار تن در بندر فریدونکنار تخلیه و بارگیری شده است، افزود: ۳۹۷ فروند کشتی وارد این دو بندر شد.

 

کیا کجوری با اعلام اینکه نسبت به سال گذشته ۲۳۹ فروند کشتی وارد استان شده است، تصریح کرد: ۶۶ درصد از تعداد کشتی‌ها افزایش داشته است.

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با تاکید بر اینکه در دولت سیزدهم تخلیه و بارگیری انواع کالاها در بنادر نوشهر و فریدونکنار به میزان ۲ میلیون و ۴۹۳ هزار تن بوده است، خاطرنشان کرد: لایروبی بنادر فریدونکنار و نوشهر حدود ۹۰۰ هزار متر مکعب بوده است.

 

سیر تحول در بنادر/ مازندران هاب تجارت در کریدور شمال - جنوب

 

این مسؤول با بیان اینکه پروژه راه‌های دسترسی اختصاصی بندر نوشهر به کمربندی با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان با ۸۱ درصد پیشرفت انجام شده است، بیان کرد: احداث ساختمان مرجع دریایی بندر فریدونکنار با اعتبار اولیه ۵۶ میلیارد تومان انجام شد که پیشرفت ۱۰۰ درصد داشته است.

 

وی با اذعان به اینکه پروژه تفکیک آبرسانی و آتش نشانی محوطه‌های بندر نوشهر با استفاده از آب دریا با اعتبار اولیه ۵۵ میلیارد تومان پیشرفت ۱۰۰ درصدی داشته است، ادامه داد: پروژه تأمین برق ساحلی برای تجهیزات خشکی و کشتی‌های پهلو گرفته در بندر نوشهر با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان با ۹۴ درصد پیشرفت انجام شده است و تا چند روز آینده قابل افتتاح خواهد بود.

 

کیا کجوری با بیان اینکه در دولت سیزدهم انعقاد قرارداد احداث تولید تجهیزات آزمایشگاهی در منطقه ویژه نوشهر صورت گرفت، گفت: این قرارداد در یک زمین مساحت ۸ هزار متر قابلیت اجرا دارد و حدود ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و ۲۱۰ نفر اشتغال خواهد داشت.

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با تاکید بر اینکه امضا قرارداد ساخت و احداث سایت گردشگری دریایی در بندر فریدونکنار انجام شده است، اظهار کرد: هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری این پروژه بوده و یکی از امتیازات ویژه این طرح، گردشگری دریایی با استفاده از تجهیزات به روز و استاندارد دریایی در این پروژه است.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :