موضوعات ‌مرتبط: سیاسی سیاست داخلی

a/155316 :کد

آیت‌الله جوادی آملی:

پرچم انقلاب را تا ظهور حفظ نمایید و همه در مراسم ۲۲ بهمن شرکت کنید

  پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ — ۱۹:۵۲
تعداد بازدید : ۵۵   
 تحلیل ایران -پرچم انقلاب را تا ظهور حفظ نمایید و همه در مراسم ۲۲ بهمن شرکت کنید

سعی کنید این پرچم را تا زمان ظهور حضرت حجت(عج) حفظ کنید و به دست او بدهید و همه در مراسم ۲۲ بهمن شرکت کنید.

به گزارش تحلیل ایران ، آیت‌الله جوادی آملی از مراجع تقلید، امروز در حاشیه مراسم عمامه گذاری طلاب در روز عید سعید مبعث در سخنانی اظهار داشت: الآن در آستانه 22 بهمن هستیم، امیدواریم همه شهدا به‌ویژه شهدای انقلاب با شهدای کربلا محشور شوند و همه شما و بزرگان و کسانی که از اول با امام بودند و با این انقلاب بودند؛ ان‌شاءالله تحت عنایت خاص حضرات اهل‌بیت(ع) و امام عصر(عج) هستید.

 

وی با مهم دانستن گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان ساخت: سعی کنید این پرچم را تا زمان ظهور حضرت حجت(عج) حفظ کنید و به دست او بدهید و همه در مراسم 22 بهمن شرکت کنید و کاری کنید که جای پیامبر بنشینید، که این راه شدنی است.

 

این مرجع تقلید با تأکید بر این‌که این نظام بابرکت خون‌های شهدا به دست ما رسیده است، گفت: امروز همه ما موظفیم هم حوزه خوبی داشته باشیم، هم دانشگاه خوبی داشته باشم، هم مسئولان خوبی داشته باشیم و هم جمعیت خوبی داشته باشیم که حق امام و شهدا و بزرگانی که در این راه رحلت کردند را داشته باشیم.

 

آیت الله جوادی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سراسر جهان تجلی خداست، منتها هر کدام دارای درجاتی است ولی مبعث تجلّی اعظم خداست، افزود: خداوند در قرآن به «قلم» قسم می خورد «ن وَٱلۡقَلَمِ وَمَا یَسۡطُرُونَ» قسم به قلم، قسم به علم، قسم به سواد، اینها قسم به دلیل و بینه است؛ قسم به دلیل و بینه که تو دارای خلق عظیم هستی «وَ إِنَّکَ لَعَلى‌ خُلُقٍ عَظِیمٍ» قسم به قلم که تو متخلق به اخلاق الهی هست، پیامبر گرامی اسلام هم در علم کامل است و هم در عمل کامل است و انسانی که در علم و عمل کامل باشد می شود صراط، اهل‌بیت عصمت و طهارت صراط هستند و علم سراج است و نه صراط!

 

این استاد عالی حوزه ادامه داد: مشکل جامعه جهانی امروز این است که به ابدیت خود فکر نمی کند، آنچه غرب را گرفتار کرده و شرق را نیز گرفتار کرده این است که نمی اندیشند که بعد از این جهان، به کجا می رویم؟! این حوادث غزه و امثال غزه نشان می دهد که اینها خواب محض هستند و به این فکر نیستند که آیا انسان پس از مرگ مانند درختی است که هیزم می شود و از بین می رود یا مانند پرنده ای است که از قفس آزاد می شود، اگر ابدیتی نباشد، این دنیا پس محل بازی است و خداوند می فرماید ما بازیگر نیستیم، «وَمَا بَیْنَهُمَا لَاعِبِینَ».

 

وی خاطرنشان کرد: شما طلاب و روحانیون باید هم قرآنی بیاندیشید و هم قرآنی عملکنید، سوادی که با معنویت همراه نباشد، خداوند به آن قسم یاد نکرده است، خدا به کدام قلم و کتاب، قسم یاد کرده است؟ به آنچه که خلق عظیم را ترویج می کند! لذا شما باید با کتاب و قلم و مرکبی سر و کار داشته باشید که خدا به آن قسم یاد کرده است؛ حوزه ای که نتواند شیخ انصاری و آخوند خراسانی تربیت کند، به وظیفه خود عمل نکرده است.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :