موضوعات ‌مرتبط: سیاسی بین الملل

a/155336 :کد

بمباران کردن دوباره فلسطین

بمباران منازل مسکونی و پناهگاه‌های آوارگان فلسطینی

  جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ — ۱۴:۳۰
تعداد بازدید : ۵۸   
 تحلیل ایران -بمباران منازل مسکونی و پناهگاه‌های آوارگان فلسطینی

تداوم بمباران منازل مسکونی و بخش‌های غیرنظامی در نوار غزه و بازداشت گسترده جوانان فلسطینی در کرانه باختری از جدیدترین اخبار مربوط به فلسطین است.

به گزارش تحلیل ایران ، گروه بین الملل: بمباران منازل مسکونی و پناهگاه‌های آوارگان فلسطینی از جمله یک مهدکودک در نوار غزه ده‌ها شهید و زخمی برجای گذاشته است.

 

بمباران پناهگاه‌های آوارگان فلسطینی در نوار غزه

 

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که حمله‌های توپخانه ای و هوایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه منطقه‌های مختلف نوار غزه طی ساعت‌های بامداد و صبح امروز همچنان ادامه داشته است.

 

بر اساس این گزارش، محله امل و اردوگاه خان یونس واقع در جنوب نوار غزه شاهد حمله‌های توپخانه ای و هوایی اشغالگران صهیونیست بوده‌اند.

 

شبکه الجزیره نیز گزارش داد که اشغالگران صهیونیست اطراف درمانگاه پزشکی ناصر در نوار غزه را گلوله باران کردند.

 

حمله‌های جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی منطقه خربه العدس را واقع در رفح در جنوب نوار غزه دربرگرفت.

 

بمباران منازل مسکونی و پناهگاه‌های آوارگان فلسطینی

 

بمباران منازل مسکونی در رفح واقع در جنوب نوار غزه نیز تعدادی شهید و زخمی برجای گذاشت. المیادین گزارش داد که دست کم سه کودک فلسطینی در جریان بمباران یک منزل مسکونی در غرب بیمارستان کویت در رفح به شهادت رسیدند.

 

بمباران یک مهدکودک در منطقه الزوایده واقع در مرکز نوار غزه که پناهگاه آوارگان فلسطینی بود دست کم چهار شهید و تعدادی زخمی در میان شهروندان بی گناه فلسطینی برجای گذاشت.

 

نبرد نیروهای مقاومت با اشغالگران در غزه

 

از سوی دیگر رسانه‌های خبری گزارش دادند که نیروهای مقاومت فلسطین بعد از گذشت چهار ماه از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه همچنان به نبرد خود با اشغالگران ادامه می‌دهند.

 

بر اساس این گزارش، نیروهای فلسطینی با عناصر صهیونیست در محله الرمال و شیخ عجلین واقع در شهر غزه درگیر شدند.

 

بازداشت جوانان فلسطینی در حمله عناصر صهیونیست به کرانه باختری

 

از سوی دیگر رسانه‌های داخلی در نوار غزه تاکید کردند که اشغالگران صهیونیست بامداد امروز نیز به بخش‌های مختلف کرانه باختری یورش برده و اقدام به بازداشت تعدادی از جوانان فلسطینی بدون دلیل موجه کردند.

 

عناصر صهیونیست به روستای بدرس واقع در شمال غرب رام الله حمله کرده و به سمت جوانان ساکن این روستا تیراندازی کردند.

 

هلال احمر فلسطین نیز تاکید کرد که تیراندازی عناصر صهیونیست به سمت جوانان فلسطینی در بیت فوریک باعث زخمی شدن یک از آن‌ها شد.

 

این نهاد فلسطینی تاکید کرد که اشغالگران متجاوز این جوان فلسطینی زخمی را در خودروی اورژانس در ایست بازرسی بیت فوریک واقع در شرق نابلس مورد ضرب و شتم قرار داده و مانع از انتقال وی به بیمارستان شدند.

 

منطقه بیت امر واقع در الخلیل نیز یکی از محله‌هایی به شمار می‌رود که شاهد حمله عناصر صهیونیست طی بامداد امروز بود.

 

بمباران منازل مسکونی و پناهگاه‌های آوارگان فلسطینی

 

 

نظامیان صهیونیست به همراه تجهیزات خود به منطقه‌های حجه واقع در شرق شهر قلقیلیه و بیت فجار در جنوب بیت لحم نیز یورش بردند. این عناصر متجاوز در حمله‌های خود به بخش‌های مختلف کرانه باختری حتی اسرای فلسطینی را که پیشتر آزاد شده بودند بازداشت کردند.

 

حمله موشکی گسترده مقاومت لبنان علیه مواضع اشغالگران

 

بامداد جمعه مقاومت لبنان با شلیک موشکی خود یک پایگاه نظامی را در نزدیکی پایگاه مرون متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرار داد. این پایگاه نظامی برای اولین بار است که مورد اصابت موشک مقاومت لبنان قرار می‌گیرد.

 

حزب الله لبنان اعلام کرده است که هدف قرار دادن پایگاه نظامی مرون در حمایت از مردم فلسطین در غزه و در حمایت از مقاومت آنها و در پاسخ به حمله‌های رژیم صهیونیستی به روستاها و غیرنظامیان صورت گرفته است.

 

براین اساس مقاومت لبنان اعلام کرده است: پایگاه هوایی مرون را با موشک فلق هدف قرار دادیم و موشک مذکور به هدف برخورد کرده است.

 

حزب الله همچنین اعلام کرد: مجاهدان ما مقر تیپ دوم پیاده ارتش رژیم صهیونیستی را در پایگاه «عین زیتم» با ده‌ها راکت «کاتیوشا» هدف قرار دادند.

 

ساعاتی پیش از این نیز روزنامه عبری زبان اسرائیل هیوم اعلام کرده بود که ۲۰ موشک به سوی منطقه‌های اشغالی «دوویو» و «زیفون» در الجلیل علیا شلیک شده است.

 

این روزنامه عبری زبان تاکید کرد که ۱۰ فروند از این موشک‌ها به سوی «دوویو» شلیک شده و صدای انفجارهای شدیدی در این منطقه اشغالی به گوش رسیده است.

 

رسانه‌های عبری زبان این حمله موشکی به الجلیل علیا در شمال سرزمین‌های اشغالی را «استثنایی» توصیف کردند.

 

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که ۶ موشک از سمت لبنان به سوی یکی از موضع‌های ارتش رژیم صهیوینستی در الجلیل علیا شلیک شده و آژیر هشدار در «دوویو» و «زیفون» به صدا درآمده است.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :