موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی سلامت

a/155413 :کد

بودجه صندوق بیماری‌های خاص در سال ۱۴۰۳

بودجه صندوق بیماری‌های خاص در سال ۱۴۰۳ باید ۲ برابر شود

  دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ — ۰۶:۱۶
تعداد بازدید : ۵۴   
 تحلیل ایران -بودجه صندوق بیماری‌های خاص در سال ۱۴۰۳ باید ۲ برابر شود

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، ضمن تشریح اقدامات بیمه سلامت در خدمت به مردم، خواستار افزایش ۲ برابری بودجه صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج در سال آینده شد.

به گزارش تحلیل ایران، محمد مهدی ناصحی، در بازدید از غرفه سازمان بیمه سلامت، با اشاره به مهم ترین دستاوردها و اقدامات سازمان بیمه سلامت در خدمات رسانی به بیمه شدگان، گفت: سازمان بیمه سلامت خدمات مهمی را در طول دو سال گذشته به بیمه شدگان خود ارائه داده که می توان به پوشش رایگان ۵ دهک اول جامعه، تاسیس صندوق حمایت از بیماری های خاص و صعب العلاج و حمایت از زوجین نابارور اشاره کرد.

 

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: تاکنون بیش از ۳۲ میلیون نفر در سازمان بیمه سلامت تحت پوشش بیمه رایگان قرار گرفتند که بخشی از این افراد دارای بیمه روستایی بوده و بخشی در ۵ دهک اول جامعه از بیمه رایگان برخوردار هستند. همچنین دهک ۶ تا ۹ نیز از تخفیفات بیمه ای برخوردار بوده و تنها دهک ۱۰ باید تمام حق بیمه را به طور کامل پرداخت کند.

 

وی تصریح کرد: دهک ۶ که تا پیش از این باید ۳۰ درصد از میزان حق بیمه را پرداخت می‌کرد مبلغ کل بیمه یک ساله برای یک نفر به ۲۰ درصد رسید. دهک ۷ که باید ۴۰ درصد از میزان حق بیمه را پرداخت می‌کرد مشمول تخفیف ۱۰ درصدی قرار گرفت. دهک ۸ که باید ۵۰ درصد حق بیمه را پرداخت می‌کرد این میزان به ۴۰ درصد رسید.

 

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد: دهک ۹ که باید پیش از این ۸۰ درصد حق بیمه را پرداخت می‌کرد با ۳۰ درصد کاهش پرداخت حق بیمه مواجه شده و باید ۵۰ درصد حق بیمه را پرداخت کند.

 

ناصحی درباره حمایت های بیمه سلامت از زوجین نابارور اظهار داشت: در حال حاضر ۲۰۲ مرکز ارایه دهنده خدمات ناباروری با بیمه سلامت طرف قرار داد هستند. در این مراکز بسته‌های خدمتی شامل ۶۹ قلم داروی تخصصی، ۲۹ قلم تجهیزات پزشکی، ۵۶ کد خدمت آزمایشگاهی، ۷ خدمت تصویربرداری پزشکی و ۲۰ خدمت جراحی تحت حمایت بیمه سلامت ارائه می‌شود.

 

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۶۳ هزار زوج در سامانه های بیمه سلامت نشاندار شدند.

 

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بدون شک برای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هیچ محدودیتی در تعداد بهره مندی از خدمات وجود ندارد.

 

ناصحی در خصوص تاسیس صندوق حمایت از بیماری خاص و صعب العلاج و نقش این صندوق در کاهش پرداختی از جیب بیماران، افزود: ۱۰۷ بیماری مشمول حمایت های این صندوق می باشد این بیماری ها شامل تالاسمی، هموفیلی، ام اس، بیماران دیالیزی، موکوپلی ساکاریدوز، بال پروانه ای، انواع تیپ های اس ام ای، سیستیک فیبروزیس، اوتیسم، سرطان، پرفشاری شریان ریوی، سکته مغزی، پیوند اعضا، مزمن روانی و…، است.

 

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: اعتبار مورد نیاز صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج در سال اول تاسیس، ۵ هزار میلیاردتومان بود که این رقم برای سال ۱۴۰۲ به ۷ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد. البته برای سال آینده اعتبار صندوق بهتر است به ۲ برابر افزایش پیدا کند.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :