موضوعات ‌مرتبط: اقتصادی اقتصاد بین الملل

a/155418 :کد

ضربات پی‌ در پی تحریم به درآمد صهیونیست

ضربات پی‌ در پی تحریم به درآمد و اعتبار شرکت‌های حامی صهیونیسم

  دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ — ۰۶:۴۴
تعداد بازدید : ۷۲   
 تحلیل ایران -ضربات پی‌ در پی تحریم به درآمد و اعتبار شرکت‌های حامی صهیونیسم

خشم ملت‌های سراسر جهان از تداوم جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی در نوار غزه برای پنجمین ماه متوالی با گسترش موج تحریم کالاهای شرکت‌های وابسته به این رژیم و حامیان آن ادامه دارد.

به گزارش تحلیل ایران به دنبال تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر گذشته (۱۵ مهر ماه) پویش‌های گسترده مردمی در رسانه‌های اجتماعی برای تحریم محصولات رژیم صهیونیستی و شرکت‌های حامی آن در سراسر جهان راه اندازی شد.

 

پیش بینی شده است تحریم کنونی رژیم اشغالگر که نسبت به پویش‌های قبلی گسترده‌تر است، آسیب اقتصادی بیشتری به اسرائیل وارد ‌کند.

 

وزارت بهداشت غزه امروز یکشنبه ۱۱ فوریه در یکصد و بیست و هشتمین روز تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای فلسطینی تاکنون به ۲۸ هزار و ۱۷۶ نفر افزایش یافته و ۶۷۷۸۴ تن دیگر هم مجروح شده‌اند.

 

بسیاری از شهروندان از کشورهای آسیا نظیر مالزی، اندونزی، مالدیو، پاکستان، برونئی، بنگلادش، افغانستان و در کشورهای اسلامی و عربی و حتی کشورهای اروپا و آمریکا در واکنش به جنگ رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه در پویش‌های تحریم محصولات کشورهای حامی رژیم اشغالگر یا شرکت‌هایی حامی این رژیم شرکت کردند.

 

 

 

از همان روزهای نخست تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ملت‌های آزاده در شرایطی که دست یاری خود را برای دراز کردن به فلسطینیان محاصره شده ناتوان دیدند، برآن شدند تا فهرست بزرگی از شرکت‌های حامی رژیم صهیونیستی را ارائه دهند که در زمینه های مختلف مواد غذایی، آشامیدنی، لوازم آرایشی و بهداشتی و حتی خودرو به‌خصوص در کشورهای اسلامی فعال هستند.

 

این فهرست شامل رستوران مک دونالد، هاردیز، برگر کینگ و مشروبات نستله، کوکاکولا، لیپتون، استار باکس، خودروهای هیوندای کره جنوبی، مواد شوینده با برند «تاید» و «آریل» و لوزام آرایشی آمریکایی «کایلی جنر» و» «لوریا» وشرکت فناوری اطلاعات «اچ پی» و شرکت IBM که سخت‌افزار رایانه، میان‌افزار و نرم‌افزار را تولید و به بازار عرضه می‌کند و پوشاک و لوزام ورزشی با مارک‌های و "Nike" و "Puma” است.

 

سقوط سهام مک دونالدوز و استارباکس

 

در همین حال افشای نتایج مالی سه ماهه مک دونالدز مشهورترین فروشگاه‌ زنجیره‌ای فست فود آمریکایی در خاورمیانه، نشانه جدیدی از ادامه تحریم این فروشگاه در جهان عرب و کشورهای حوزه خلیج فارس به ‌ویژه عمان، کویت و قطر دارد.

 

مک‌دونالدز هفته گذشته از زیان سه‌ماهه برای سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ خبر داد و به‌دنبال این خبر در دوشنبه گذشته این فروشگاه حدود 9 میلیارد دلار از ارزش خود را در عرض چند ساعت از دست داد.

 

از سوی دیگر شرکت معروف «الشایع» کویت از مذاکره با شرکت سرمایه‌گذاری مستقیم آمریکایی «آپولو گلوبال منیجر» برای خرید ۳۰ درصد سهام استارباکس خاورمیانه که الشایع صاحب امتیاز آن در منطقه است، خبر داد. استارباکس در بیانیه‌ای اعلام کرد: به‌دلیل جنگ غزه، فروش در خاورمیانه به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است.

 

براساس اعلام بلومبرگ، پس از تحریم گسترده شرکت کافی‌شاپ‌های زنجیره‌ای استارباکس آمریکا در خاورمیانه سهام این شرکت نیز پس از اعلام نتایج تجاری آن ۹.۴ درصد کاهش یافت و تقریباً ۱۲ میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست داد.

 

براساس گزارشی که مجله آمریکایی نیوزویک اخیرا منتشر کرد، موج نارضایتی عمومی از اسرائیل در جهان عرب نشان می‌دهد که شعب شرکت‌های آمریکایی و غربی در دوره آینده با چالش بزرگی روبرو خواهند شد.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :