موضوعات ‌مرتبط: ورزشی سایر ورزشها

a/155435 :کد

چهارمین میزبانی المپیک

چهارمین میزبانی و امید به سهمیه المپیک/ دوومیدانی دنبال تکرار طلا

  دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ — ۲۰:۵۵
تعداد بازدید : ۶۶   
 تحلیل ایران -چهارمین میزبانی و امید به سهمیه المپیک/ دوومیدانی دنبال تکرار طلا

یازدهمین دوره رقابت‌های دوومیدانی داخل سالن قهرمانی آسیا در حالی برای چهارمین بار به میزبانی ایران برگزار خواهد شد که دونده های کشورمان امیدوار به کسب سهمیه المپیک و تکرار قهرمانی هستند.

به گزارش تحلیل ایران ، یازدهمین دوره رقابت‌های دوومیدانی داخل سالن قهرمانی آسیا قرار روزهای ٢٨ تا ٣٠ بهمن سال‌جاری در مجموعه تخصصی آفتاب انقلاب برگزار شود. این چهارمین میزبانی ایران در ۱۱ دوره از رقابت‌های داخل سالن قهرمانی آسیا خواهد بود. پیش از این ایران در سال‌های ۲۰۰۴، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۸ میزبان این دوره از مسابقات بوده است.

 

طبق اعلام فدراسیون دوومیدانی ۲۸ کشور در این مسابقات حضور دارند و تیم دوومیدانی ایران هم بزرگترین کاروان این دوره از رقابت‌ها را با داشتن ۷۶ ورزشکار به خود اختصاص داده است. طبق گفته مهدی مبینی سرپرست فدراسیون دوومیدانی ۴۰۰ ورزشکار خارجی هم قرار است برای حضور در این مسابقات به ایران سفر کنند.

 

تیم‌های قدرتمند آسیا مانند کره جنوبی و چین از جمله کشورهایی هستند که با حضور در این مسابقات هم پای دونده‌های ایران برای بالا رفتن امتیاز جهانی و کسب سهمیه المپیک با حریفان خود رقابت خواهند کرد.

 

بدون شک برای دوومیدانی‌کاران کشورمان نیز این مسابقات فرصت مناسبی است تا رکوردهای ملی خود را جابجا کنند و به سهمیه المپیک برسند. در حال حاضر ۶ ورزشکار دوومیدانی ایران دارای شانس کسب سهمیه هستند. در بخش بانوان فرزانه فصیحی و حمیده اسماعیل‌نژاد و در بخش مردان نیز حسن تفتیان در دوی ۱۰۰ متر، صابری در پرتاب وزنه، حسین رسولی در پرتاب دیسک و مهدی پیرجهان در ۴۰۰ متر با مانع دارای شانس کسب سهمیه المپیک‌ هستند. البته در این بین تفتیان، فصیحی، اسماعیل نژاد و صابری شرایط بهتری برای کسب سهمیه دارند.

 

هدایت تیم بانوان را در این دوره سپیده توکلی و تیم ملی مردان را هادی سپهرزاد به عهده خواهند داشت.

 

دوومیدانی ایران در سال‌هایی که میزبان رقابت‌های دوومیدانی داخل سالن قهرمانی آسیا بوده است به عناوین مختلفی دست یافته است؛

 

دوره اول: ۲۰۰۴ در تهران

 

سال ۲۰۰۴ نخستین سالی بود که ایران میزبانی این مسابقات را به دست آورد. در این دوره ۲۳ کشور برای شرکت در رقابت‌های داخل سالن قهرمانی آسیا به تهران آمدند. در جریان این مسابقات ورزشکاران ۱۳ کشور روی سکوی ایستادند. در این دوره تیم ایران ۲۶ مدال شامل ۶ طلا، ۱۲ نقره و ۸ برنز به دست آورد و پس از چین، به مقام نایب رسید.

 

اسامی مدال‌آوران ایران

 

* مدال طلا

 

اصغر عبدالغفار، محمد عاکفیان، امیر خیرگو، امین نیکفر، تیم ۴ در ۴۰۰ متر مردان (ادوارد منگاساریان، ایرج ایری، محمد عافکیان، اسماعیل کبوتران)، تیم ۴ در ۴۰۰ متر بانوان (زهرا فرجام، مینا پورسیفی، حدیث شهرامی، لیلا ابراهیمی)

 

* مدال نقره

 

ادوارد منگاساریان، سجاد مرادی (۲ نقره)، روح‌الله عسگری، ابراهیم رحیمیان، اسحاق غفاری، علی رحمانی، احمد حسینی، لیلا ابراهیمی، آمنه صفوی، پدیده بلوری‌زاده، تیم ۴ در ۴۰۰ متر بانوان (عاطفه شادمان، نوبهار رضوان، سمیه مهربان، مائده چاووشی‌زاده)

 

* مدال برنز

 

اسماعیل کبوتران، احسان مهاجرشجاعی، امید محرابی، محسن ربانی، لیلا ابراهیمی، الهام زنبوری، پدیده بلوری‌زاده، هما شیخان

 

دوره دوم: ۲۰۱۰ در تهران

 

تیم دوومیدانی ایران بعد از ۶ سال و برای دومین بار میزبان چهارمین دوره مسابقات داخل سالن قهرمانی آسیا در تهران شد. تیم ملی کشورمان در این دوره از رقابت‌ها بهترین نتیجه را رقم زد و موفق شد در بین ۲۳ کشور شرکت کننده با کسب ۵ نشان طلا، ۶ نقره و ۱۲ برنز مقام قهرمانی را به خود اختصاص دهد.

 

اسامی مدال‌آوران ایران:

 

* مدال طلا

 

محسن ربانی، هادی سپهرزاد، لیلا رجبی، زهرا نبی‌زاده، تیم ۴ در ۴۰۰ متر مردان (شهاب‌الدین طهماسبی، رضا بوعذار، محسن زرین افضل، مهدی زمانی)

 

*مدال نقره

 

رضا قاسمی، رضا بوعذار، کیوان قنبرزاده، لیلا ابراهیمی، سمیه مهربان، عبدالجلیل توماج

 

*مدال برنز

 

شهاب‌الدین طهماسبی، روح‌الله محمدی، محمد خزایی، محمد گودرزی، اسحاق غفاری، حمیدرضا نودهی، مینا پورسیفی، لیلا ابراهیمی، محبوبه غیور، فرزانه مشایخی، الناز کمپانی، تیم ۴ در ۴۰۰ متر بانوان (مینا پورسیفی، مریو طوسی، سولماز عظیمیان، سودابه سبحانی)

 

دور سوم: ۲۰۱۸ در تهران

 

میزبانی پنجمین دوره رقابت‌های داخل سالن آسیا در سال ۲۰۱۸ برای سومین بار به ایران سپرده شد. در این دوره از رقابت‌ها تیم قزاقستان با کسب ۷ طلا، ۴ نقره و یک برنز به مقام قهرمانی رسید، تیم ایران با ۵ طلا، ۹ نقره و ۱۰ برنز نایب قهرمان شد.

 

اسامی مدال‌آوران ایران:

 

* مدال طلا:

 

حسن تفتیان در ۶۰ متر، امیر مرادی در ۱۵۰۰ متر، حسین کیهانی در سه هزار متر، علی ثمری در پرتاب وزنه، سپیده توکلی در پنجگانه

 

* مدال نقره:

 

پژمان یارولی در دوی ۸۰۰ متر، محمد بنی آدم در پرش با نیزه، میلاد میری در هفتگانه، کیوان قنبرزاده در پرش ارتفاع، سپیده توکلی در پرش ارتفاع، الناز کمپانی ۶۰ متر با مانع، مهسا میرزاطبیبی پرش با نیزه، مریم نوروزی پرتاب وزنه؛ تیم ۴ در ۴۰۰ متر امدادی دختران

 

* مدال برنز:

 

علی محبی در هفتگانه، علی فهیمی در دوی ۱۵۰۰ متر، وحید صدیق در پرش سه گام، همایون همتی در سه هزار متر، تیم ۴ در ۴۰۰ متر امدادی مردان، فرزانه فصیحی دوی ۶۰ متر، سارا ندافی ۶۰ متر با مانع، سارا کریمی پرش با نیزه، نیلوفر فشخورانی پرش با نیزه، ثنا دادرس پرتاب وزنه.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :