موضوعات ‌مرتبط: سیاسی بین الملل

a/155448 :کد

هریس: برای ریاست جمهوری به جای بایدن آماده‌ام

هریس: برای ریاست جمهوری به جای بایدن آماده‌ام

  ﺳﻪشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ — ۰۶:۰۹
تعداد بازدید : ۶۱   
 تحلیل ایران -هریس: برای ریاست جمهوری به جای بایدن آماده‌ام

کامالا هریس معاون رئیس جمهوری آمریکا در میانه تردیدها نسبت به سلامتی جو بایدن اعلام کرد که برای ریاست جمهوری به جای بایدن آماده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، معاون رئیس‌جمهور در مصاحبه‌ای به روزنامه وال استریت ژورنال گفت که در میان نگرانی‌ها درباره سن بایدن، برای ریاست‌جمهوری آماده است.

 

هریس در پاسخ به اینکه متقاعد کردن رأی‌دهندگان برای اینکه وی صلاحیت جایگزین شدن با بایدن را دشوار می‌داند، بیان کرد: "من آماده خدمت هستم. هیچ تردیدی در این خصوص وجود ندارد.

 

هریس در این مصاحبه گفت، آنهایی که کار او را می‌بینند، به طور کامل از ظرفیت او برای رهبری آگاه هستند. هریس در ماه سپتامبر نیز نسبت به جایگزین شدن با بایدن اعلام آمادگی کرده بود.

 

درست چند روز پیش بازپرس ویژه پرونده پیدا شدن اسناد محرمانه در خانه و دفتر شخصی جو بایدن، ابهامات جدیدی در مورد سن و قابلیت‌های ذهنی رئیس جمهور آمریکا مطرح کرده است. در گزارش رابرت هور، بازپرس ویژه، بایدن "مردی مسن با حافظه ضعیف" عنوان شده است.

 

اما بایدن روز پنجشنبه در یک نشست خبری از حافظه و آمادگی ذهنی خود برای خدمت در کاخ سفید دفاع کرد.

انتشار فیلم‌ها و تصاویر متعدد از رفتارهای عجیب و غریب بایدن، زمین خوردن او در صحنه‌های مختلف و جملات پرت و پلای او در پاسخ به برخی سوالات خبرنگاران در کنار مباحثات گوناگون در خصوص مقوله سن و صلاحیت‌های ذهنی لازم برای انجام وظایف ریاست‌جمهوری را باید از جمله این تلاش‌ها در رسانه‌ها دانست.

 

البته این خود نیز شایان توجه است که رفتارهای بایدن 81 ساله به عنوان کهنسال‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده، واقعاً در پرداخت رسانه‌ها به این موضوع نقش داشته، اما به نظر می‌رسد چنانچه چنین رفتارهایی از او سر نمی‌زد باز هم رسانه‌های نزدیک به حزب دموکرات، این احتمال را که او نتواند از عهده انجام وظایفش برآید در نظر می‌گرفتند و درباره گزینه‌های جایگزین او فرضیه‌پردازی می‌کردند.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :