موضوعات ‌مرتبط: سیاسی خبرگان رهبری

a/155488 :کد

اسامی داوطلبان مجلس خبرگان رهبری اعلام شد

اسامی داوطلبان مجلس خبرگان رهبری اعلام شد

  چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ — ۰۶:۴۱
تعداد بازدید : ۶۶   
 تحلیل ایران -اسامی داوطلبان مجلس خبرگان رهبری اعلام شد

ستاد انتخابات کشور، اسامی داوطلبان ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را اعلام کرد.

به گزارش تحلیل ایران، انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان با دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز جمعه 11 اسفندماه برگزار می شود.

 

بیشتر بخوانید

اسامی نامزدهای مجلس خبرگان رهبری برای حوزه تهران منتشر شد

 

به گفته محسن اسلامی دبیر ستاد انتخابات کشور، فعالیت تبلیغاتی نامزدهای خبرگان رهبری از فردا 25 بهمن ماه آغاز می‌شود.

 

برای این انتخابات 144 نفر در کشور تایید نهایی شده اند که اسامی آن‌ها در اینجا قابل دسترسی است.

 

به گزارش تسنیم، ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به‌همراهِ دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی جمعه 11 اسفند 1402 برگزار خواهد شد.

 

مجلس خبرگان رهبری دارای 88 کرسی از تمامی استان‌هاست که نمایندگان آن برای یک‌دوره‌ی 8 ساله از اقصی‌نقاط کشور با رأی مردم انتخاب می‌شوند. در این دوره از انتخابات و طبق قانون، شرط سنیِ حداقل 40 سال و دارا بودن مدرک سطح چهار حوزه علمیه اعمال شده است.

 

در مرحله‌ی ثبت‌نام، 510 نفر برای راهیابی به این مجلس نام‌نویسی کرده بودند که شورای نگهبان صلاحیت 138 نفر را تأیید کرد و نتایج بررسی صلاحیت‌ها نیز 5 بهمن‌ماه به داوطلبان اعلام شد. مرحله‌ی دریافت اعتراضات به این از 6 تا 8 بهمن‌ماه به پایان رسید و فقهای شورای نگهبان طی 10 روز مجدداً صلاحیت‌های این داوطلبان را بررسی کرد و 144 نفر تأیید صلاحیت شدند. فرصت تغییر حوزه احتمالی نامزدهای تأییدصلاحیت‌شده در نظر گرفته شده که از 20 تا 22 بهمن این تقاضا پذیرفته می‌شود.

 

تبلیغات نامزدهای انتخابات خبرگان از 25 بهمن تا 9 اسفند تعیین شده و دیگر مرحلۀ این فرآیند، فرصت انصراف احتمالی یک نامزد است؛ این انصراف کتبی نهایتاً تا تاریخ 8 اسفند یعنی حداقل 72 ساعت قبل از شروع اخذ رأی پذیرفته خواهد شد.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :