موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی پزشکی

a/155507 :کد

ارز آوری یک میلیارد دلاری گردشگران

عراقی‌ها و افغانستانی‌ها بیشترین گردشگران سلامت در ایران

  چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ — ۱۹:۰۳
تعداد بازدید : ۵۲   
 تحلیل ایران -عراقی‌ها و افغانستانی‌ها بیشترین گردشگران سلامت در ایران

وزیر بهداشت با بیان اینکه بیشترین مراجعات گردشگران سلامت امروزه از کشورهایی مانند عراق و افغانستان است، گفت: سالانه یک میلیادر دلار ارزآوری از طریق گردشگری سلامت وارد کشور می‌شود.

به گزارش تحلیل ایران ، بهرام عین‌اللهی امروز در حاشیه هفدمین نمایشگاه گردشگری ایران در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران در حوزه گردشگری سلامت به نمایش گذاشته شده است‌. باتوجه به سیاست‌های رییس جمهور و همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای همسایه، یکی از مطالبی که مورد نظر ماست توسعه گردشگری سلامت است.

 

وی افزود: در زمان شروع دولت تنها 130 مرکز مجوز گردشگری سلامت را داشته‌اند اما الان این آمار به 280 مرکز رسیده است.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: به دلیل اینکه جمهوری اسلامی ایران قوی‌ترین حوزه سلامت منطقه را دارد، مردم کشورهای همسایه تمایل دارند برای درمان به کشور ما مراجعه کنند.

 

عین‌اللهی بیان کرد: بیشترین مراجعات امروزه از کشورهایی مانند عراق و افغانستان داریم و از 64 ملیت گوناگون یک میلیون و 200 هزار گردشگر سلامت در سال گذشته به کشور مراجعه کرده‌اند.

 

وی درباره میزان ارزآوری گردشگری سلامت نیز گفت: سالانه یک میلیادر دلار ارزآوری از طریق گردشگری سلامت وارد کشور می‌شود.

 

وزیر بهداشت یادآور شد: 10 کشور شامل عراق، افغانستان، پاکستان، عمان، بحرین، ارمنستان، تاجیکستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس بیشترین مراجعه را بابت گردشگری سلامت به کشور دارند.

وی خاطرنشان کرد: 20 درصد کل گردشگرانی که به ایران می‌آیند گردشگر سلامت هستند و امیدواریم با همکاری بسیار خوبی که بین وزارت بهداشت و گردشگری وجود دارد بتوانیم شاهد رونق بیشتر این موضوع در سال‌های آینده باشیم.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :