موضوعات ‌مرتبط: ورزشی فوتبال ایران

a/155537 :کد

سپاهان به دنبال صعود مقتدرانه

سپاهان - الهلال؛ دیدار پس از ۹ سال/ زردها به دنبال پیروزی دلچسب

  پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ — ۱۳:۲۱
تعداد بازدید : ۵۷   
 تحلیل ایران -سپاهان - الهلال؛ دیدار پس از ۹ سال/ زردها به دنبال پیروزی دلچسب

تیم فوتبال سپاهان به عنوان تنها نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۳ شامگاه پنجشنبه به مصاف الهلال عربستان می رود.

به گزارش تحلیل ایران ، تیم فوتبال سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۳ بهترین عملکرد را در مقایسه با تیم‌های پرسپولیس و نساجی داشت و توانست در مرحله گروهی ۱۰ امتیاز کسب کند و پس از الاتحاد عربستان به عنوان تیم دوم جواز حضور در مرحله حذفی راه به دست آورد.

 

سپاهان در یک هشتم نهایی باید به مصاف الهلال دیگر نماینده کشور عربستان برود که دیدار رفت آن شامگاه پنج‌شنبه ۲۶ بهمن و از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار خواهد شد. این بازی پنجمین تقابل رو در روی دو تیم است و در ۴ بازی گذشته سهم سپاهان دو پیروزی و سهم الهلال تنها یک پیروزی بوده و یک بازی دو تیم هم با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسیده است.

 

سپاهان در ابتدای فصل بیست و سوم رقابت‌های لیگ برتر بازیکنان نام‌آشنای زیادی را به خدمت گرفت تا به نوعی تیم کهکشانی در فوتبال ایران به سپاهان تعلق بگیرد در طرف مقابل هم الهلال از طریق صندوق سرمایه گذاری عربستان توانسته ستاره‌های فوتبال اروپا را جذب کند که سپاهانی‌ها قطعاً در این بازی کار سختی را در پیش خواهند داشت.

 

رامین رضائیان با ۴ گل زده بهترین گلزن سپاهان در این فصل از رقابت‌های آسیایی است و پس از او رضا اسدی، محمد قربانی و محمدجواد حسین نژاد با ۲ گل زده در رده دوم قرار گرفته‌اند. در سوی دیگر میدان و در تیم الهلال «الکساندر میتروویچ» مهاجم صربستانی این تیم با به ثمر رساندن ۵ گل زده بهترین آمار را در بین سایر هم تیمی‌های خود دارد.

 

سپاهان برای این بازی دو مهره کلیدی خود یعنی محمدجواد حسین نژاد و هادی محمدی را در اختیار ندارد و «ژوزه مورایس» سرمربی این تیم باید از بین سیاوش یزدانی و محمد قربانی یک نفر را به عنوان زوج محمد دانشگر در قلب خط دفاعی انتخاب کند که با توجه به غیبت حسین نژاد این احتمال وجود دارد که قربانی به جای این بازی در خط هافبک دفاعی به کار گرفته شود و سیاوش یزدانی در این بازی حساس مسؤولیت سنگینی را بر عهده بگیرد.

 

به جز نیمار جونیور که به دلیل مصدومیت نمی‌تواند تا پایان فصل برای الهلال به میدان برود، «میشل دلگادو»، «کالیدو کولیبالی» و «رنان لودی» هم در لیست الهلال برای این بازی قرار نگرفته‌اند. حضور «روبن نوس» در خط هافبک الهلال کار را برای «برایان دابو» هافبک سپاهان سخت خواهد کرد و پیام نیازمند و خط دفاعی زردپوشان ایران با توجه به اینکه میتروویچ در نوک خط حمله الهلال قرار خواهد گرفت، کار سختی را پیش رو دارند.

 

«عیسی عباس» و علی اصغر اعرابی دو بازیکن جدید تیم سپاهان هم می‌توانند در صورت صلاحدید مورایس در بازی با الهلال مورد استفاده قرار گیرند. سپاهان و الهلال پس از ۹ سال بار دیگر رو در روی هم قرار می‌گیرند و باید دید سپاهان می‌تواند به ناکامی تیم‌های ایرانی برابر تیم‌های عربستانی پایان دهد یا خیر.

 

قضاوت این دیدار هم بر عهده «احمد العلی» داور کویتی بازی ایران و قطر در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا است و حالا این داور برای دومین بار در کمتر از یک ماه گذشته یک بازی حساس را برای فوتبال دوستان ایرانی قضاوت خواهد کرد.

 

بازی برگشت دو تیم هم پنج‌شنبه ۳ اسفند و به میزبانی الهلال در شهر ریاض برگزار خواهد شد تا تکلیف تیم راه یافته به مرحله یک چهارنهایی لیگ قهرمانان آسیا مشخص شود.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :