موضوعات ‌مرتبط: فناوری علم و فناوری جهان

a/155555 :کد

اجرای کامل قانون خدمات دیجیتال اروپا

اجرای کامل قانون خدمات دیجیتال اروپا در مورد شرکت‌های فناوری

  شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ — ۰۸:۵۲
تعداد بازدید : ۵۸   
 تحلیل ایران -اجرای کامل قانون خدمات دیجیتال اروپا در مورد شرکت‌های فناوری

قانون خدمات دیجیتال اروپا از امروز به طور کامل در مورد همه پلتفرم‌های آنلاین به جز کوچک‌ترین آنها اجرا خواهد شد.

به گزارش تحلیل ایران تا کنون، تنها تعداد انگشت شماری از پلتفرم‌های بزرگ و موتورهای جستجو مجبور بوده‌اند از قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا تبعیت کنند. اما از امروز همه به جز کوچک‌ترین پلتفرم‌های آنلاین باید این قوانین را رعایت کنند.

 

از امروز قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا (DSA) که چهارچوب سختگیرانه جدیدی را در مورد تعدیل محتوا و تبلیغات آنلاین درنظر گرفته بخش های قابل توجهی از اینترنت را پوشش خواهد داد. علاوه بر 19 پلت‌فرم آنلاین و موتورهای جستجوی بسیار بزرگ که از آگوست(مرداد-شهریور) باید این قوانین را رعایت می کردند، قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا از امروز برای همه پلتفرم‌های آنلاین با کاربران اتحادیه اروپا اعمال می‌شود. به این معنی که هزاران پلتفرم دیگر مکلف هستند تا قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا را رعایت کنند.

 

در این میان فقط سکوهای کوچک با کمتر از 50 کارمند و گردش مالی سالانه کمتر از 10 میلیون یورو (حدود 10.8 میلیون دلار) معاف هستند.

تعهدات این قانون شامل ممنوعیت ارائه تبلیغات مبتنی بر داده های شخصی برای کاربران زیر سن قانونی و هدف قرار دادن افراد بر اساس داده های حساس مانند اعتقادات مذهبی است.

بر اساس این قانون سایت ها هنگام تعدیل محتوا واصلاح پست‌ها یا پروفایل کاربران باید دلیلی منطقی به آن‌ها ارائه دهند و کاربران هم حق دارند تا در مورد این تصمیم شکایت کرده و آن را به چالش بکشند. همچنین قوانینی وجود دارد که به کاربران امکان می دهد کالاها و خدمات غیرقانونی موجود در یک پلتفرم را علامت گذاری کنند.

مارگرت وستاگر کمیسر اتحادیه اروپا در امور رقابت‌های بازرگانی گفت: « قانون خدمات دیجیتال برای همه پلتفرم‌های آنلاینی که کاربران در اتحادیه اروپا به آنها دسترسی دارند اعمال می‌شود. کاربران، کشورهای عضو اکنون می‌توانند از پلتفرم های تحت این قانون برای شکل دادن به دنیای آنلاین امن‌ و شفاف‌تر استفاده کنند.»

قانون خدمات دیجیتال همچنین شامل قوانینی برای سرویس‌های میزبانی مانند ارائه‌دهندگان ابری می‌شود، تا افراد در صورت وجود محتوای غیرقانونی در این سرویس ها بتوانند به آنها اطلاع دهند. حتی سرویس‌های واسطه‌ای مانند ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی نیز تعهداتی مانند تهیه گزارش‌های شفافیت خواهند داشت.

تنظیم‌کننده‌های اتحادیه اروپا این توانایی را دارند که شرکت‌ها را به دلیل نقض قوانین تا 6 درصد از گردش مالی سالانه خود در سراسر جهان جریمه کنند و حتی در مواردی خدمات پلتفرم ها را مسدود کنند.

این قانون در حالی اجرایی شده است که در اوایل این هفته، پولیتیکو گزارش داد که تنها یک سوم کشورهای اتحادیه اروپا تنظیم کننده های محلی خود (به نام هماهنگ کننده خدمات دیجیتال) را معرفی کرده اند، که انتظار می رود به شکایات کاربران رسیدگی و قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا را در هر کشور عضو اجرا کنند.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :