موضوعات ‌مرتبط: سیاسی بین الملل

a/155560 :کد

لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی»

تشدید حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای به نوار غزه

  شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ — ۰۹:۴۴
تعداد بازدید : ۵۷   
 تحلیل ایران -تشدید حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای به نوار غزه

تداوم بمباران بخش‌های مسکونی و درمانی نوار غزه و حبس نیروهای پزشکی و بیماران در یک درمانگاه توسط نظامیان صهیونیست از جدیدترین اخبار مربوط به فلسطین است.

به گزارش تحلیل ایران علاوه بر تشدید حمله‌های هوایی و توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه حبس نیروهای امدادرسان و توقیف کاروان کمک‌های بشردوستانه در این باریکه از اقدامات اشغالگران صهیونیست علیه شهروندان فلسطینی به شمار می‌رود.

 

بمباران بخش‌های مسکونی و غیر نظامی نوار غزه

 

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که حمله‌های وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه بخش‌های مختلف نوار غزه همچنان طی بامداد و صبح امروز ادامه داشته است.

 

شبکه الجزیره گزارش داد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی منطقه القراره واقع در شمال خان یونس را در کنار محله الصبره در جنوب شهر غزه بمباران کردند.

 

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به زمین‌های کشاورزی در جنوب دیرالبلح در مرکز نوار غزه نیز رحم نکرده و این زمین‌ها را بمباران کردند.

 

تشدید حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای علیه نوار غزه

 

درهمین راستا رسانه‌های فلسطینی بامداد شنبه گزارش دادند صدای انفجارها همزمان با پرواز گسترده هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی در آسمان شهر رفح شنیده شد.

 

شبکه خبری المنار نیز از شنیده شدن صدای انفجارهای قوی در شهر رفح همزمان با پرواز جنگنده‌های صهیونیستی بر فراز نوار غزه خبر داد. جنگنده‌های اشغالگران یک منزل مسکونی در اطراف درمانگاه الزهرا را در محله الجنینه در رفح واقع در جنوب نوار غزه هدف قرار دادند.

 

این حمله‌ها تعدادی شهید و زخمی در میان شهروندان بی گناه فلسطینی برجای گذاشت.

 

حمله‌های توپخانه ای رژیم صهیونیستی علیه منطقه

 

علاوه بر حمله‌های هوایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه توپخانه این رژیم نیز بخش‌های غیرنظامی این باریکه را هدف قرار داده است.

 

بر اساس این گزارش، حمله‌های توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی محله الزیتوان را واقع در جنوب شهر غزه هدف قرار داد.

 

این حمله‌های توپخانه ای به صورت گسترده شرق شهر بیت حانون را واقع در شمال نوار غزه در برگرفته است.

 

در همین راستا خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی اردوگاه النصیرات را واقع در مرکز نوار غزه هدف قرار داد.

 

شهرداری نوار غزه نیز اعلام کرده است که اشغالگران صهیونیست ده‌ها ساختمان وابسته به این شهرداری را از جمله دفترهای اداری، بازارها، محله‌های تجاری، مراکز فرهنگی و کتابخانه ها بمباران کرده اند.

 

حبس پزشکان و بیماران در درمانگاه ناصر

 

از سوی دیگر وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست به اقدامات خود علیه نیروهای درمانی و کادر پزشکی در کنار بیماران و آوارگان فلسطینی ادامه می‌دهند.

 

این وزارت خانه تاکید کرد: نظامیان متجاوز تعداد زیادی از نیروهای امدادرسان و بیماران و آوارگان را در درمانگاه ناصر بازداشت و حبس کرده اند.

 

در گزارش وزارت بهداشت نوار غزه تاکید شده است: عناصر صهیونیست علاوه بر حبس این افراد اقدام به بازجویی از آنها در شرایط بسیار سخت می‌کنند.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :