موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی انتخابات

a/155563 :کد

«رأی اولی‌ها» خط مقدم ایجاد شور انتخاباتی

«رأی اولی‌ها» خط مقدم ایجاد شور انتخاباتی

  شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ — ۱۱:۱۰
تعداد بازدید : ۴۸   
 تحلیل ایران -«رأی اولی‌ها» خط مقدم ایجاد شور انتخاباتی

روحیه پرسش‌گری دانش‌آموزان نشان می‌دهد که دغدغه‌ سرنوشت کشور را دارند و رأی اولی‌ها می‌توانند در ایجاد شور و انگیزه مشارکت در انتخابات نقش پررنگی داشته باشند.

به گزارش تحلیل ایران به نقل از مهر «رأی اولی‌ها» عبارتی است که اولویت و اولین بودن را مخابره می‌کند و همین امر باعث اشتیاق رأی اولی‌ها در مشارکت سیاسی و انتخابات می‌شود و به نظر می‌رسد که اهمیت این موضوع مورد غفلت مسؤولان ذی ربط قرار گرفته است. در واقع باید به انگیزه بیشتر رأی اولی و تأثیر آنها در مشارکت توجه داشت و برای آن برنامه‌ریزی کرد که حتی سید محمد حسینی معاون رئیس جمهور می‌گوید: «رسیدن به سن حضور رأی اولی‌ها در انتخابات، در حقیقت جشن بلوغ سیاسی برای مشارکت و نقش آفرینی در این رویداد مهم سیاسی است و حضور پرشور رأی اولی‌ها می‌تواند موتور شور و نشاط انتخابات را در جامعه به حرکت درآورد.»

 

از این رو وی فرهنگیان را به تبیین شرایط انتخاب درست و تشویق رأی اولی‌ها به حضور پررنگ و پرشور در انتخابات توصیه کرده و گفته است: رأی اولی‌ها نیز باید با آگاهی از تجربیات گذشته با شور و نشاط و با همراه کردن دوستان، خانواده و بستگان، انتخابات را به جشن ساختن آینده بهتر برای خود تبدیل کنند.

 

تمدن‌سازی با نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در انتخابات

 

در همین راستا محمدرضا ابراهیمی، مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به یاد و خاطره ۵۷۰۰ دانش‌آموز شهید گفت: دانش‌آموز از ابتدای انقلاب و در طول نهضت انقلاب اسلامی همواره به‌عنوان عنصری فعال مطرح بوده و در جنگ تحمیلی نقش‌آفرینی کرده است و دانش‌آموزان دهه ۸۰ و ۹۰ تمدن‌ساز خواهند بود و تمدن نوین اسلامی به دست آنها ساخته خواهد شد.

 

وی ادامه داد: برای ساخت تمدن لازم است خودسازی و جامعه‌سازی داشته باشیم که این امر با نسل جدید امکان پذیر است. در واقع می‌توانیم جهان را با تمدن‌سازی دگرگون کرده و آن را به مسیر رشد و تعالی هدایت کنیم، دانش‌آموز می‌تواند با حضور فعال در رویدادهای مهم اجتماعی مانند انتخابات نقش‌آفرین عرصه تمدن‌سازی باشند.

 

«رأی اولی‌ها» خط مقدم شور انتخاباتی

 

ابراهیمی حضور رأی اولی‌ها در انتخابات را به نوعی جشن تکلیف سیاسی آنها برشمرد و افزود: انقلاب ما به‌راحتی به دست نیامد و شهیدان بسیاری در این مسیر تقدیم شدند و در طول دفاع مقدس و پس از آن چیزی حدود ۳۰۰ هزار نفر از انسان‌های اندیشمند جان خود را تقدیم اسلام و انقلاب کردند و بر ما است که این مسیر را ادامه دهیم و یکی از این مسیرها شرکت فعال، مستمر و اثرگذار در انتخابات پیش رو است.

 

وی ادامه داد: در انتخابات امسال هم مثل سال‌های قبل و در کنار سایر اقشار جامعه، جوانانی حاضر می‌شوند که جشن تکلیف سیاسی خود را برگزار کنند، در حقیقت ۱۱ اسفند قبل از دارا بودن عنوان روز انتخابات با حضور رأی اولی‌ها نام جشن تکلیف سیاسی به خود می‌گیرد.

 

تأثیرگذاری رأی اولی‌ها در ایجاد شور مشارکت

 

سارا حیدری از دانش‌آموزان رأی اولی است که در خصوص دادن رأی می‌گوید: روحیه پرسشگری دانش‌آموزان گواه آن است که مطالبه‌گر و دغدغه‌مند سرنوشت کشور، استان و شهرستان خود هستند و خیلی خوشحالم که به این سن رسیدم و می‌توانم در سرنوشت کشورم مشارکت داشته و فرد مؤثری باشم. در واقع برای سهیم شدن در نقش سیاسی و اجتماعی کشور در این انتخابات شرکت خواهیم کرد که دشمن بداند نسل دهه هشتادی به تاسی از پیشکسوتان و انقلابیون خود پای این نظام ایستاده‌اند.

 

سمیه محمودی نیز با شور و شوقی که برای مشارکت در انتخابات دارد، گفت: دوستان من علاوه بر انگیزه‌ای که برای مشارکت دارند، خانواده خود را نیز برای حضور در انتخابات تشویق می‌کنند و البته آگاه‌سازی و اطلاعات سیاسی آنها برای پاسخ‌گویی به شبهات باید افزایش پیدا کند زیرا برخی از آنها جوابی در برابر نارضایتی‌ها ندارند.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :