موضوعات ‌مرتبط: فناوری سیستم هوشمند

a/155572 :کد

اندروید ۱۵ مخصوص توسعه دهندگان از راه رسید

اندروید ۱۵ مخصوص توسعه دهندگان از راه رسید

  شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ — ۱۴:۲۵
تعداد بازدید : ۵۰   
 تحلیل ایران -اندروید ۱۵ مخصوص توسعه دهندگان از راه رسید

نخستین نسخه اندروید ۱۵ مخصوص توسعه دهندگان منتشر شده که دارای چند ویژگی جدید و از لحاظ حریم خصوصی اندکی ارتقا یافته است.

به گزارش تحلیل ایران  به نقل از گیزموچاینا، این نسخه از اندروید که به طور خاص برای توسعه دهندگان طراحی شده، احتمالا برای رانندگی روزانه مناسب نیست و باید برای آزمایش آن روی موبایل پیکسل اندکی منتظر ماند. گوگل اعلام کرد احتمالا نسخه بتا این سیستم عامل را بین مارس و آوریل عرضه می کند.

 

اندروید ۱۵ به کاربران اجازه می دهد تا به شیوه ای دقیق تر تبلیغاتی که مشاهده می کنند را مدیریت کنند. یک منو جدید به نام «تبلیغات» (Ads ) در بخش حریم خصوصی و امنیت تنظیمات ایجاد شده که فرد می تواند در آن اپلیکیشن هایی را مشاهده کند که برای نمایش تبلیغات، فعالیت وی را ردیابی می کنند.

 

برخی اپلیکیشن ها با ردیابی فعالیت فرد روی موبایلش تبلیغات شخصی سازی شده ارائه می کنند. اما با قابلیت FLEDGE API در اندروید ۱۵ می توان از ردیابی شدن توسط اپ های مذکور جلوگیری کرد. این بدان معنا نیست که تبلیغات نمایش داده شده روی دستگاه های فرد به طور کامل حذف می شوند، بلکه با این روش تضمین می شود داده های وی با اپلیکیشن های طرف ثالث به اشتراک گذاشته نمی شوند.

 

یک ویژگی جدید دیگر اندروید ۱۵ توانایی آن برای انجام اسکرین رکوردینگ جزیی(partial screen recording) از نمایشگر است.اسکرین رکوردینگ به معنای ثبت اسکرین شات و ضبط ویدئو از نمایشگر موبایل های اندروید است. قابلیت جدید اندروید ۱۵ بدان معنا است که به جای ثبت تمام نمایشگر هنگام اسکرین رکوردینگ می توان بخش خاصی از یک اپ را ضبط کرد. این قابلیت برای کاربرانی کارآمد است که به طور مداوم از موبایلشان برای ثبت اسکرین شات یا ضبط ویدئو هنگام تماس تصویری استفاده می کنند.

 

یکی دیگر از ارتقاهای اندروید جدید آن است که گوگل بالاخره مشغول ارتقای قابلیت دوربین برای اپلیکیشن های طرف ثالث شده است. اکنون تصاویر ثبت شده در محیط های کم نور به طور واقعی پردازش می شوند و به این ترتیب به طور همزمان یک نسخه درخشان تر از عکس نیز به کاربر نشان داده می شود.

 

خبر ناخوشایند آنکه نسخه توسعه دهندگان اندروید ۱۵ هم اکنون فقط برای موبایل سری پیکسل ۶ ارائه شده است. این بدان معنا است که پشتیبانی از نرم افزار برای دستگاه های سری پیکسل ۵ به طور رسمی پایان یافته است. اندروید۱۹ برای پیکسل ۶a، پیکسل۶، پیکسل ۶ پرو، پیکسل ۷a، پیکسل ۷ ، پیکسل ۷ پرو ، پیکسل ۸، پیکسل ۸ پروف پیکسل فولد و پیکسل تبلت موجود است.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :