موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی کرمانشاه

a/155580 :کد

یازدهم اسفند رأی اولی ها در پای صندوق ها

۱۱ اسفند حماسه رای اولی‌های کرمانشاهی/پای صندوق رای حاضر می شویم

  شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ — ۲۰:۳۸
تعداد بازدید : ۴۸   
 تحلیل ایران -۱۱ اسفند حماسه رای اولی‌های کرمانشاهی/پای صندوق رای حاضر می شویم

کرمانشاه_ رأی اولی‌هایی که برای نخستین بار در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ به سن قانونی برای رأی دادن می‌رسند در خلق حماسه سیاسی سهم چشمگیری دارند.

به گزارش تحلیل ایران - گروه استان‌ها: رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی بر ارتباط و تلازم حق و تکلیف شرکت در انتخابات تأکید داشته و بارها این موضوع را در آستانه هر انتخاباتی متذکر شده‌اند. معظم‌له در همین خصوص می‌فرمایند که «هم حق است و هم تکلیف مردم است که بیایند و سرنوشت کشورشان را به دست خودشان معین کنند زیرا کشور متعلق به مردم است. مردم باید بیایند و با انتخاب صحیح و آزادانه، قانونگذارشان را در قوه مقننه معین کنند؛ مجریان خودشان را با ترتیبی که در قانون معین شده است، معین کنند. این حق مردم است و متعلق به آنهاست؛ اما تکلیف هم هست. این طور نیست که یکی بگوید من نمی‌خواهم از ای این حقم استفاده کنم؛ نه، سرنوشت نظام به احقاق و استنفاذ این حق است؛ این تکلیف است؛ باید هم شرکت کنند.»

 

در نظام مردم‌سالار دینی ایران، انتخابات به عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین صحنه حضور مردم برای تعیین سرنوشت و چگونگی اداره کشور شناخته می‌شود. طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی، اداره کشور ایران با اتکا به آرای عمومی از طریق انتخابات است. بنابراین شرکت افراد واجد شرایط رأی در انتخابات برای رأی دادن به نامزدها یعنی ایفای نقش آن افراد در تعیین مسئولان نظام برای اداره کشور طی یک دوره معین دارای اهمیت راهبردی است.

 

البته وارد شدن در مباحث سیاسی و بحث و اظهار نظر در رابطه با کاندیداها و برنامه‌های‌شان این روزها در میان رأی اولی‌ها حال و هوای دیگری دارد، گاه حتی این رأی اولی‌ها هستند که فرد مورد نظرشان با گزینه انتخابی سایر اعضای خانواده متفاوت است و هرطور شده تلاش می‌کنند تا خانواده را نیز همراه خود کنند.

 

رأی اولی‌هایی که برای نخستین بار در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ به سن قانونی برای رأی دادن می‌رسند در خلق حماسه سیاسی سهم چشمگیری دارند.

 

۱۱ اسفند تاریخی ماندگار در عمر سیاسی

 

از این رو به گزارش تحلیل ایران در یک گفت‌وگو انتخاباتی با موضوع «چرایی شرکت رأی اولی‌ها و چرا رأی باید بدهیم» ترتیب داده تا نظرات آنها را در رابطه با خلق حماسه در انتخابات پیش رو جویا شویم.

 

محسن رمضانی دانشجوی کرمانشاهی که اولین بار است که می‌خواهد پای صندوق رأی حاضر شود در گفت‌وگو با تحلیل ایران اظهار کرد: برای تحقق آرزوی شرکت در انتخابات لحظه شماری می‌کنم و احساس خوبی از شرکت در انتخابات خواهم داشت.

 

وی افزود: نقش مؤثر داشتن در تعیین سرنوشت کشور حس خوبی است که با اولین بار رأی دادن آن را تجربه خواهم کرد.

 

۱۱ اسفند حماسه رای اولی‌های کرمانشاهی/پای صندوق رای حاضر می شویم

 

این دانشجوی رأی اولی ادامه داد: از سنین کودکی که همراه پدر و مادر به پای صندوق رأی می‌رفتیم دوست داشتم روزی برسد که خودم مستقلاً در انتخابات شرکت کنم.

 

وی افزود: ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ قطعاً یک روز ماندگار در تاریخ زندگی ام ثبت می‌شود و خاطره خوب اولین مشارکت در انتخابات را هرگز از یاد نخواهم برد.

 

حدیث احمدی جوان ۱۸ ساله کرمانشاهی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از اینکه به سنی رسیده‌ام که می‌توانم در رقم خوردن سرنوشت کشور و استانم مؤثر باشم خیلی خوشحالم.

 

وی افزود: قطعاً برای داشتن ایران قوی و مجلس قوی در ۱۱ اسفند پای صندوق رأی خواهیم آمد و حماسه‌ای دیگر خلق خواهیم کرد.

 

این جوان کرمانشاهی تصریح کرد: بعلاوه شرکت در انتخابات باید آگاهانه و بر اساس تحقیقات پای صندوق برویم تا مجلسی قوی برای ریل گذاری قوانین در کشور داشته باشیم.

 

وی با پیش‌بینی حضور پرشور مردم در انتخابات ۱۴۰۲، گفت: بر اساس پرس و جویی که بین دوستان و هم کلاسی‌ها داشته‌ام پیش بینی می‌کنم حماسه‌ای بزرگ در ۱۱ اسفند به دست رأی اولی‌ها خلق شود.

 

انتخابی آگاهانه وظیفه همگانی در انتخابات

 

نوید بهرامی دیگر جوان کرمانشاهی بود که با خبرنگار مهر گفت‌وگو کرد.

 

این جوان کرمانشاهی اظهار کرد: تجربه حس خوب انتخاب در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری نصیب من شده است.

 

وی افزود: ۲ سال از ورود من به سن ۱۸ سالگی می‌گذرد و خوشحالم که با گذشت ۲ سال از سن قانونی رأی دادن با آگاهی کامل در انتخابات شرکت خواهم کرد.

 

۱۱ اسفند حماسه رای اولی‌های کرمانشاهی/پای صندوق رای حاضر می شویم

 

بهرامی خاطرنشان کرد: در کنار مشارکت باید آگاهانه انتخاب کرد زیرا همانطور که امام خمینی (ره) می‌فرمایند مجلس رأس امور است و شرکت در این انتخابات و انتخاب مجلسی قوی وظیفه همه ماست.

 

دانشجو مؤذن جامعه است

 

محمدرضا موسوی، دانشجوی رأی اولی کرمانشاهی در گفت‌وگو با تحلیل ایران اظهار کرد: به گفته شهید بهشتی دانشجو مؤذن جامعه است و اگر خواب بماند نماز امت قضا می‌شود.

 

وی ادامه داد: همواره دانشجویان خط مقدم مبارزه با استکبار جهانی بوده و در حال حاضر نیز بیشترین هجمه‌ها از طرف شیطان بزرگ علیه این قشر از جامعه است.

 

این دانشجوی کرمانشاهی تصریح کرد: من به عنوان یک دانشجوی رأی اولی، بر خود واجب میدانم که ملت خود را همراهی کنم و با شرکت در انتخابات برای اولین بار، به نوبه خود مشت محکمی بر دهان یاوه گویی این شیطان باشم.

 

وی افزود: در عصر حاضر که دشمن همه آنچه در توان دارد را بکار گرفته است تا ضربه‌ای به ملت عزیز ایران وارد کند، اهمیت شرکت در انتخابات بیش از هر زمان دیگری فزونی یافته است. ایران عزیز ما با پشتوانه رأی مردمش کارهای بزرگی کرده که دنیا را به حیرت وادار کرده است و عزت را تا ابد به این سرزمین پیوند زده است.

 

موسوی گفت: مردم من باید این بار هم از هر قشر و مذهب و جناح سیاسی، به میدان آمده و بار دیگر دشمن را ناکام بگذارند.

 

۱۱ اسفند حماسه رای اولی‌های کرمانشاهی/پای صندوق رای حاضر می شویم

 

وی با مطالبه از کاندیدای مجلس، خواست: مطالبه من و دوستانم به عنوان دانشجویان از نمایندگان چیزی جز شفافیت نیست. اینکه کاندیدایی با به دست گرفتن اوضاع قومی و قبیله‌ای استان و یا با غذا دادن به مردم و یا با هزاران کار پست و شرم آور به مجلس راه پیدا کند، یقین داریم که در ۴ سالی که پیش رو دارد جز منفعت طلبی، فساد، رانت و رای‌های نابخردانه کاری از او نخواهیم دید و خود و رأی دهندگانش تا پایان عمرشان مدیون این مردم خواهند بود.

 

این دانشجو با اشاره ضرورت انتخاب اصلح، بیان کرد: کاندیدایی که معلوم نیست امور مالی انتخاباتش از چه منشایی است، قبل از نماینده شدن چه اموالی دارد، چقدر در رأی گیری در صحن مجلس مشارکت می‌کند، چه هدایا و امتیازاتی دریافت می‌کند و …، این شخص کاندیدای اصلحی نخواهد بود.

 

نقش مهم رأی اولی‌ها در مشارکت حداکثری

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: دانش آموزان به ویژه رأی اولی‌ها نقش مهمی در مشارکت در انتخابات و ترویج شرکت در انتخابات دارند.

 

وی افزود: ایران قوی با مشارکت پرشور و باشکوه محقق خواهد شد و این مهم بدون نقش آفرینی دانش آموزان و رأی اولی‌ها امکان پذیر نیست.

 

سلمان محمدی خاطرنشان کرد: دانش آموزان باید نقش آفرینی را یاد گرفته و در عرصه‌های مهم همانند انتخابات‌ها نقش آفرین باشند.

 

وی ادامه داد: تعیین سرنوشت ملت با شرکت در انتخابات رقم خواهد خورد و امنیت و شکوه کنونی ایران سربلند را مدیون شهدای مدافع حرم، شهدای انقلاب و مدافع سلامت، شهدای دانش‌آموز و فرهنگی هستیم و به پاس خون این عزیزان؛ باید در پای صندوق‌های رأی حاضر شویم.

 

بر اساس این گزارش، فضای پرشور و حرارت انتخاباتی در کرمانشاه در کنار افزایش بینش سیاسی مردم به ویژه رأی اولی‌ها نشان از خلق یک حماسه دیگر در ۱۱ اسفندماه دارد.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :