موضوعات ‌مرتبط: سیاسی بین الملل

a/155658 :کد

انتقال نیرو و تجهیزات نظامی آمریکا از عراق به

انتقال نیرو و تجهیزات نظامی آمریکا از عراق به سوریه

  دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ — ۱۱:۴۰
تعداد بازدید : ۶۵   
 تحلیل ایران -انتقال نیرو و تجهیزات نظامی آمریکا از عراق به سوریه

یک منبع امنیتی عراقی از انتقال تجهیزات و نیروهای آمریکایی از پایگاه عین الاسد به پایگاه التنف در سوریه خبر داد.

  1. به گزارش تحلیل ایران به نقل از المعلومه، یک منبع امنیتی در استان الانبار عراق تاکید کرد که آمریکا برخی تجهیزات و نیروهای خود را از پایگاه عین الاسد در غرب این استان به پایگاه التنف سوریه منتقل کرده است.

 

وی در ادامه افزود: هواپیماهای نظامی آمریکا نیروها و تجهیزات اشغالگران را از منطقه البغدادی در غرب استان الانبار به پایگاه التنف سوریه منتقل کرده اند.

 

این منبع امنیتی تصریح کرد: تدابیر امنیتی شدیدی نیز در اطراف هر ۲ این پایگاه‌ها اتخاذ شده است.

 

وی اضافه کرد: عملیات انتقال به همراه پرواز هواپیماهای آمریکایی در ارتفاع پایین در آسمان بخش‌های غربی صورت گرفته است. طی دوره اخیر شاهد تحرکات آمریکایی‌ها و نقل و انتقالات آنها از پایگاه التنف به سمت منطقه‌های پشت گذرگاه مرزی القائم بوده ایم.

 

پیش از این «علی الزبیدی» عضو ائتلاف فتح عراق تصریح کرده بود: من معتقدم که اشغالگران آمریکایی به راحتی عراق را ترک نخواهند کرد.

 

وی افزود: به ویژه آنکه آمریکا در عراق اهدافی دارد که تلاش می‌کند به آن‌ها دست پیدا کند. این مساله برآمده از موقعیت راهبردی عراق و ذخایر طبیعی این کشور است.

 

الزبیدی تصریح کرد: آمریکایی‌ها می‌کوشند از طریق باقی ماندن در عراق منافع خود را در این منطقه محقق کنند. باید فشارهای نظامی و میدانی برای تضمین بیرون راندن اشغالگران از عراق و خالی کردن پایگاه‌های آمریکایی‌ها در داخل این کشور ادامه پیدا کند.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :