موضوعات ‌مرتبط: اقتصادی اقتصاد

a/155663 :کد

رنج مزمن 6 میلیون پراید برای ایران

رنج مزمن ۶ میلیون پراید برای ایران

  دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ — ۱۶:۴۷
تعداد بازدید : ۷۸   
 تحلیل ایران -رنج مزمن ۶ میلیون پراید برای ایران

از سال بعد خودروهای سواری داخلی بدون استاندارهای ۸۵گانه شماره‌گذاری ‌نمی‌شوند اما همچنان ۶ میلیون پراید قدیمی قبل از اینکه به آخر خط برسند هر سال ۵ هزار نفر را به کام مرگ می‌کشند.

به گزارش تحلیل ایران سردبیری استان‌ها؛ «آدم‌ها راحت با پراید می‌میرند و یکی مثل من بی‌کس‌وکار می‌شود و هر روز باید آینه دقش را در خیابان ببیند» فرهاد پارسال همه خانواده‌اش را در سقوط پراید به دره از دست داد. سرعت زیاد علت حادثه اعلام شد اما خط ترمز که نتوانست خودرو را متوقف کند تا لب پرتگاه مانده بود.

 

اگرچه سازمان استاندارد برای اینکه این اتفاق‌ها نیفتد تا پایان سال به خودروسازها فرصت داده که سواری‌ها را به استانداردهای 85گانه از جمله استحکام کابین، ترمز اضطراری پیشرفته و هشدار انحراف مسیر مجهز کنند و الا از سال بعد شماره‌گذاری نمی‌شوند، اما مردم در خودروهای فعلی بدون استاندارد همچنان می‌میرند.

پراید سال 99 نتوانست استانداردهای 85گانه را پاس کند و به علت عدم امکان ارتقا توقف تولید شد. با این حال طبق آمار جدید معاون دادگستری تهران ابوالفضل نیکوکار «23 درصد فوتی‌های تصادف‌ در شهر تهران پرایدسوارند.»

22 میلیون خودروی سواری در ایران تردد می‌کنند که 28 درصدشان یعنی 6 میلیون خودرو پراید هستند. پلیس راهور می‌گوید که یک سوم کشته‌های تصادف با پراید می‌میرند یعنی هر سال 5 هزار از 16 هزار مرگ و تقریبا به اندازه شهدای عملیات کربلای 4.

تعداد کشته‌های امسال نسبت به پارسال 6 درصد بیشتر هم شده‌ که نیمی از فوتی‌ها در جا می‌میرند. به گفته رئیس پلیس راهور سردار هادیانفر «در بسیاری از تصادف‌ها خودروی داخلی تا وسط جمع می‌شود.»

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :