موضوعات ‌مرتبط: سیاسی حقوقی و قضائی

a/155675 :کد

اسلامی مطرح کرد

ضرورت حمایت حقوقی از دارایی‌های فکری مرتبط با سلامت اجتماعی

  دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ — ۱۹:۰۶
تعداد بازدید : ۵۷   
 تحلیل ایران -ضرورت حمایت حقوقی از دارایی‌های فکری مرتبط با سلامت اجتماعی

سرپرست مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، بر ضرورت ثبت و حمایت حقوقی از دارایی‌های فکری مرتبط با سلامت اجتماعی تأکید کرد.

به گزارش تحلیل ایران ، سیامک اسلامی، در دومین جشنواره ملی فناوری‌های توانبخشی، بر ضرورت ثبت و حمایت حقوقی از دارایی‌های فکری مرتبط با سلامت اجتماعی تأکید کرد و ضمن تشریح ظرفیت‌های ملی و بین المللی حمایت از حقوق مالکیت فکری، از آمادگی مرکز مالکیت معنوی برای ارائه خدمات به ویژه کسب و کارها و مجموعه‌های دانش بنیان که در زمینه سلامت اجتماعی فعالیت دارند، خبر داد.

 

وی، فناوری‌های مربوط به حوزه‌های فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، ارتوز و پروتز، ارگونومی، ژنتیک، روانشناسی، روانپزشکی، پرستاری، مددکاری، ایمنی، محیط زیست و رفاه اجتماعی را نیاز همه افراد جامعه دانست و افزود: ضروری است که فناوری‌های مربوط به این حوزه در مسیر بهبود مستمر باشد.

 

سرپرست مرکز مالکیت معنوی با تاکید بر توجه به دارایی‌های فکری ناشی از تحقیق و توسعه توانبخشی و سلامت اجتماعی، افزود: توجه به این دارایی‌ها باید فراتر از منافع خصوصی و همسو با منافع عمومی جامعه باشد که نهایتاً موجبات افزایش کیفیت زندگی و حفظ کرامت انسانی را به دنبال دارد.

 

لازم به ذکر است، دومین جشنواره ملی فناوری‌های توانبخشی در دانشگاه علوم توان بخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد که در حاشیه جشنواره، نمایشگاه فناوری‌های توان بخشی مورد بازدید قرار گرفت.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :