موضوعات ‌مرتبط: سیاسی بین الملل

a/155679 :کد

لحظه به لحظه با طوفان الاقصی

مقاومت اسلامی لبنان مواضع نظامیان صهیونیست را در هم کوبید

  دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ — ۱۹:۵۳
تعداد بازدید : ۵۸   
 تحلیل ایران -مقاومت اسلامی لبنان مواضع نظامیان صهیونیست را در هم کوبید

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌هایی از انجام ۳ عملیات علیه مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

به گزارش تحلیل ایران ، گروه بین الملل: همزمان با تداوم حمله‌های هوایی و توپخانه ای رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه نگرانی‌ها نسبت به نقشه‌های تل آویو علیه مسجدالاقصی در ماه مبارک رمضان افزایش یافته است. 

 

مقاومت اسلامی لبنان مواضع نظامیان صهیونیست را در هم کوبید

 

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌هایی از انجام ۳ عملیات علیه مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

 

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان بیان کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۱۵:۴۵ عصر امروز دوشنبه نوزدهم فوریه ۲۰۲۴ موضع برکه ریشا را با تسلیحات مناسب هدف گرفتند و به صورت مستقیم آن را مورد اصابت قرار دادند.

 

در بیانیه دیگر حزب‌الله لبنان نیز آمده است: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۱۶:۱۵ عصر امروز دوشنبه نوزدهم فوریه ۲۰۲۴ موضع الرمتا در مزارع اشغالی شبعا را با تسلیحات موشکی هدف گرفتند و به صورت مستقیم آن را مورد اصابت قرار دادند.

 

علاوه بر این حزب‌الله لبنان از حمله موشکی به موضع صهیونیستی «السماقه» واقع در مزارع اشغالی شبعا خبر داد.

 

رسانه‌های عبری زبان نیز از به صدا درآمدن آژیر هشدار در منطقه اشغالی «زرعیت» واقع در الجلیل غربی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

 

این رسانه‌ها تاکید کردند که شلیک ۳ موشک از سمت لبنان رصد شده و یکی از این موشک‌ها به پادگان «برانیت» در الجلیل غربی برخورد کرده است.

 

از سوی دیگر خبرنگار الجزیره گزارش داد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی ۲ بار شهرک «میس الجبل» و یک بار اطراف شهرک «الغازیه» در جنوب لبنان را بمباران کرده‌اند.

 

خبرنگار المیادین نیز گزارش داد که یک پهپاد صهیونیستی پوشش گیاهی نزدیک به شهرک «بیت لیف» در جنوب لبنان را هدف قرار داده است.

 

حمله توپخانه رژیم صهیونیستی به شرق غزه

 

منابع فلسطینی از حمله‌های توپخانه رژیم صهیونیستی به مناطق شرق غزه خبر دادند.

 

این منابع بیان کردند: توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی محله الزیتون در شرق غزه را گلوله باران کرد.

 

همچنین اشغالگران محله شیخ رضوان در غزه را بمباران کردند.

 

شهادت شماری دیگر از فلسطینی‌ها در خان یونس

 

منابع فلسطینی اعلام کردند: در شرق خان یونس در جنوب غزه نیز، تیم های امدادی پیکرهای ۵ شهید را در مناطق مختلف شرق خان یونس در جنوب غزه از زیرآوار خارج کردند.

 

همچنین منابع فلسطینی از شهادت و زخمی شدن شماری از فلسطینی‌ها در خیابان پنجم در غرب خان یونس در جنوب غزه خبر دادند.

 

خبرنگار الجزیره از شهادت چهار فلسطینی در جنوب خان یونس درحمله اشغالگران خبر داد.

 

ضربه مهلک مقاومت به نظامیان رژیم صهیونیستی در شرق جبالیا

 

سرایا القدس و المجاهدین در عملیاتی مشترک نیروها و ادوات جنگی اشغالگران را در شرق جبالیا زیر آتش قرار دادند.

 

هلال احمر فلسطین: غذا و سوخت در بیمارستان امل در آستانه اتمام است

 

جمعیت هلال احمر فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که سوخت بیمارستان امل در خان یونس برای ژنراتور تامین برق این بیمارستان به سطح خطرناکی کاهش پیدا کرده و نزدیک شدن به اتمام کامل غذا جان ده‌ها نفر را در این بیمارستان تهدید می‌کند.

 

این گزارش اوضاع بیمارستان امل را که از ۲۸ روز پیش تاکنون در محاصره کامل رژیم صهیونیستی قرار دارد را بسیار سخت خواند و تاکید کرد که در این مدت حملات اشغالگران به این بیمارستان نیز ادامه دارد.

 

صبح امروز نیز جمعیت هلال احمر فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تلاش برای هماهنگی از طریق موسسات بین‌المللی با دشمن صهیونیستی برای وارد کردن کمک‌های انسانی در هشتمین بار متوالی خود با شکست مواجه شده است.

 

قرار بود کمک‌های انسانی شامل مواد غذایی و مایحتاج پزشکی و سوخت و روغن ژنراتور بیمارستان امل از طریق این هماهنگی‌ها وارد غزه شود.

 

این بیانیه تاکید کرد که رژیم صهیونیستی برای بیست و هفتمین روز متوالی بیمارستان امل در خان یونس را در معرض محاصره خود قرار داده و همواره به سمت این بیمارستان تیراندازی می‌کند.

 

این بیانیه تاکید کرد که روند تحولات به سمتی پیش می‌رود که احتمالاً این بیمارستان فعالیت‌های خود را متوقف کند، به ویژه اینکه سوخت بیمارستان نیز در شُرف پایان است.

 

هلال احمر فلسطین تاکید کرد که بیمارستان عمل از کمبود شدید غذا رنج می برد و این موضوع جان ده‌ها تن از بیماران و مجروحان و کادر پزشکی را تهدید می‌کند.

 

غذا و سوخت در بیمارستان امل در آستانه اتمام است

 

تشکیلات خودگردان: جنبش حماس بخش جدایی‌ناپذیر واقعیت سیاسی فلسطین است

 

 نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که جنبش حماس بخش جدایی‌ناپذیر واقعیت سیاسی در فلسطین است.

 

«محمد اشتیه» در حاشیه کنفرانس بین المللی امنیت مونیخ افزود: بر سر راه حل دو دولتی اجماع بین المللی وجود دارد و فلسطینی‌ها از جمله حماس با این راه‌حل موافق هستند، اما در اسرائیل شریکی برای تحقق آن وجود ندارد. کشورهای عربی و اروپایی هم موافق راه‌حل دو دولتی هستند. ما ۳۰ سال است در این خصوص فقط حرف زده‌ایم ولی اکنون باید وارد مرحله عمل شویم.

 

وی تصریح کرد: اکنون بزرگترین مشکل این است که اسرائیل عادت کرده ادعا کند که در تلاش برای صلح شریک ندارد، ولی من تأکید می‌کنم که ما شریک نداریم. ارتش رژیم اشغالگر در حال ورود به روستاها و شهرهای فلسطینی است و همه بخش‌های فلسطین را دوباره اشغال کرده است.

 

اشتیه افزود: برای پیوستن حماس به سازمان آزادیبخش فلسطین پیش‌شرط‌هایی وجود دارد و لازم است که حماس ساختار سیاسی سازمان آزادیبخش فلسطین و مقاومت مردمی را بپذیرد و هیچ پیش‌شرط دیگری وجود ندارد.

 

وی به این موضوع نیز اشاره کرد که از هفتم اکتبر تا کنون هیچ تماس مستقیمی بین تشکیلات خودگردان فلسطین و جنبش حماس وجود نداشته است.

 

 عفو ب ین الملل: همه کشورها باید در روابط خود با «اسراییل» تجدیدنظر کنند

 

سازمان عفو بین‌الملل در واکنش به تداوم جنایات رژیم صهیونیستی بیانیه مهمی صادر کرد.

 

در بیانیه سازمان عفو بین‌الملل آمده است: اسرائیل باید به اشغال فلسطین پایان دهد تا از دامن زدن به آپارتاید و نقض حقوق بشر جلوگیری کند.

 

سازمان عفو بین‌الملل تأکید کرد: اشغال فلسطین از سوی اسرائیل طولانی‌ترین و یکی از مرگبارترین اشغالگری‌های جهان است.

 

در این بیانیه اعلام شده است: همه کشورها باید در روابط خود با اسرائیل تجدید نظر کنند تا اطمینان حاصل کنند که آنها در تداوم اشغالگری و آپارتاید نقشی ندارند.

 

همه کشورها باید در روابط خود با «اسراییل» تجدیدنظر کنند

 

درخواست پارلمان اروپا از فیفا و یوفا برای محرومیت اسراییل

 

شماری از نمایندگان پارلمان اروپا با ارسال نامه‌ای به فیفا و یوفا خواستار تعلیق تیم فوتبال اسرائیل و باشگاه‌های این کشور از حضور در مسابقات بین‌المللی شدند.

 

این نامه در تاریخ ۱۵ فوریه ارسال شده است و ۱۳ نماینده پارلمان اروپا به نمایندگی از کشورهای اسپانیا، ایرلند و آلمان آن را امضا کرده‌اند.

 

در بخشی از این نامه می‌خوانیم: ما به عنوان اعضای پارلمان اروپا و نمایندگان سیاسی مردم این قاره از فیفا، یوفا و سایر نهادهای ذی‌صلاح می‌خواهیم تا مقابل نقض بی‌وقفه حقوق بشر در فلسطین اقدامی قاطعانه انجام دهند. فیفا و یوفا هر دو متعهد به ترویج ارزش‌ها هستند. بدون شک، همه (این ارزش‌ها) امروز در نوار غزه نقض می‌شوند. فوتبال نباید به توجیه اشغال و نابودی مردم فلسطین کمک کند.

 

در ادامه این نامه آمده است: به همین دلایل و با تبعیت از نمونه‌های تاریخی مانند وتوی رژیم آپارتاید در آفریقای جنوبی، ما خواهان تعلیق فوری اسرائیل، به عنوان یک اهرم فشار هستیم. تیم اسرائیل و باشگاه‌های فوتبال آن باید تا اتمام این نسل‌کشی، از تمام مسابقات اروپایی و بین‌المللی محروم شوند.

 

از آغاز حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) در پی عملیات طوفان الاقصی حماس، تاکنون بالغ بر ۲۹ هزار فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

 

درخواست پارلمان اروپا از فیفا و یوفا برای محرومیت اسراییل

 

افزایش بی‌سابقه عملیات ضدصهیونیستی در کرانه باختری

 

رسانه های عبری زبان گزارش دادند که بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی ارتش رژیم صهیونیستی عملیات نیروهای مقاومت در کرانه باختری طی سال ۲۰۲۳ در مقایسه با سال ۲۰۲۲ به میزان ۳۵۰ درصد افزایش داشته است.

 

در این گزارش آمده است: ۶۰۸ عملیات تیراندازی، استفاده از سلاح سرد و پرتاب نارنجک در سال گذشته در کرانه باختری ثبت شده است.

 

رسانه های عبری زبان تاکید کردند که این آمار در سال ۲۰۲۲ تقریباً ۱۷۰ عملیات بوده است.

 

در این گزارش آمده است: حدود ۳۰۰ درصد از عملیات مذکور به تیراندازی نیروهای فلسطینی برمی گردد که بالاترین آمار از زمان انتفاضه دوم به شمار می رود.

 

رسانه های صهیونیستی اضافه کردند: شمال کرانه باختری پرتنش ترین منطقه طی سال کنونی بوده است. دست کم ۵۰ عملیات تیراندازی از سمت جنین از ابتدای سال ۲۰۲۳ تا ماه ژوئیه صورت گرفته است.

 

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی از ترس شعله ور شدن درگیری ها در کرانه باختری به صورت روزانه به بخش های مختلف این منطقه حمله کرده و تعداد زیادی از جوانان فلسطینی را بازداشت می کند.

 

افزایش بی‌سابقه عملیات ضدصهیونیستی در کرانه باختری

 

«آنروا»: از هر ۴ نفر در غزه ۳ نفر آب آلوده مصرف می‌کنند

 

آژانس کار و امداد آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل (آنروا) اعلام کرد که شرایط وخیم انسانی و بهداشتی در نوار غزه در حال شدت گرفتن است.

 

در بیانیه این نهاد بین المللی تصریح شده است: این در حالی است که اکثر بیمارستان ها در نوار غزه فعالیت های خود را متوقف کرده و حمله های اسراییل علیه بخش های مختلف این باریکه ادامه دارد.

 

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: سه نفر از هر چهار نفر از آب آلوده برای مصارف آشامیدنی استفاده می کند که همین مساله باعث گسترش بیماری های واگیردار در نوار غزه می شود.

 

این در حالی است که دفتر دولت نوار غزه با اشاره به آوارگی ۲ میلیون فلسطینی در این باریکه تاکید کرده است که ۷۰۰ هزار فلسطینی به بیماری های واگیردار مبتلا شده اند.

 

جمعیت هلال احمر فلسطین نیز پیشتر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تلاش برای هماهنگی از طریق موسسات بین‌المللی با دشمن صهیونیستی برای وارد کردن کمک‌های انسانی برای هشتمین بار متوالی خود با شکست مواجه شده است.

 

قرار بود کمک‌های انسانی شامل مواد غذایی و مایحتاج پزشکی و سوخت و روغن ژنراتور بیمارستان امل از طریق این هماهنگی‌ها وارد غزه شود.

 

این بیانیه تاکید کرد که رژیم صهیونیستی برای بیست و هفتمین روز متوالی بیمارستان امل را در خان یونس در معرض محاصره خود قرار داده و همواره به سمت این بیمارستان تیراندازی می‌کند.

 

«آنروا»: از هر ۴ نفر در غزه ۳ نفر آب آلوده مصرف می‌کنند

 

بمباران بخش‌های مسکونی نوار غزه

 

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی طی بامداد و صبح امروز بخش‌های مختلف نوار غزه را هدف حمله‌های خود قرار دادند.

 

شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که این جنگنده‌های متجاوز منطقه نزدیک ایستگاه البربری را واقع در خیابان الجلا در مرکز شهر غزه بمباران کردند.

 

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز شرق دیرالبلح را واقع در مرکز نوار غزه هدف حمله‌های وحشیانه خود قرار داد.

 

حمله‌های جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به صورت گسترده دیرالبلح را هدف قرار داد که در جریان آن تعدادی از فلسطینی‌های بی گناه از جمله کودکان به شهادت رسیدند.

 

وزارت بهداشت فلسطین مستقر در غزه نیز بامداد امروز اعلام کرد که همزمان با بمباران سنگین جنوب غزه، اشغالگران اسرائیلی از انتقال بیماران برای درمان در بیمارستان‌های دیگر جلوگیری می‌کنند و این کار باعث شده تا جان بیماران به خطر افتد.

 

بمباران بخش‌هایی از نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی

 

به گفته وزارت بهداشت فلسطین، ۱۵۰ بیمار که نمی‌توانند حرکت کنند در داخل اتاق‌ها و راهروهای ساختمان قدیمی مجتمع پزشکی ناصر بدون مراقبت پزشکی به سر می‌برند و امکان انتقال آن‌ها بدلیل ممانعت نظامیان اشغالگر وجود ندارد.

 

وزارت بهداشت فلسطین افزود که در حال حاضر در میان بیماران ۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه، ۵ بیمار دیالیزی و ۳ نوزاد نیازمند درمان هستند.

 

شلیک گاز اشک آور و تیراندازی به سمت ساکنان کرانه باختری

 

از سوی دیگر عناصر ارتش رژیم صهیونیستی مانند روزهای گذشته به بخش‌های مختلف کرانه باختری حمله کردند.

 

این متجاوزان به همراه تجهیزات نظامی خود به شهر رام الله واقع در کرانه باختری یورش برده و به سمت برخی خانه‌های مسکونی در محله المصایف حمله کردند.

 

خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داد که نظامیان صهیونیست به شهر نابلس نیز از چند محور مختلف حمله کرده و تجهیزات نظامی خود را در خیابان‌های این شهر مستقر کردند.

 

شهر دورا واقع در جنوب الخلیل نیز شاهد حمله عناصر صهیونیست طی بامداد امروز بوده است. گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که نظامیان صهیونیست به روستای کوبر در شمال غرب شهر رام الله نیز حمله کرده اند.

 

متجاوزان در جریان حمله به محله المصایف به سمت ساکنان این منطقه گازهای اشک آور شلیک کرده و تیراندازی کردند.

 

اردوگاه الفوار واقع در جنوب الخلیل نیز جزو منطقه‌هایی به شمار می‌رود که شاهد حمله عناصر صهیونیست طی بامداد امروز بوده است.

 

عملیات ضدصهیونیستی نیروهای مقاومت در کرانه باختری

 

این در حالی است که نیروهای مقاومت مستقر در کرانه باختری در برابر تجاوزات و حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه شهرهای مختلف این منطقه ساکت نبوده و دست به اجرای برخی عملیات ضدصهیونیستی زده اند.

 

شبکه الجزیره گزارش داد که درگیری‌های مسلحانه ای میان نیروهای مقاومت فلسطین و اشغالگران صهیونیست در منطقه قباطیه واقع در غرب جنین به وقوع پیوسته است.

 

گردان قباطیه اعلام کرده است که رزمندگان فلسطینی تجهیزات نظامیان صهیونیست را با استفاده از بمب‌ها و نارنجک‌ها هدف قرار دادند.

 

در این عملیات تعدادی از نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند. درگیری‌های دیگری نیز در ورودی اردوگاه شعفاط میان جوانان فلسطینی و عناصر اشغالگر به وقوع پیوسته است به طوری که این عناصر مجبور شدند ورودی مذکور را ببندند.

 

افزایش نگرانی‌ها نسبت به نقشه‌های تل آویو علیه مسجدالاقصی

 

از سوی دیگر کمیته عالی پیگیری شهروندان عرب زبان داخل خط موسوم به خط سبز در فلسطین اشغالی اعلام کرد که درخواست‌های ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مبنی بر اعمال محدودیت‌های بیشتر برای ورود فلسطینی‌ها به مسجدالاقصی و پذیرش این درخواست از سوی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلان جنگ فراگیر به شمار می‌رود.

 

این کمیته تصریح کرد: اقدامات مذکور زمینه سازی برای خالی کردن مسجدالاقصی محسوب می‌شود.

 

بمباران بخش‌هایی از نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی

 

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داده است که اشغالگران صهیونیست بعد از حمله به منطقه جبل المکبر واقع در جنوب قدس اشغالی و بازداشت گسترده جوانان فلسطینی از ساکنان این منطقه تعهداتی مبنی بر عدم ورود به مسجدالاقصی در طول ماه مبارک رمضان گرفته است.

 

روز گذشته شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نتانیاهو با طرح بن گویر برای اعمال محدودیت جهت ورود فلسطینیان به مسجدالاقصی در ایام ماه مبارک رمضان موافقت کرده است.

 

براساس این طرح ورود فلسطینیان ساکن اراضی موسوم به ۱۹۴۸ به مسجدالاقصی در ماه مبارک رمضان محدود خواهد شد.

 

روزنامه یدیعوت آحارونت نیز به نقل از یک مؤسسه امنیتی در اراضی اشغالی نسبت به این که موضوع مسجدالاقصی مسلمانان را در برابر رژیم صهیونیستی متحد خواهد کرد هشدار داده است.

 

افزایش آمار نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده در غزه

 

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی به هلاکت یکی دیگر از عناصر خود در درگیری‌های جنوب نوار غزه اذعان کرد.

 

بر اساس این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که با هلاکت این نظامی صهیونیست تعداد نظامیانی که از تاریخ ۷ اکتبر گذشته تاکنون در نوار غزه به هلاکت رسیده اند به ۵۷۴ تن افزایش یافته است.

 

ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته نیز اعلام کرد در نبردهای ۴۸ ساعت گذشته در نوار غزه، ۲۰ نظامی این رژیم زخمی شدند.

 

ارتش این رژیم طی هفته‌های اخیر همزمان با تشدید درگیری‌ها با نیروهای مقاومت فلسطین در نبرد زمینی غزه از ارائه آمار کشته شدگان خودش خودداری کرده و تنها آمار زخمی‌ها را هر ۲۴ ساعت و یا هر ۴۸ ساعت یک بار اعلام می‌کند.

 

این آمار در حالی از سوی ارتش رژیم صهیونیستی مطرح می‌شود که شمار دقیق نظامیان صهیونیست کشته و زخمی‌شده به دست مبارزان مقاومت در غزه بسیار فراتر از آمار اعلامی از سوی ارتش این رژیم است و رژیم صهیونیستی در تلاش است با پنهان‌داشتن شمار دقیق تلفات خود از فشارهای محافل سیاسی صهیونیستی و شهرک‌نشینان صهیونیست بگریزد و روی شکست‌های خود سرپوش بگذارد.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :