a/155700 :کد

ایران در برداشت گاز از میادین مشترک از قطر پی

ایران در برداشت گاز از میادین مشترک از قطر پیشی گرفت

  ﺳﻪشنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ — ۱۴:۲۵
تعداد بازدید : ۶۱   
 تحلیل ایران -ایران در برداشت گاز از میادین مشترک از قطر پیشی گرفت

اکنون بیش از قطر از میدان مشترک گاز برداشت می‌شود؛ برداشت ایران از میدان مشترک پارس جنوبی روزانه حدود ۷۱۰ میلیون مترمکعب است درحالی که شریک ما حدود ۶۵۰ میلیون متر مکعب برداشت می‌کند.

به گزارش تحلیل ایران  با بیان این که خوراک پالایشگاه ستاره خلیج فارس که ۴۰ درصد بنزین کشور را تولید می‌کند از این منطقه تأمین می‌شود، افزود: ۴۸ درصد تولید پتروشیمی کشور در منطقه ویژه پارس است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس با بیان این که ۲۶ طرح با سرمایه یک میلیارد دلار در این منطقه در حال اجراست، اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی در حال تولید ارزش افزوده است.

اسدی درآمد کل ارزی مناطق آزاد و ویژه کشور در سال گذشته را ۱۸ میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: از این میزان ۱۲.۵ میلیارد دلار فقط از منطقه ویژه پارس بوده است.

 

وی با تأکید بر صرفه‌جویی و مصرف بهینه گاز گفت: تمام این فعالیت‌ها با لطف خدا، سرمایه‌گذاری نظام و ایثارگری همکاران ما در صنعت نفت و گاز شکل گرفته است بنابراین باید قدر این مجاهدت‌ها را بدانیم.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس این منطقه را بزرگ‌ترین منطقه ویژه کشور دانست و خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۳۹ سکوی فعال در دریا، ۱۴ پالایشگاه در خشکی و ۲۲ پتروشیمی در حال تولید در این منطقه داریم.

اسدی از ساخت ۲۶ پترو پالایشگاه و پتروشیمی در منطقه ویژه پارس جنوبی خبر داد و اضافه کرد: تمام این پیشرفت‌ها در حالی است که ما قبل از انقلاب توان ساخت حتی یک پالایشگاه هم نداشتیم.

وی با بیان اینکه امروز بیش از ۵۰ پالایشگاه در حال فعالیت یا در ساخت توسط فرزندان ایران اداره می‌شود، اظهار داشت: باید این پیشرفت‌ها را قدر دانسته و به آنها افتخار کنیم.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :